Moja firma

Kreatywny ping-pong z AI. Naoko zdradza jak osiągnąć sukces przy użyciu nowych technologii

Kreatywny ping-pong z AI. Naoko zdradza jak osiągnąć sukces przy użyciu nowych technologii

Marka modowa Naoko udowadnia, że AI to potężny silnik rozwoju: analizuje dane, angażuje klientów, projektuje kolekcje, optymalizuje produkcję i zwiększa wyniki sprzedaży. Jacek Szyndler, współwłaściciel Naoko, pokazuje, jak stworzyć własnych agentów AI, którzy zrobią za ciebie to, co dotąd wymagało całego zespołu ludzi. Opowieść o cyfrowym sercu Naoko, pokazuje jak zacząć budować podobne rozwiązania we własnej firmie – niezależnie od branży.

Wiktor Cyrny. Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.04.2025
Jak wejść na nowe rynki

Jak wejść na nowe rynki

Ekspansja międzynarodowa to szansa na wzrost, ale też wyzwanie wymagające strategii, znajomości lokalnych regulacji oraz odpowiednich narzędzi. Jak skutecznie zdobywać zagranicznych klientów i co jest kluczem do sukcesu?

Inteligencja w HR

Inteligencja w HR

Kiedyś były kadrowe, potem HR-ówy, a dziś na początku swojej drogi pracownicy spotkają bota. Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w HR i to jest OK.

Jak uratować równość płci

Jak uratować równość płci

Kobiety przełamały bariery, rozbiły szklane sufity i zajęły miejsca w gabinetach zarządów firm. Jednak sprzeciw wobec tej historycznej zmiany narasta, czego przejawem są m.in. zwycięstwo Donalda Trumpa w USA. Czy „epoka równości płci” się skończy, zanim na dobre nastała?

Fangor w schronie  atomowym

Fangor w schronie atomowym

My Company Design to nowy cykl, w którym pokazujemy firmowe przestrzenie z duszą. Jak sztuka wpływa na kondycję pracowników i postrzeganie przedsiębiorstw? Czy lepiej pracuje się w otoczeniu dobrego dizajnu, oryginalnej architektury i inspirujących obrazów lub rzeźb? Innymi słowy, czy sztuka pobudza kreatywność i innowacyjność.

Polacy coraz bardziej się przepracowują. Niepokojący trend w gospodarce

Polacy coraz bardziej się przepracowują. Niepokojący trend w gospodarce

Polacy, a szczególnie przedsiębiorczynie, pracują coraz więcej – to alarmujący wniosek płynący z najnowszego raportu Fundacji WłączeniPlus. Badanie "Polki i przedsiębiorczość 2024: Dynamika czasu pracy" odsłania niepokojący trend, że polskie społeczeństwo jest narażone na przeciążenie pracą. Work-life balance nadal wydaje się obcy w naszej gospodarce.

Aneta Zabłocka (oprac.) 12.04.2025
Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Hype na zasadzie „muszę mieć AI, bo konkurencja ma lub wszyscy mówią, że warto” to nie jest najlepsza droga. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji mają sens, jeśli będziemy je wdrażać krok po kroku – przekonują eksperci, którzy wzięli udział w rozmowie podsumowującej kolejny odcinek naszego programu „Polskie AIQ”. Naszymi gośćmi byli Wojciech Nowak, Lider Zespołu Technologicznego w Asseco Poland oraz Maciej Kroenke, Partner, Head of Revenue Management CEE, PwC.

Nowy dodatek za pracę w nocy od kwietnia 2025 r. Pracodawca musi dopłacić do pensji

Nowy dodatek za pracę w nocy od kwietnia 2025 r. Pracodawca musi dopłacić do pensji

Osoby pracujące w nocy mogą liczyć na dodatkowe wynagrodzenie za każdą przepracowaną godzinę w porze nocnej. Kwota dodatku nocnego pozostanie bez zmian w kwietniu 2025 r. i będzie wynosiła 5,55 zł za każdą godzinę pracy w nocy. Wysokość tego świadczenia uzależniona jest od liczby godzin pracy w danym miesiącu oraz aktualnej kwoty minimalnego wynagrodzenia.

Aneta Zabłocka (oprac.) 31.03.2025
Nisza czy dojrzały rynek?  Strategia ekspansji polskich firm

Nisza czy dojrzały rynek? Strategia ekspansji polskich firm

W dynamicznym świecie inwestycji globalnych wybór między zagospodarowaniem niszy a działaniem na rozwiniętym rynku ma kluczowe znaczenie. Piotr Dmuchowski, prezes zarządu PFR TFI, tłumaczy, dlaczego elastyczność i innowacyjność pomagają polskim firmom zdobywać przewagę w międzynarodowym wyścigu.

Lepiej być sprytnym niż najtańszym

Lepiej być sprytnym niż najtańszym

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Cała firma w jednym kadrze

Cała firma w jednym kadrze

Ze zdjęciami biznesowymi jest jak z wizytą fotografa w szkole. Często kończy się nudnym zdjęciem grupowym oraz fotką do legitymacji, którą potem wstydzisz się pokazywać. Ale można zrobić to dobrze. I my wiemy jak.

Aneta Zabłocka 31.03.2025
Więcej niż pracownik

Więcej niż pracownik

Ambasador to więcej niż pracownik – jak budować programy ambasadorskie i jak rozsądnie z nich korzystać, by stały się narzędziem employer brandingowym dla firmy.

Wealth management – przepis, by cieszyć się życiem

Wealth management – przepis, by cieszyć się życiem

Jesteśmy w momencie demograficznej zmiany i choć wciąż ponad połowę naszych klientów private banking stanowią osoby 65+, to coraz dynamiczniej rośnie liczba młodych ludzi, dla których wealth managment to naturalne rozwiązanie ułatwiające życie – przekonuje Wojciech Sieńczyk, dyrektor obszaru wealth management i biura maklerskiego w Santander Bank Polska.

Efektywna logistyka nie musi być kosztowna

Efektywna logistyka nie musi być kosztowna

Klientom sprzedajemy cały pakiet usług, dzięki czemu jesteśmy w stanie na konkurencyjnych warunkach obsłużyć nawet niewielkie podmioty – mówi Anna Galas, Business Development Director, DHL Supply Chain.

Nie stać cię na brak zabezpieczeń

Nie stać cię na brak zabezpieczeń

Ile kosztuje brak cyberbezpieczeństwa? Nawet się nie zastanawiaj, zbyt dużo. Zamiast zadawać pytania o koszty budowania cyberodporności twojej firmy, potraktuj je jako inwestycję. Wyjdzie ci to na dobre, naprawdę.

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Kapitał intelektualny jest kluczowym czynnikiem sukcesu startupu – to główny wniosek płynący z raportu „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego A.D. 2025”, który z inicjatywy Sebastiana Kulczyka, twórcy programu InCredibles, został opracowany przez Mentors4Starters. W publikacji wszechstronnie przeanalizowano kompetencje 125 twórców młodych spółek technologicznych, którzy odpowiedzieli na 57 pytań i udzielili 40 pogłębionych wywiadów.

Kuba Dobroszek 31.03.2025
5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

W Polsce temat sztucznej inteligencji w organizacjach najczęściej sprowadza się do pytania: "Czy AI zabierze nam pracę?". Tymczasem pytanie jakie pracodawcy powinni sobie zadać brzmi inaczej: "Jak sprawić, by pracownicy chcieli współpracować z AI?". Anna Binder zdradza sekrety tej sztuki w pięciu krokach i przypomina, że „AI w firmie to nie tylko technologia. To kultura.”.

Jak zarobić 15 tys. zł na freelancingu?

Jak zarobić 15 tys. zł na freelancingu?

W jakich branżach zarobisz więcej niż średnią krajową pracując jako freelancer? Odpowiada Marta Paplaczyk – marketerka z międzynarodowym doświadczeniem, mentorka i promotorka freelancingu w Polsce, która przeszła drogę od pracy w agencjach w Nowym Jorku i Londynie, przez własną agencję w Warszawie, aż wreszcie do pracy jako wolny strzelec. Dziś pomaga freelancerkom zarabiać 10-15 tys. zł miesięcznie.

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed chińskim chatbotem DeepSeek

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed chińskim chatbotem DeepSeek

DeepSeek, darmowy chiński chatbot AI, który w styczniu wstrząsnął internetem i giełdami, znalazł się pod lupą polskiego Ministerstwa Cyfryzacji. Resort oficjalnie zaleca ostrożność w korzystaniu z tego narzędzia i jednoznacznie odradza wykorzystywanie go urzędnikom państwowym.

Aneta Zabłocka 10.03.2025
Polki marzą o własny biznesie. Najwięcej przedsiębiorczyń w Pokoleniu Z

Polki marzą o własny biznesie. Najwięcej przedsiębiorczyń w Pokoleniu Z

Zarówno w Polsce, jak i na świecie, kobiety rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy, a jednym z czynników wpływających na tę sytuację są bariery psychologiczne, m.in. obawy przed porażką i brak wiary we własne możliwości. Ta tendencja jednak może się odwrócić, ponieważ przedstawicielki pokolenia Z wykazują duże zainteresowanie własnym biznesem i częściej chcą „pracować na swoim”.

Niższe podatki i mniej biurokracji. UE szykuje pakiet ułatwień dla firm

Niższe podatki i mniej biurokracji. UE szykuje pakiet ułatwień dla firm

Komisja Europejska przedstawiła w środę strategię Clean Industrial Deal, czyli Porozumienie Przemysłowe na rzecz Czystej Gospodarki. Pakiet zmian ma poprawić konkurencyjność europejskich przedsiębiorstw, jednocześnie utrzymując cele polityki klimatycznej z Zielonego Ładu. A także odsunąć widmo wdrożenia ETS2 o nawet trzy lata.