Moja firma

Trampolina dla startupów. Kiedy zgłosić swój startup do akceleratora?

Trampolina dla startupów. Kiedy zgłosić swój startup do akceleratora?

Przedsiębiorcy to zazwyczaj ludzie pełni pasji. Trzeba ją mieć, jeśli buduje się firmę całkiem od zera. Ale nawet najbardziej zdeterminowani founderzy mogą się zagubić, stracić zapał czy po prostu chcieć przyspieszyć. Napęd może zagwarantować startupowi akcelerator. Wiatru w żagle w programie akceleracyjnym dają szkolenia, mentoring, networking i w wielu przypadkach – zastrzyk solidnej gotówki.

Katarzyna Krogulec 04.06.2024
Polskie Nagrody Różnorodności 2024. Poznajcie nominowanych!

Polskie Nagrody Różnorodności 2024. Poznajcie nominowanych!

Polskie Nagrody Różnorodnosci (Polish Diversity Awards 2024) to jedyne w Polsce wyróżnienia dla firm, organizacji i osób, które w swojej działalności promują różnorodność, równość i inkluzywność zarówno wewnątrz organizacji, jak i w otoczeniu biznesowym. Redakcja „My Company Polska” przyzna je już po raz drugi. W tym numerze ogłaszamy nominowanych do tego wyróżnienia.

Łączy nas różnorodność

Łączy nas różnorodność

Czy można zostać mentorem swojego szefa? W biofarmaceutycznym koncernie GSK to możliwe! W polskim oddziale firmy ruszyła właśnie pierwsza edycja programu Diverse Reverse Mentoring, w ramach którego osoby członkowskie grupy pracowniczej SPECTRUM spotykają się z menedżerami, by przybliżać im realia życia osób LGBTQI+.

Ambitny jak oszust

Ambitny jak oszust

Zdarza ci się wątpić w swoje umiejętności i kompetencje? Dotyczy cię tzw. syndrom oszusta? Bardzo możliwe, że odniesiesz sukces zawodowy!

Biznes w kolorach tęczy

Biznes w kolorach tęczy

Czerwiec to tradycyjnie czas solidarności z osobami LGBT+. W Polsce tegoroczny Miesiąc Dumy po raz pierwszy od lat nie będzie obchodzony w cieniu homofobicznej władzy. W jaki sposób nowa polityczna rzeczywistość wpływa na biznes? I jakie wyzwania przed nim stawia?

Marcin Dzierżanowski 31.05.2024
Lidl Polska po raz 6. nagradza za najbardziej inkluzywną politykę wynagrodzeniową

Lidl Polska po raz 6. nagradza za najbardziej inkluzywną politykę wynagrodzeniową

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”. W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc . Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska.

"Kabaret absurdu": Zamieszanie ws. płacy minimalnej

"Kabaret absurdu": Zamieszanie ws. płacy minimalnej

Ekonomista Sławomir Dudek skrytykował rząd za zamieszanie związane z zapowiedzią wzrostu płacy minimalnej do 60% przeciętnego wynagrodzenia w 2025 roku. "Zadaję sobie pytanie, czy leci z nami pilot? Kto zarządza polityką informacyjną rządu w sprawach gospodarczych?" - wytykał ekspert.

Igor Blukowski (oprac.) 24.05.2024
Znikają legendy motoryzacji

Znikają legendy motoryzacji

Auta nie muszą już budzić emocji czy dawać radości z prowadzenia. Muszą za to odpowiednio wyglądać i zapewniać komfort. No i powinny być SUV-ami. Te zjawiska sprawiają, że z rynku znika coraz więcej modeli, z których wiele jest ważną częścią historii motoryzacji.

Z miłości do biznesu

Z miłości do biznesu

Chcesz odnieść sukces w biznesie? Zadbaj o swój związek! – apelują psychologowie z University of Chicago.

Wsparcie w stawianiu czoła wyzwaniom

Wsparcie w stawianiu czoła wyzwaniom

Nasza platforma jest unikalnym, cyfrowym połączeniem świata bankowego ze światem finansowania środków trwałych – deklarują Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole, oraz Paweł Bojko, wiceprezes EFL S.A.

Logitech z premierą MeetUp 2 i Logitech Sync

Logitech z premierą MeetUp 2 i Logitech Sync

Logitech ogłasza premierę MeetUp 2 - kamery konferencyjnej USB opartej na sztucznej inteligencji. MeetUp 2 to kolejna generacja kultowej już kamery MeetUp, która sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. W tym samym czasie na rynek trafia rozbudowane oprogramowanie Logitech Sync z zaawansowanymi funkcjami rezerwacji sal dla przedsiębiorstw.

Igor Blukowski 21.05.2024
Wyzwania HR z perspektywy pracowników

Wyzwania HR z perspektywy pracowników

Rynek pracy nieustannie się zmienia, a to oznacza coraz to nowe wyzwania dla działów HR. W ich rozwiązywaniu kluczowe są potrzeby i oczekiwania pracowników. Dlatego to im oddaję głos, bo w naszej firmie otwarty dialog to nie tylko puste hasło, ale też firmowa codzienność – mówi Agata Sulawa-Pindel, HR Biznes Partner w TiM.

Firma otwarta na neuroróżnorodność

Firma otwarta na neuroróżnorodność

Współczesny biznes w coraz większym stopniu otwiera się na osoby neuroatypowe. Podpowiadamy, jak stworzyć firmę otwartą na różnorodność w tym względzie.

Ubezpieczenie to inwestycja w przyszłość

Ubezpieczenie to inwestycja w przyszłość

Wielokrotnie słyszymy o pożarach, huraganach, powodziach, które pochłonęły dorobek życia lub postawiły firmę w stan upadłości. Jednak nie tylko tak poważne zdarzenia potrafią zachwiać kondycją firmy. Wystarczy zalanie pomieszczenia lub przepięcie, które unieruchomi główną maszynę produkcyjną, by uniemożliwić prowadzenie działalności przez dłuższy czas. Przy zabezpieczeniu firmy z sektora MSP absolutnym must have jest ubezpieczenie mienia od zdarzeń losowych oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Złamany szczebel zamiast szklanego sufitu

Złamany szczebel zamiast szklanego sufitu

Zapomnijcie o szklanym suficie. Z najnowszych badań wynika, że to nie on jest największą przeszkodą w rozwoju przywództwa kobiet. Najwyższy czas zacząć walkę ze zjawiskiem „złamanego szczebla”.

Marcin Dzierżanowski 17.05.2024
Nie idź na całość!

Nie idź na całość!

Slogan z popularnego w Polsce programu telewizyjnego to najlepsza droga do szybkiego bankructwa w świecie inwestycji. Oto, jak dywersyfikować portfel i zamiast „pójść na całość”, po prostu zarabiać.

Kolonializm motywacyjny

Kolonializm motywacyjny

Systemy motywacyjne większości firm bazują na mechanizmach psychologicznych właściwych społeczeństwom Zachodu. Nie działają one jednak na pracowników z Globalnego Południa.

ESG stało się pustym hasłem? Analitycy  „nienawidzą” tego modnego skrótu

ESG stało się pustym hasłem? Analitycy „nienawidzą” tego modnego skrótu

Amerykańskie fundusze inwestycyjne, które uwzględniają w swoich działaniach kwestie ESG tracą. Te europejskie zyskują jednak zainteresowanie. Czy winni są politycy Partii Republikańskiej, którzy nie chcą, aby priorytetowo traktować fundusze uwzględniające ESG? A może ten akronim to coś więcej niż tylko zbiór pustych haseł i kadry zarządzające wiedzą, że nie mają innego wyjścia niż odpowiedzialność? Choćby dlatego, że tego wymagają od nich ich klienci.

Niesprzedane hektolitry keczupu. Heinz ma problem z odpływem klientów

Niesprzedane hektolitry keczupu. Heinz ma problem z odpływem klientów

Niekiedy na przykładzie historii sprzedaży jednego produktu z katalogu ofert danej firmy możemy dostrzec problemy nie tylko omawianego przedsiębiorstwa, ale także trudności na całym rynku. Tak jest w przypadku globalnego gracza Heinz i jego flagowego artykułu - keczupu, który ostatnio notuje niższą sprzedaż.

Igor Blukowski (oprac.) 07.05.2024
Liderzy zielonej rewolucji

Liderzy zielonej rewolucji

Jak łączyć cele biznesowe z ambitnymi wymaganiami ESG i oczekiwaniami klientów? W trakcie redakcyjnej debaty „My Company Polska” zastanawiali się nad tym eksperci: Klementyna Sobieraj (Archicom SA), Przemysław Kulik (BGK), Marcin Modliborek (Millennium Leasing) oraz Paweł Roszkowski (UNIQA).

Tego potrzebują firmy. Startuje strefa biznesu

Tego potrzebują firmy. Startuje strefa biznesu

Rusza Strefa Biznesu! Internetowa platforma dla przedsiębiorców pozwala w jednym miejscu zarządzać codziennymi sprawami firmy, takimi jak finanse, leasing czy księgowość, a przede wszystkim aplikować o finansowanie niezbędnych środków trwałych lub o usługi dodatkowe (tzw. Value Added Services). Poprzez uruchomienie serwisu jego twórcy – czyli bank Credit Agricole i Grupa EFL – wspierają rodzimych przedsiębiorców w rozwoju działalności biznesowej.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.04.2024
(r)Ewolucja IT według Developico. Czy w 5 dni można osiągnąć 300 proc. ROI?

(r)Ewolucja IT według Developico. Czy w 5 dni można osiągnąć 300 proc. ROI?

Przedsiębiorstwa, które nie scyfryzują swoich procesów biznesowych, same wypychają się z rynku – to śmiałe stwierdzenie Michała Guzowskiego, CEO Developico. Jego przekonanie bazuje na obserwacji rozwoju spółek takich jak Budimex, Tchibo, Amica czy Carlsberg. W takich firmach codziennością w biznesie jest korzystanie z narzędzi informatycznych wspierających pracę biurową. Często do procesów operacyjnych związanych z HR, finansami czy sprzedażą wykorzystuje się pliki Excel. A to błąd, który może dużo kosztować.