Moja firma
Ambitny jak oszust
Zdarza ci się wątpić w swoje umiejętności i kompetencje? Dotyczy cię tzw. syndrom oszusta? Bardzo możliwe, że odniesiesz sukces zawodowy!
Biznes w kolorach tęczy
Czerwiec to tradycyjnie czas solidarności z osobami LGBT+. W Polsce tegoroczny Miesiąc Dumy po raz pierwszy od lat nie będzie obchodzony w cieniu homofobicznej władzy. W jaki sposób nowa polityczna rzeczywistość wpływa na biznes? I jakie wyzwania przed nim stawia?
Łączy nas różnorodność
Czy można zostać mentorem swojego szefa? W biofarmaceutycznym koncernie GSK to możliwe! W polskim oddziale firmy ruszyła właśnie pierwsza edycja programu Diverse Reverse Mentoring, w ramach którego osoby członkowskie grupy pracowniczej SPECTRUM spotykają się z menedżerami, by przybliżać im realia życia osób LGBTQI+.
Lidl Polska po raz 6. nagradza za najbardziej inkluzywną politykę wynagrodzeniową
Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”. W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc . Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska.
Przyszłość biznesu - relacja z Viva Technology w Paryżu
Jakie są kluczowe aspekty, na które warto zwracać uwagę, by nie zamykać perspektyw na przyszłość swojemu biznesowi?
Gwarancja płatności coraz bardziej potrzebna
Rynek ubezpieczeń transakcji handlowych kwitnie – wynika z najnowszych danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Firmy coraz częściej decydują się na dodatkową gwarancję ryzyka.
Przedsiębiorcy wychodzą z kryzysu: Wzrost wznowień działalności wg raportu CEIDG
W I kwartale 2024 roku na rynku pojawiło się przeszło 75 tys. nowych firm. Ponad 45 tys. wznowiło działalność. I to właśnie ta druga informacja pokazuje pozytywną tendencję, co może oznaczać, że firmy powoli wychodzą z kryzysu.
"Kabaret absurdu": Zamieszanie ws. płacy minimalnej
Ekonomista Sławomir Dudek skrytykował rząd za zamieszanie związane z zapowiedzią wzrostu płacy minimalnej do 60% przeciętnego wynagrodzenia w 2025 roku. "Zadaję sobie pytanie, czy leci z nami pilot? Kto zarządza polityką informacyjną rządu w sprawach gospodarczych?" - wytykał ekspert.
Znikają legendy motoryzacji
Auta nie muszą już budzić emocji czy dawać radości z prowadzenia. Muszą za to odpowiednio wyglądać i zapewniać komfort. No i powinny być SUV-ami. Te zjawiska sprawiają, że z rynku znika coraz więcej modeli, z których wiele jest ważną częścią historii motoryzacji.
Z miłości do biznesu
Chcesz odnieść sukces w biznesie? Zadbaj o swój związek! – apelują psychologowie z University of Chicago.
Mój świetny pracownik. Czy warto zatrudniać lepszych od siebie? [WYWIAD]
Czy rzeczywiście warto zatrudniać lepszych od siebie – odpowiada Anna Rudzińska, psycholożka i headhunterka.
Wsparcie w stawianiu czoła wyzwaniom
Nasza platforma jest unikalnym, cyfrowym połączeniem świata bankowego ze światem finansowania środków trwałych – deklarują Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole, oraz Paweł Bojko, wiceprezes EFL S.A.
Logitech z premierą MeetUp 2 i Logitech Sync
Logitech ogłasza premierę MeetUp 2 - kamery konferencyjnej USB opartej na sztucznej inteligencji. MeetUp 2 to kolejna generacja kultowej już kamery MeetUp, która sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. W tym samym czasie na rynek trafia rozbudowane oprogramowanie Logitech Sync z zaawansowanymi funkcjami rezerwacji sal dla przedsiębiorstw.
Wyzwania HR z perspektywy pracowników
Rynek pracy nieustannie się zmienia, a to oznacza coraz to nowe wyzwania dla działów HR. W ich rozwiązywaniu kluczowe są potrzeby i oczekiwania pracowników. Dlatego to im oddaję głos, bo w naszej firmie otwarty dialog to nie tylko puste hasło, ale też firmowa codzienność – mówi Agata Sulawa-Pindel, HR Biznes Partner w TiM.
Firma otwarta na neuroróżnorodność
Współczesny biznes w coraz większym stopniu otwiera się na osoby neuroatypowe. Podpowiadamy, jak stworzyć firmę otwartą na różnorodność w tym względzie.
Przykład idzie z góry. Jak biznes wchodzi na wyższy poziom
Niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju firmy jesteś, zawsze można podkręcić „silnik”, na którym jedzie twój biznes.
Ubezpieczenie to inwestycja w przyszłość
Wielokrotnie słyszymy o pożarach, huraganach, powodziach, które pochłonęły dorobek życia lub postawiły firmę w stan upadłości. Jednak nie tylko tak poważne zdarzenia potrafią zachwiać kondycją firmy. Wystarczy zalanie pomieszczenia lub przepięcie, które unieruchomi główną maszynę produkcyjną, by uniemożliwić prowadzenie działalności przez dłuższy czas. Przy zabezpieczeniu firmy z sektora MSP absolutnym must have jest ubezpieczenie mienia od zdarzeń losowych oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
Złamany szczebel zamiast szklanego sufitu
Zapomnijcie o szklanym suficie. Z najnowszych badań wynika, że to nie on jest największą przeszkodą w rozwoju przywództwa kobiet. Najwyższy czas zacząć walkę ze zjawiskiem „złamanego szczebla”.
Nie idź na całość!
Slogan z popularnego w Polsce programu telewizyjnego to najlepsza droga do szybkiego bankructwa w świecie inwestycji. Oto, jak dywersyfikować portfel i zamiast „pójść na całość”, po prostu zarabiać.
Kolonializm motywacyjny
Systemy motywacyjne większości firm bazują na mechanizmach psychologicznych właściwych społeczeństwom Zachodu. Nie działają one jednak na pracowników z Globalnego Południa.
Parlament Europejski zdecydował: Koniec z opakowaniami przesadnie wypełnionymi powietrzem
Parlament Europejski ustala nowe standardy opakowań: koniec z dużymi paczkami chipsów wypełnionymi w większości powietrzem. Nowe regulacje mają na celu ochronę konsumentów i redukcję użycia plastiku.
ESG stało się pustym hasłem? Analitycy „nienawidzą” tego modnego skrótu
Amerykańskie fundusze inwestycyjne, które uwzględniają w swoich działaniach kwestie ESG tracą. Te europejskie zyskują jednak zainteresowanie. Czy winni są politycy Partii Republikańskiej, którzy nie chcą, aby priorytetowo traktować fundusze uwzględniające ESG? A może ten akronim to coś więcej niż tylko zbiór pustych haseł i kadry zarządzające wiedzą, że nie mają innego wyjścia niż odpowiedzialność? Choćby dlatego, że tego wymagają od nich ich klienci.
Niesprzedane hektolitry keczupu. Heinz ma problem z odpływem klientów
Niekiedy na przykładzie historii sprzedaży jednego produktu z katalogu ofert danej firmy możemy dostrzec problemy nie tylko omawianego przedsiębiorstwa, ale także trudności na całym rynku. Tak jest w przypadku globalnego gracza Heinz i jego flagowego artykułu - keczupu, który ostatnio notuje niższą sprzedaż.
Liderzy zielonej rewolucji
Jak łączyć cele biznesowe z ambitnymi wymaganiami ESG i oczekiwaniami klientów? W trakcie redakcyjnej debaty „My Company Polska” zastanawiali się nad tym eksperci: Klementyna Sobieraj (Archicom SA), Przemysław Kulik (BGK), Marcin Modliborek (Millennium Leasing) oraz Paweł Roszkowski (UNIQA).
Sposób na kredyt, czyli jak przygotować firmę do finansowania
Na co zwrócić uwagę przy składaniu wniosku o pierwszy kredyt firmowy? Co jest kluczowe z punku widzenia banku przy ocenie wniosku kredytowego? Oto kilka praktycznych wskazówek dla przedsiębiorców.
Misja: przetrwać szaleńców. Jak zarobić, kiedy trzęsie się polityczna ziemia
Kiedy w kraju rządzą szaleńcy – którzy ignorują prawidła działania ekonomii, a to, co piszą podręczniki, uważają za stek bzdur – z pewnością wcześniej czy później wpędzą swoich obywateli w kłopoty. Jak się bronić? Kiedy jest już bardzo źle, kupuj akcje.
Ubezpieczeniowy mus. Oto siedem najważniejszych produktów
Oto siedem najważniejszych produktów, które powinny znaleźć się w każdej firmie z sektora MSP, niezależnie od branży.
Zmieniający się obraz polskich konsumentów. Jakie aspekty strategii komercyjnej należy dostosować?
W ostatnich latach rynek nieustannie ewoluuje pod wpływem dynamicznych trendów oraz zmian społecznych i ekonomicznych. Wraz z rozwojem rynku zmienia się też obraz polskich konsumentów.
Tego potrzebują firmy. Startuje strefa biznesu
Rusza Strefa Biznesu! Internetowa platforma dla przedsiębiorców pozwala w jednym miejscu zarządzać codziennymi sprawami firmy, takimi jak finanse, leasing czy księgowość, a przede wszystkim aplikować o finansowanie niezbędnych środków trwałych lub o usługi dodatkowe (tzw. Value Added Services). Poprzez uruchomienie serwisu jego twórcy – czyli bank Credit Agricole i Grupa EFL – wspierają rodzimych przedsiębiorców w rozwoju działalności biznesowej.
7 fundamentów skutecznego wdrożenia systemu ERP
Dobry system ERP przyniesie twojej firmie znaczące korzyści. Jeśli tylko nie popełnisz kilku prostych błędów – a da się to osiągnąć, stosując proste zasady.
(r)Ewolucja IT według Developico. Czy w 5 dni można osiągnąć 300 proc. ROI?
Przedsiębiorstwa, które nie scyfryzują swoich procesów biznesowych, same wypychają się z rynku – to śmiałe stwierdzenie Michała Guzowskiego, CEO Developico. Jego przekonanie bazuje na obserwacji rozwoju spółek takich jak Budimex, Tchibo, Amica czy Carlsberg. W takich firmach codziennością w biznesie jest korzystanie z narzędzi informatycznych wspierających pracę biurową. Często do procesów operacyjnych związanych z HR, finansami czy sprzedażą wykorzystuje się pliki Excel. A to błąd, który może dużo kosztować.
Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa
„Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – ten slogan został uznany za ostateczny casus belli i wezwanie do rozpoczęcia pełnoskalowej gorącej wojny. Co w niej dozwolone, jakiej broni można w tych reklamowych potyczkach używać? No i komu się to najbardziej opłaca?
Rok po rewolucji. Jak fundacje rodzinne zmieniają polski biznes
W Polsce powstaje coraz więcej fundacji rodzinnych. Przedsiębiorcy przekonali się do nowych przepisów, ale prawdziwa fala dopiero nadejdzie.
Kiedy ochrona zawiedzie. Czy warto inwestować w ubezpieczenia od cyberzagrożeń?
Do cyberbezpieczeństwa należy podchodzić kompleksowo. Firmy powinny nie tylko wdrażać chroniące je rozwiązania, ale także być przygotowane na wypadek, gdyby cyfrowe mury ochronne nie zdały egzaminu. Z pomocą przychodzą ubezpieczenia od cyberryzyk.
"Wrócę do biura, jak dasz mi podwyżkę". Ile kosztuje stacjonarny model pracy
Polscy pracownicy biurowi oczekują od pracodawców większej elastyczności względem lokalizacji miejsca pracy - ponad połowa chciałby pracować hybrydowo. Żeby wrócić w pełni do biur badani oczekiwaliby podwyżki wynagrodzenia o min 20 proc. - wynika z badań ASM Research i portali rocketjobs.pl oraz justjoin.it.