E-commerce recovery, czyli ponad 200 proc. wyższe przychody w e-sklepie

Fast White Cat
Fot. mat. pras.
Prowadzenie e-sklepu w branży fashion to nie tylko duży koszt, ale też wymagająca organizacja. Potrzebny jest zaufany partner technologiczny, od którego zależy, jakie efekty osiągnie dany biznes. Co zrobić, by wyniki były zadowalające? Zadbać o e-commerce recovery!
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2023 (97)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jeszcze w 2022 r. branża modowa w Polsce odnotowała w porównaniu z rokiem poprzednim wzrost sprzedaży o 17 proc. i wzrost liczby zamówień o ponad 8 proc. Z kolei w 2023 r. liczba zamówień wzrosła już o 27 proc.  Branża fashion to w e-commerce żyzna gleba, ale umiejętność odpowiedniego zadbania o nią jest niezbędna, by móc oczekiwać efektów. Dużą rolę w budowaniu konwertującego e-sklepu odgrywa software house odpowiedzialny za wdrożenie i utrzymanie platformy sprzedażowej. Według badań The Standish Group, jedynie 16,2 proc. projektów IT kończy się sukcesem. Pozostałe czeka niepowodzenie, np. z powodów przekroczonych kosztów czy czasu realizacji (52,7 proc.) lub porzucenia czy braku rozwoju (31,1  proc.). – Podobna przyczyna sprawiła, że nasz partner – Makalu – zgłosił się do nas, abyśmy pomogli rozwinąć markę na tle konkurencji – mówi Joanna Kocur, Project Manager w Fast White Cat, Agencji Magento zajmującej się wdrażaniem i rozwijaniem efektywnych e-sklepów. 

– Dotychczas pracujące dla marki agencje Magento nie radziły sobie z zapleczem technologicznym platformy sprzedażowej. Jako Fast White Cat podjęliśmy się wyzwania doprowadzenia e-sklepu Makalu do stanu jak najwyższej jakości i poprawy jego konwersji. Efekt? W trzy miesiące zwiększyliśmy konwersję o ponad 200 proc. No i zakończyliśmy projekt sukcesem, wbrew statystykom.

quick win – Drugie życie

E-sklep Makalu sprzedawał, ale nie dostarczał odpowiednich wrażeń estetycznych (w tym user experience) na oczekiwanym poziomie. Cechowały go też przestarzałe rozwiązania dotyczące poruszania się po sklepie i całej ścieżki zakupowej. Wiele do życzenia pozostawiały infrastruktura i bezpieczeństwo sklepu.  W takiej sytuacji należało poprawić stan e-sklepu zarówno jego warstwy wizualnej, jak i jego zaplecza, czyli m.in. infrastruktury i bezpieczeństwa, które również wpływają na konwersję. – Przyjęliśmy metodę quick win pozwalającą, w jak najkrótszym czasie poprawić rezultaty sklepu – kontynuuje Joanna Kocur z Fast White Cat. –  Wykonaliśmy audyt techniczny i audyt UX, które uświadomiły nam, że musimy wykonać projekt nowej infrastruktury i migrację platformy, podnieść wersję Magento z 2.3.7 na 2.4.6 w celu zadbania o stabilność oraz bezpieczeństwo całego zaplecza technologicznego, a także wprowadzić zmiany UX – optymalizację ścieżek użytkownika z naciskiem na ścieżkę zakupową.

Z uwagi na złożoność tego e-commerce i sporą liczbę elementów implementowanych przez poprzednie agencje Magento prace wymagały dużego nakładu czasu i umiejętności. Należało uporządkować kod i zagospodarować moduły, często błędne lub powtarzające swoje funkcje, a także podnieść wersję PHP, co miało znaczenie dla rozwoju systemu i redukcji długu technologicznego. 

– Prześledziliśmy sklep pod kątem dobrych praktyk e-commerce. Wprowadziliśmy nowoczesne rozwiązania, które miały zwiększyć konwersję – mówi Joanna Kocur. 

– Zoptymalizowaliśmy ścieżkę zakupową, całą kartę produktu, listing kategorii. Zaproponowaliśmy nową wyszukiwarkę, stronę główną  przebudowaliśmy pod natywne rozwiązanie Magento, czyli Page Builder.  Słabej jakości moduły poprzednich firm zastąpiliśmy sprawdzonymi rozwiązaniami wewnętrznymi lub natywnymi możliwościami Magento, a także zadbaliśmy o możliwość rozwoju integracji z ERP  Xl.

200 proc. wyższe przychody

Efekt? Sklep Makalu został w trzy miesiące całkowicie odmieniony zarówno na frontendzie, jak i backendzie, a działania profesjonalistów i Makalu przyniosły następujące wyniki rok do roku:

  • o ponad 200 proc. wyższe przychody
  • o ponad 100 proc. wyższy współczynnik konwersji e-commerce 
  • o ponad 200 proc. więcej transakcji 
  • o ponad 5 proc.  wyższa średnia wartość zamówienia

Chcesz poznać wszystkie elementy tego projektu? Przeczytaj case study: 

https://fastwhitecat.com/case-study/e-commerce-recovery-ponad-200-wyzsze-przychody-w-e-sklepie/

Sprawdź, jak poradzimy sobie z twoim wyzwaniem! 

[email protected]

My Company Polska wydanie 10/2023 (97)

Więcej możesz przeczytać w 10/2023 (97) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ