Inditex z przytupem na giełdzie. Imponujący wzrost akcji odzieżowego giganta
Fot. shutterstock.Hiszpańska grupa Inditex, właściciel m.in. marki Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius i innych - odnotowuje imponujący wzrost wartości swoich akcji. Po osiągnięciu tymczasowego minimum we wrześniu ubiegłego roku, spółka zanotowała wzrost o prawie dwie trzecie. Jak wskazuje portal dlahandlu.pl wzrost ten jest efektem silnych wyników biznesowych, m.in. rekordowych zysków w poprzednim roku, pomimo trudności związanych z sytuacją na Ukrainie i wycofaniem się z rynku rosyjskiego.
Inditex: 7,6 mld euro przychodu w ciągu kwartału
Inditex utrzymuje swoją pozycję także w tym roku. Pierwszy kwartał fiskalny firma zaliczyła z wyższymi o 13 proc. przychodami rok do roku co daje kwotę 7,6 miliarda euro.
Jak podsumowuje portal dlahandlu.pl w drugim kwartale grupa Inditex kontynuowała dobrą passę, odnotowując wzrost sprzedaży zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W pierwszych kilku tygodniach czerwca sprzedaż wzrosła o 16% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
ZARINA zamiast ZARY? Putin przejmuje sklepy Inditex w Rosji
Strategia ekspansji omnichanel
Inditex stawia na strategię omnichanel. Jest prymusem w branży e-commerce, a ostatnio po okresie pandemii, kiedy zamykał sklepy stacjonarne, wrócił do dużych inwestycji w stałe placówki swoich marek.
W kwietniu tego roku Inditex zaprezentował szereg innowacji w nowootwartym sklepie stacjonarnym ZARA w historycznym wieżowcu Edificio España w Madrycie. Sklep zajmuje łącznie powierzchnię 9 000 mkw., z czego 5 000 mkw. to powierzchnia handlowa.
Kupujący mogą rezerwować przymierzalnie i produkty z wyprzedzeniem za pomocą nowej aplikacji. Ponadto, dzięki szczegółowej mapie sklepu dostępnej na smartfonach, klienci mogą łatwo odnaleźć interesujące ich produkty i kupić je skanując kod kreskowy własnym telefonem.
Wraz z otwarciem nowego sklepu Zara w Madrycie, Inditex wprowadził także nowe działy, takie jak kącik kosmetyczny, dział sportowy oraz dział bielizny, który jest dostępny po raz pierwszy w sklepach stacjonarnych.