Dla psa i kota
Fot. Materiały prasoweW Polsce żyje ponad 8 mln psów i 6 mln kotów, a w co drugim gospodarstwie domowym znajduje się co najmniej jeden czworonożny pupil. To oraz rosnąca zamożność rodaków i zmiany w stylu życia sprawiają, że od kilku lat intensywnie rozwijają się u nas specjalistyczne usługi dla zwierząt, przy czym ci, którzy je świadczą, mają szansę dobrze zarobić zarówno otwierając nowe nisze, jak i przy ostrej konkurencji.
Luksusowy hotel
Aneta Cholewa przez długi czas zajmowała się marketingiem w korporacji, ale od siedmiu lat prowadzi luksusowy hotel dla zwierząt Bone Pet Club w podwarszawskich Janczewicach. Wpadła na jego pomysł, kiedy szukała schronienia na wakacje dla własnych zwierzaków. – Istniały wtedy hotele dla czworonogów, ale na zasadzie domowej opieki świadczonej przez osoby, które po prostu lubią zwierzęta, lecz nie są profesjonalistami. Uznałam, że skoro na rynku nie ma niczego kompleksowego, warto wypełnić tę niszę – wspomina Aneta Cholewa.
Początki nie były łatwe. – Główną barierą do pokonania było przekonanie instytucji finansowych, że ten pomysł ma sens. Spotkałam się z niedowierzaniem i odbijałam od kolejnych banków, które nie chciały udzielić mi kredytu. Na szczęście w końcu trafiłam do Idea Banku, który mi zaufał.
Pieniądze, i to niemałe (ok. 200 tys. zł), były potrzebne...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.