Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów 2021 [CZĘŚĆ 4]

Fot. Beksy Youtube
Fot. Beksy Youtube
W marcowym numerze "My Company Polska" opublikowaliśmy ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów. To już kolejna edycja naszego zestawienia. Dziś prezentujemy miejsca od 20-11.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

19,78 mld dolarów - tyle przez ostatnie 12 miesięcy zarobił YouTube. Codziennie wpadało do jego kasy 54 mln dolarów, czyli jakieś 200 mln zł. I mówimy tu o zarobku. Pandemia choć uziemiła wiele biznesów, to inne wyniosła do góry. Jednym z nich jest internetowa rozrywka – serwisy streamingowe przeżywają oblężenie, a YouTube notuje rekordowe wpływy z reklam.

Czy to najlepszy moment na rozwijanie kanału na YouTube? Najprawdopodobniej tak. – Youtuberzy to milionerzy – mówi w rozmowie z „My Company Polska” Blowek. Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020 roku - informuje Maciej Dąbrowski z kanału Z Dvpy. W Internecie czekają olbrzymie pieniądze, zwłaszcza teraz, a bohaterowie naszego rankingu udowadniają, że można zarabiać je zarówno na graniu w gry, robieniu makijażów jak i kręceniu po prostu śmiesznych filmików. A to dopiero wierzchołek finansowej góry lodowej, bo przecież na bazie sukcesu w serwisie video twórcy rozwijają własne sklepy, marki odzieżowe a nawet portale informacyjne.

20. BEKSY

Subskrypcje: 1,79 mln
Wyświetlenia: 549 mln

Kiedy kanał opuściła Ola Nowak – współtwórczyni, niezwykle popularna użytkowniczka mediów społecznościowych – i skupiła się na działalności influencerskiej, można było się spodziewać, że Beksy obniżą nieco loty. Kanał jednak wciąż proponuje ciekawe, zabawne treści, a w odcinkach często występują znani z Internetu goście. Beksy mają za sobą wiele współprac marketingowych, reklamowały m.in. Coca-Colę, Martini, Crunchipsy, a także Orbit. W 2018 roku kanał uzyskał ponad 1,3 mln zł przychodów.

19. DEEJAYPALLASIDE

Subskrypcje: 1,82 mln
Wyświetlenia: 233 mln

Jeszcze do niedawna był rekordzistą pod względem oglądalności transmisji na żywo – jego materiał poświęcony poszukiwaniom „Klauna z Koszalina” śledziło ponad 108 tys. widzów. Wynik został pobity w 2019 roku, kiedy to konferencja prasowa przed Fame MMA 3 przyciągnęła przed monitory ponad 200 tys. osób. DeeJayPallaside proponuje specyficzny kontent – opowiada o zjawiskach paranormalnych, duchach czy obcych cywilizacjach. Ma swój sklep z ubraniami oraz gadżetami.

18. MANDZIO

Subskrypcje: 1,82 mln
Wyświetlenia: 638 mln

Jak wielu najpopularniejszych obecnie twórców, również Mandzio zaczynał od Minecrafta. Ostatnio szczególnie upodobał sobie bodaj najszerzej komentowaną grę minionego roku, a więc Among Us. Youtuber pochwalił się niedawno swoimi zarobkami – od września 2018 roku do grudnia 2020 zarobił z reklam przy filmikach blisko 300 tys. zł. Do tego dochodzą przychody osiągnięte z tytułu streamów na Twitchu, których dokładna wartość nie jest znana – Mandzio zapewnił jedynie, że są niższe z YouTube'a.

17. BRACIA MALCZYŃSCY

Subskrypcje: 1,83 mln
Wyświetlenia: 483 mln

Twórcy humorystycznych filmików w stylu „Życie dawniej vs życie dziś”. Największą popularność osiągnęli cyklem o Typowym Sebie, kilka lat temu najpopularniejszym memie w polskim Internecie. Ważną płaszczyzną, na której działają są parodie – wyśmiewali m.in. lekcje online czy przesadnie dbających o swój wygląd fitness trenerów. Marcin Malczyński – współtwórca kanału – ma za sobą epizod w Fame MMA, a przygotowania do walki skrupulatnie relacjonował w mediach społecznościowych.

16. WOJAN

Subskrypcje: 1,9 mln
Wyświetlenia: 312 mln

Wojan proponuje raczej niewyszukaną rozrywkę dla najmłodszych widzów – ostatnie filmy noszą tytuły „Wrzuć do basenu to, co trzymasz w ręku”. W minionych miesiącach więcej uwagi poświęcał swojemu drugiemu kanałowi – Wojan Games – na którym gra w Minecrafta. W jego sklepie Wojan Shop można kupić ubrania, a także artykuły szkolne nawiązujące stylistycznie właśnie do Minecrafta.

15. TOMASZ "GIMPER" DZIAŁOWY

Subskrypcje: 1,91 mln
Wyświetlenia: 595 mln

Twórca programu „Lekko nie będzie”, jednego z najpopularniejszych talk-show w historii polskiego YouTube'a. Swego czasu jego materiały budziły ogromne kontrowersje – głównie ze względu na wulgarny język – a niektórzy nazywali go wręcz największą patologią serwisu. Prowadzi firmę Vidmo zajmującą się produkcją materiałów audiowizualnych. Starsi widzowie poznali go przy okazji „Tańca z gwiazdami”, gdzie doszedł aż do finału.

14. WERSOW

Subskrypcje: 2,01 mln
Wyświetlenia: 396 mln

Wersow to Weronika Sowa, dziewczyna Friza. Specjalizuje się – jak wielu najpopularniejszych twórców – w raczej lifestyle'owych klipach. Ekipa ma w planach wydanie własnej płyty z muzyką, a premierze już teraz towarzyszy kampania promocyjna, w ramach której m.in. Wersow uczy się śpiewu od Cleo. Weronika prowadzi własny sklep. Oprócz tradycyjnych produktów oferuje m.in. Mystery Fanbox za 319 zł – zamawiający nie do końca wiedzą, co się w nim znajdzie. Ubrania sprzedają się bardzo dobrze, wiele pozycji jest wyprzedanych.

13. KALUCH

Subskrypcje: 2,04 mln
Wyświetlenia: 835 mln

Chyba najbardziej znany polski youtuber od GTA. Ale na kanale sporadycznie publikuje również klipy dotyczące innych gier – w ostatnich miesiącach mogliśmy wysłuchać jego opinii o Cyberpunku 2077 czy obejrzeć fragmenty z niezwykle popularnego tytułu w pierwszych miesiącach pandemii, czyli Fall Guys. Oczywiście jak wielu uznanych youtuberów, prowadzi swój sklep internetowy, w którym gadżety w luźny sposób nawiązują do stylistyki znanej z GTA. Promował także wiele marek na czele z Fantą i Lenovo, a kiedy zachęcał do zamawiania jedzenia przez Pizzaportal.pl jego fani złożyli przez Internet ponad 6 tys. zamówień.

12. SPINKA FILM STUDIO

Subskrypcje: 2,12 mln
Wyświetlenia: 1,32 mld

Miliony wyświetleń dali im bodaj najpopularniejsi dresiarze w naszym kraju: Spejson, Walo i Wojtas, czyli główni bohaterowie kultowej już w niektórych kręgach kreskówki „Blok Ekipa”. SPInka Film Studio jest firmą producencką z wieloletnim stażem, specjalizującą się w produkcji filmowej i telewizyjnej. Bohaterowie SPInki gościli m.in. na antenie Comedy Central, a także na nieistniejącej już platformie streamingowej Showmax. Na podstawie losów bohaterów powstały gra planszowa oraz karciana, o innych gadżetach już nie wspominając.

11. IZAK LIVE

Subskrypcje: 2,15 mln
Wyświetlenia: 750 mln

Choć częściej znajdziemy go na Twitchu – platformie do streamowania głównie rozgrywek z najpopularniejszych gier – jego youtube'owy kanał to wciąż wartościowe źródło gamingowego kontentu. Nie tylko gra w Counter Strike'a, ale jest również jednym z najbardziej uznanych komentatorów esportowych w Polsce. Zresztą zna się nie tylko na esporcie – w 2018 roku relacjonował mecze podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Jest właścicielem serwisu internetowego izakTV, który prezentuje nowinki ze świata epsortu. Portal współpracuje m.in. z najważniejszymi firmami w branży technologicznej oraz bukmacherem ewinner. Piotr „izak” Skowyrski przy okazji katowickiej imprezy Intel Extreme Masters w 2019 roku przeprowadzał wywiad z Mateuszem Morawieckim, który był specjalnym gościem wydarzenia.

Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 50-41

Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 40-31

Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 30-21

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ