YouTube wprowadzi etykiety dla "realistycznych" filmów wygenerowanych przez AI

YouTube wprowadzi etykiety dla "realistycznych" filmów wygenerowanych przez AI
Filmy opracowane przez AI? YouTube chce je odpowiednio oznaczać.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

YouTube wkrótce będzie wymagał ujawniania w filmach zawartości wygenerowanej przez sztuczną inteligencję, która mogłaby ew. wprowadzić widzów w błąd. Platforma należąca do Google od dawna zabrania technicznie manipulowanej zawartości, która mogłaby wprowadzać w błąd i "stanowić poważne ryzyko rażącej szkody". Jednak z nową aktualizacją polityki ogłoszoną we wtorek, YouTube będzie teraz wymagał od twórców dodawania etykiet, gdy przesyłają zawartość zawierającą "syntetyczną zawartość, która jest realistyczna, tworzona z użyciem narzędzi AI".

Polityka ma na celu zapobieganie wprowadzaniu użytkowników w błąd przez syntetyczną zawartość wśród rozprzestrzeniających się nowych, konsumenckich narzędzi generatywnych AI, które pozwalają szybko i łatwo tworzyć przekonujący tekst, obrazy, wideo i audio, które często trudno jest odróżnić od rzeczywistości.

YouTube oznaczy treści AI

Nowe etykiety będą wymagane tylko dla zawartości generowanej przez AI lub innej syntetycznej, która jest "realistyczna".

Obejmuje to na przykład filmy, które "realistycznie przedstawiają wydarzenie, które nigdy się nie wydarzyło, lub zawartość pokazującą kogoś mówiącego lub robiącego coś, czego tak naprawdę nie zrobił".

To szczególnie ważne w przypadkach, gdy zawartość dotyczy wrażliwych tematów, takich jak wybory, trwające konflikty i kryzysy zdrowia publicznego, lub urzędników publicznych. Wiele osób czerpie swoją wiedzę z YouTube'a, więc serwis chce zachować się odpowiedzialnie i odpowiednio oznaczać treści AI.

Eksperci wyrazili już obawy, że wzrost narzędzi generatywnych AI może doprowadzić do wzrostu przekonującej, ale wprowadzającej w błąd zawartości, która jest udostępniana w mediach społecznościowych i w internecie. Technologia ta może stanowić szczególne zagrożenie przed wyborami w Stanach Zjednoczonych i innych miejscach w 2024 roku.

YouTube to z kolei kolejna platforma, która wprowadza zasady mające na celu zwiększenie przejrzystości zawartości generowanej przez AI. TikTok dodał w tym roku nową etykietę dla zawartości generowanej przez AI i powiedział, że użytkownicy muszą ujawnić, gdy zawartość przedstawiająca "realistyczne sceny" jest tworzona lub edytowana za pomocą AI. Z kolei Meta, spółka-matka Facebooka i Instagrama, powiedziała w zeszłym tygodniu, że reklamodawcy polityczni będą musieli ujawnić wszelkie użycie AI w swoich reklamach.

Nowa polityka ujawniania YouTube pojawiła się także po tym, jak platforma we wrześniu wprowadziła szereg nowych narzędzi zasilanych przez AI, aby pomóc twórcom w produkcji filmów i dotarciu do szerszej publiczności na platformie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ