Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów 2021 [CZĘŚĆ 3]
Fot. Instagram Fit Lovers19,78 mld dolarów - tyle przez ostatnie 12 miesięcy zarobił YouTube. Codziennie wpadało do jego kasy 54 mln dolarów, czyli jakieś 200 mln zł. I mówimy tu o zarobku. Pandemia choć uziemiła wiele biznesów, to inne wyniosła do góry. Jednym z nich jest internetowa rozrywka – serwisy streamingowe przeżywają oblężenie, a YouTube notuje rekordowe wpływy z reklam.
Czy to najlepszy moment na rozwijanie kanału na YouTube? Najprawdopodobniej tak. – Youtuberzy to milionerzy – mówi w rozmowie z „My Company Polska” Blowek. Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020 roku - informuje Maciej Dąbrowski z kanału Z Dvpy. W Internecie czekają olbrzymie pieniądze, zwłaszcza teraz, a bohaterowie naszego rankingu udowadniają, że można zarabiać je zarówno na graniu w gry, robieniu makijażów jak i kręceniu po prostu śmiesznych filmików. A to dopiero wierzchołek finansowej góry lodowej, bo przecież na bazie sukcesu w serwisie video twórcy rozwijają własne sklepy, marki odzieżowe a nawet portale informacyjne.
30. BOXDEL
Subskrypcje: 1,53 mln
Wyświetlenia: 13 mln
Sam o sobie mówi, że jest głównie przedsiębiorcą. Jakiś czas temu, w ramach sprzeciwu wobec algorytmów YouTube'a, skasował z kanału wszystkie filmy, dlatego obecnie znajdziemy w sieci wyłącznie kilkadziesiąt jego klipów. Boxdel jest jednym z współwłaścicieli federacji Fame MMA, która organizuje walki internetowych celebrytów.
29. SKKF
Subskrypcje: 1,54 mln
Wyświetlenia: 313 mln
Gra w gry. Ostatni filmik na jego kanale – dotyczący Minecrafta - pojawił się sześć miesięcy temu. Wcześniej chętnie grywał również w GTA, zawsze cechował go bardzo bliski kontakt z widzami.
28. THE UNBOXALL
Subskrypcje: 1,63 mln
Wyświetlenia: 228 mln
Zaczynał od odpakowywania oraz recenzowania w prześmiewczy sposób najróżniejszych przedmiotów. Wyprodukowana przez niego „Familiada Youtuberów” była swego czasu wielkim hitem w mediach społecznościowych – do dziś obejrzało ją ponad 2 mln osób. Obecnie skupia się na podcastach, w których przepytuje najpopularniejszych internetowych twórców. Można je odsłuchać nie tylko na YouTube, ale również na Spotify.
27. ROJSON
Subskrypcje: 1,66 mln
Wyświetlenia: 425 mln
Zapalony gracz oraz jeden z największych w Polsce fanów paintballa. Sam siebie nazywa felietonistą-ludologiem, wariatem-filmowcem i plastykiem-badaczem. Jest twórcą integracyjnej inicjatywy sportowej PZR oraz projektu T@RCZ@, za pomocą którego walczy ze stereotypami dotyczącymi graczy. Sprzedaje ubrania i akcesoria dla graczy.
26. NIEKRYTY KRYTYK
Subskrypcje: 1,68 mln
Wyświetlenia: 400 mln
Swego czasu dla wielu był wręcz synonimem polskiego youtubera. Jako jeden z pierwszych internetowych twórców zbudował pozycję również poza serwisem – prowadził audycję w Radiu Zet, wydał kilka książek, otworzył sklep z odzieżą. Choć jego recenzje oraz przemyślenia dotyczące popkultury zawsze oglądały się świetnie i tak największą popularnością cieszyły się klipy, na których grał w Minecrafta. Niedawno nagrał filmik, gdzie komentował odcinek serialu „Nowe sekrety sąsiadów”. Maja Heban na łamach serwisu Noizz.pl oskarżyła twórcę o szydzenie z osób transpłciowych.
25. DIZOWSKYY
Subskrypcje: 1,7 mln
Wyświetlenia: 592 mln
„Typowy gościu od gier” - usłyszałem od jednego z jego fanów. Szczególnie upodobał sobie niezależne produkcje spod znaku survival horrorów. Coraz częściej nagrywa również klipy lifestyle'owe, a w przeszłości współpracował m.in. z Blowkiem.
24. FIT LOVERS
Subskrypcje: 1,73 mln
Wyświetlenia: 285 mln
Bardziej influencerzy, aniżeli youtuberzy. Rozgłos przyniósł parze niezwykle popularny profil na Instagramie, stale rozwijany kanał na TikToku oraz udział w TVN-owskim reality show „Ameryka Express”, gdzie doszli aż do finału. Sami o sobie mówią, że inspirują Polaków do zmiany nawyków na lepsze. Ostatnio spadła na nich fala krytyki – na podstawie ich aktywności w mediach społecznościowych można stwierdzić, że pandemia minęła, bowiem social media Fit Lovers to radosne podróże oraz brak przestrzegania wirusowych obostrzeń.
23. GPLAY: MINECRAFT JEST NASZ
Subskrypcje: 1,74 mln
Wyświetlenia: 999 mln
Kolejny kanał w naszym zestawieniu poświęcony stricte Minecraftowi. Jego pomysłodawca ma swój własny sklep z ubraniami i akcesoriami. Twórca nie tylko prezentuje nowe modyfikacje do gry i udziela wskazówek, ale również organizuje rozgrywki. Kontent jest przyjazny dla oka, a klipy fabularyzowane. Youtuber reklamował już sprzęt oraz akcesoria gamingowe.
22. TROMBA
Subskrypcje: 1,76 mln
Wyświetlenia: 257 mln
Członek Ekipy Friza, od którego właściwie wszystko się zaczęło – z Karolem Wiśniewskim poznał się dzięki aplikacji Pokemon GO, w 2019 roku zamieszkał w słynnej willi Friza. Na Instagramie ma ponad 2 mln obserwujących. Na swoim kanale prezentuje głównie lifestyle'owe filmiki oraz różnego rodzaju challenge.
21. JDABROWSKY
Subskrypcje: 1,76 mln
Wyświetlenia: 250 mln
Sam o sobie pisze, że jest grabarzem ludzkiego smutku. Dubbingował postacie w filmach Disneya, współpracował z radiową „Czwórką”, był prezenterem w programie „The Voice Kids”. Napisał książkę „Takie Tam”, w której odsłania kulisy swojej działalności, a także radzi, jak pracować nad youtube'owym kanałem. Rozwija własną markę odzieżową JDabrowsky Wear. Jako młody tata w ostatnim czasie często podejmował w serwisie tematykę związaną z byciem ojcem. Jego partnerką jest piosenkarka Sylwia Przybysz.
Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 50-41
Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 40-31