YouTube po raz pierwszy wyprzedził Netfliksa w oglądalności wśród nastolatków

YouTube przyciąga coraz więcej odbiorców / Fot. Da
YouTube przyciąga coraz więcej odbiorców / Fot. Dado Ruvic, Reuter
Ankieta pokazuje również, że większość nastolatków woli TikToka, ale spędza więcej czasu na Instagramie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

YouTube stał się serwisem, w którym nastolatki oglądają najwięcej filmów - więcej niż na Netfliksie. Platforma pierwszy raz jest na pozycji lidera w tym segmencie. 

Oba serwisy nadal cieszą się ogromną popularnością wśród młodszych widzów, ale czas spędzony na YouTube ostatnio rośnie, podczas gdy ten spędzony na Netfliksie - maleje.

Inwestycyjny bank Piper Sandler przeprowadził 46. półroczne badanie Generacji Z, w którym wzięło udział 9193 amerykańskich nastolatków. Badanie wykazało, że uczestnicy spędzają 29,1% swojego codziennego czasu na oglądaniu filmów na YouTube. Netflix był tuż za nim, z wynikiem 28,7%. Serwis należący do Google’a objął pierwsze miejsce po raz pierwszy w historii.

Analitycy z Piper Sandler zastanawiali się, czy zmiana jest wynikiem poprawy treści na YouTube i coraz większej konkurencyjności w branży streamingowej.

Hulu, serwis streamingowy niedostępny w Europie, był na trzecim miejscu, jeśli chodzi o platformę wybieraną przez nastolatków do oglądania filmów, z udziałem 7%, mimo że czas, który uczestnicy spędzali na oglądaniu tej usługi, zmniejszył się. 

Prime Video i Disney+ z kolei, zobaczyły wzrost swojego udziału, podczas gdy HBO Max zanotowało spadek.

TikTok też ma sporo do powiedzenia

Chociaż TikTok jest w zasadzie platformą wideo, ankieta umieszcza aplikację w kategorii mediów społecznościowych. Podobnie jak w innych badaniach, serwis ByteDance jest najpopularniejszy wśród nastolatków i aż 38% wybiera go jako swoją ulubioną aplikację do mediów społecznościowych. 

Instagram miał jednak najwyższe zgłaszane samodzielnie miesięczne użytkowanie. Nastolatki twierdzą też, że spędzają około czterech i pół godziny dziennie w mediach społecznościowych.

Niedawne badanie przeprowadzone przez Common Sense Media i Uniwersytet Michigan C.S. Mott Children's Hospital wykazało, że osoby w wieku 11-17 lat spędzają średnio 1 godzinę i 52 minuty dziennie na TikToku, co stanowi prawie 40% ich codziennego użytkowania telefonu.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ