Ranking 50 najpopularniejszych polskich Youtuberów. Edycja 2021

Stuu, drugi na liście najpopularniejszych polskich
Stuu, drugi na liście najpopularniejszych polskich youtuberów
Grają i testują gry, robią makijaże, wygłupiają się i parodiują innych. I zarabiają, bo obok promowania marek sprzedają swoje produkty. Pandemia tylko to umocniła. Polski YouTube to żyła złota.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2021 (66)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

19,78 mld dol. tyle przez ostatnie 12 miesięcy zarobił YouTube. Codziennie wpadało do jego kasy 54 mln dol., czyli jakieś 200 mln zł. I mówimy tu o zarobku. Pandemia choć uziemiła wiele biznesów, to inne wyniosła do góry. Jednym z nich jest internetowa rozrywka – serwisy streamingowe przeżywają oblężenie, a YouTube notuje rekordowe wpływy z reklam. Czy to najlepszy moment na rozwijanie kanału na YouTubie? Najprawdopodobniej tak. – Youtuberzy to milionerzy – mówi w rozmowie z „My Company Polska” Blowek. „Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020 r.” – informuje Maciej Dąbrowski z kanału Z Dvpy. W internecie czekają olbrzymie pieniądze zwłaszcza teraz, a bohaterowie naszego rankingu udowadniają, że można zarabiać je zarówno na graniu w gry, robieniu makijażów, jak i kręceniu po prostu śmiesznych filmików. A to dopiero wierzchołek finansowej góry lodowej, bo przecież na bazie sukcesu w serwisie wideo twórcy rozwijają własne sklepy, marki odzieżowe, a nawet portale informacyjne.

„Który youtuber jest najpopularniejszy? To zależy kogo zapytasz” – powiedział mi niedawno agent jednego z czołowych internetowych twórców. I rzeczywiście, zmiennych, które determinują popularność, jest tak wiele – od wyświetleń przez subskrypcje po przychody – że trudno o jedynie słuszny ranking. To trochę tak jak z dyskusją o tym, kto jest lepszym piłkarzem: Leo Messi czy Cristiano Ronaldo. Można ją sprowadzić do konkretnych liczb, ale odpowiedź jest dużo bardziej złożona.

Ile zarabia się na YT? Nawet 30 mln dolarów

Bohaterem okładkowym najnowszego wydania „My Company Polska” jest Blowek. W momencie, kiedy decydowaliśmy się na wywiad, to on przewodził polskiemu YouTube’owi pod względem liczby subskrypcji, dlatego właśnie te dane były dla nas kluczowe podczas ustalania rankingu. No i oczywiście oryginalny kontent, nie ważne czy youtuber gra w Minecrafta czy nagrywa lifestyle’owe filmiki o TikToku. Wzięliśmy pod uwagę również ostatnią aktywność. Jeśli na kanale od dłuższego czasu nie pojawiły się nowe klipy, nie uwzględniliśmy twórcy w zestawieniu.

Materiał konsultowaliśmy z tymi, którzy na YouTubie spędzają najwięcej czasu – z nastolatkami. To oni wskazali nam informacje, na które warto zwrócić uwagę, a także oceniali, czy dany twórca powinien się w rankingu znaleźć. Choć wielu bohaterów balansuje na granicy dobrego smaku – czy to przeklinając, czy proponując filmiki o wątpliwej tematyce – po sugestiach najmłodszych zdecydowaliśmy o nieuwzględnianiu w tekście dwóch youtuberów, pomimo że liczba subskrypcji sytuowałaby ich w czołówce.

Pierwszym z nich jest Kamerzysta, były współpracownik swego czasu niezwykle popularnego Lorda Kruszwila. Twórca został oskarżony przez internetowych konkurentów m.in. o przemoc wobec partnerek, nadużywanie narkotyków, a nawet pedofilię. Drugim pominiętym youtuberem jest Karolek, który w niewybredny sposób wypowiedział się o związkach homoseksualnych. Brak tolerancji nie jest zachowaniem, które chcielibyśmy promować. 

Podczas pracy nad rankingiem korzystaliśmy z serwisu Social Blade zbierającego statystyki stron społecznościowych. Niech ten materiał będzie dla was punktem wyjścia do dalszego eksplorowania zagadnienia.

Jesteś ciekawy, jak wyglądało zestawienie w 2019 roku? Zobacz więcej

-------

1. BLOWEK

Subskrypcji: 4,7 mln

Wyświetlenia: 935 mln

Kiedy Karol Gązwa – znany szerzej jako Blowek – zaczynał internetową karierę, YouTube traktowany był jeszcze jako ciekawostka, a nastolatkowie porozumiewali się za pomocą Gadu-Gadu. Swój pierwszy kanał założył w 2009 r., obecny działa od 2011 r. Na początku Blowek grał w gry, obecnie nagrywa lifestyle’owe filmiki. W ostatnim czasie szczególnie upodobał sobie testowanie 

lifehacków z TikToka. Zrobiło się o nim szczególnie głośno, kiedy wiosną 2020 r. przeprowadził wywiad z Mateuszem Morawieckim. Premier dementował w materiale plotki związane z pandemicznymi obostrzeniami m.in. te dotyczące wyprowadzenia wojska na ulice. Swego czasu ogromną popularnością cieszyły się filmiki, które nagrywał razem z mamą. – Mamy świetną relację. Często to ona zachęca mnie do nagrywania kolejnych klipów – tłumaczy twórca w rozmowie z „My Company Polska”. Zdarza się, że występuje z innymi gwiazdami. Tak było, gdy rozmawiał z Cezarym Pazurą czy kiedy grał w „Star Wars” z Dawidem Podsiadłą. „Spełniłem swoje marzenie!” – pisał Blowek po realizacji materiału z najpopularniejszym polskim wokalistą.

Youtuber nie epatuje wszędobylskich merchem, skrupulatnie dobiera marki do współpracy. Reklamował m.in. bank, telekom, jest twarzą Coca-Coli. W zeszłym roku przed drugą turą wyborów prezydenckich, wraz z innymi influencerami, wziął udział w kampanii profrekwencyjnej. – Dywersyfikacja przychodów ma się nieźle – przyznaje Blowek. Swój pierwszy milion zarobił w trzy lata. Jak zdradza w rozmowie  z nami, marzy mu się współpraca z Mercedesem.

 

2. STUU

Subskrypcje: 4,31 mln

Wyświetlenia: 1,05 mld

Stuu to wyjątek na naszej liście – mimo że twórca zniknął ze świata YouTube’a, a ostatni filmik na jego kanale zamieszczono osiem miesięcy temu, wciąż zajmuje wysokie miejsce w zestawieniu. Stuu jest współzałożycielem agencji Spotlight, która produkowała m.in. klipy Teamu X będącego w ostatnich miesiącach najpopularniejszym przedsięwzięciem twórcy. Inicjatywa niestety nie okazała się tak wielkim sukcesem jak zakładano, dlatego Stuu szybko się od niej odciął. Nie do końca są znane powody, przez które youtuber wycofał się z życia publicznego. Wielu wskazuje na chwilowe załamanie, inni mówią wręcz o depresji. To zresztą tematy, które we wcześniejszej twórczości Stuu przewijały się wielokrotnie, bowiem artysta otwarcie mówił o rozwodzie rodziców czy stanach lękowych.

 

3. KAROL „FRIZ” WIŚNIEWSKI

Subskrypcje: 4,23 mln

Wyświetlenia: 1,7 mld

Zaczynał od filmików z Pokemon GO, obecnie programy nagrywa o nim „Uwaga TVN”, a media opisują go jako „najbogatszego polskiego youtubera”. Friz urodził się w 1996 r., a największy rozgłos przyniosły mu działania w ramach tzw. Ekipy Friza (której pozostali członkowie również znaleźli się w naszym zestawieniu). Jakiś czas temu przygotował kurs „Jak zostać nr 1 na YouTube”, który spotkał się z chłodnym przyjęciem, bowiem zamiast rad dotyczących działalności w serwisie, znalazły się w nim jedynie wspomnienia popularnych twórców.

Ostatnio o Frizie głośno jest zwłaszcza w kontekście działań biznesowych. Spółka Ekipa, której jest współwłaścicielem, rozpoczęła niedawno negocjacje dotyczące połączenia się z notowanym na giełdzie Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym. Prawie 12 proc. akcji Ekipy objął JR Holding, który pomaga jej w debiucie giełdowym. Jednocześnie z końcem stycznia br. zapowiedziano, że Ekipa wyda przynajmniej dwie gry przygotowane przez notowane na giełdzie studio T-Bull zajmujące się przede wszystkim grami mobilnymi. Twórcy prowadzą też sklep internetowy EKIPATONOSI, w którym można kupić ubrania oraz gadżety.

 

4. REZIGIUSZ

Subskrypcje: 4,13 mln

Wyświetlenia: 973 mln

„To chyba najmniej konfliktowy youtuber na świecie” – powiedział mi mój 18-letni kuzyn. ReZigiusz, czyli tak naprawdę Remigiusz Wierzgoń, pochodzi z Górnego Śląska i zaczynał oczywiście od opowiadania o grach komputerowych. Obecnie produkuje treści lifestyle’owe – od farbowania włosów po nurkowanie w najgłębszym basenie świata – które wrzuca na swój kanał codziennie. Starsza widownia poznała go dzięki polsatowskiemu programowi „The Brain. Genialny umysł”, gdzie był jurorem. Jest bardzo aktywny na 

Instagramie – obserwuje go już ponad 1,4 mln fanów. Prowadzi sklep REZI STYLE, w którym można kupić nie tylko ubrania, ale również np. okulary przeciwsłoneczne. Często udziela się charytatywnie m.in. w ramach działań Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

 

5. ABSTRACHUJE TV

Subskrypcje: 3,43 mln

Wyświetlenia: 1,39 mld

Swego czasu niekwestionowani królowie polskiego YouTube’a, ostatnio – królowie z zadyszką. Kilka miesięcy temu SA WARDĘGA opublikował szeroko komentowany materiał, w którym przekonywał, że założyciele kanału – Robert Pasut, Rafał Masny i Czarek Jóźwik – są bankrutami. Jeśli wierzyć Wardędze, wynik finansowy ABSTRA Group w 2019 r. to strata ponad 3 mln zł. „Przez ostatnie trzy lata chłopaki stracili grubo ponad 7 mln zł” – grzmiał youtuber, który zasłynął filmem z psem-pająkiem w roli głównej.

Jeszcze do niedawna historia chłopaków z Abstrachuje TV była pasmem nieustających sukcesów. Milionowe wyświetlenia, poszarzenie oferty programowej o kolejne kanały, promowanie nowych twórców. We wrześniu 2017 r. w ich spółkę zainwestowali byli współwłaściciele Legii Warszawa: Bogusław Leśnodorski i Maciej Wandzel. Przedsiębiorcy wpompowali w Abstrę 4 mln zł w zamian za 40 proc. udziałów w firmie.

Porażką okazały się inne głośne biznesy Abstrachuje: warszawski klub BAL, w którym swego czasu fotografowali się lokalni celebryci, a także restauracja z sushi. 

 

6. NARUCIAK

Subskrypcje: 3,16 mln

Wyświetlenia: 690 mln

W 2019 r. pisaliśmy o nim jako o „naczelnym zgrywusie polskiego YouTube’a” i niewiele się w tej kwestii zmieniło. Jak wielu twórców, prowadzi więcej niż jeden kanał – w serwisie znany jest nie tylko jako Naruciak, ale również Boruciak. Jakiś czas temu przyznał, że nie jest zadowolony z rzeczy, które tworzy, więc skupi się na ambitniejszych treściach. Jak na razie niewiele z tego wyszło. Youtuber przeprosił za nieudolne próby, warto śledzić jego kanał, żeby sprawdzić, w którym kierunku będzie dalej podążał. Pod koniec ubiegłego roku w bardzo krytycznych słowach wypowiedział się o Ekipie Friza, nazywając ją jednym z najbardziej szkodliwych obecnie kanałów. Sam o sobie pisze, że kradnie kontent, po prostu go komentując i to się klika (jedną z jego najpopularniejszych serii jest ta, w której komentuje sceny z seriali paradokumentalnych). Sklep dla fanów Naruciaka – Ciurak Wear – nie okazał się sukcesem.

 

7. PLANETA FAKTÓW

Subskrypcje: 2,68 mln

Wyświetlenia: 1,44 mld

Najpopularniejszy kanał z ciekawostkami na polskim YouTubie. Jego właścicielem jest Jacek Makarewicz, który swego czasu mocno rozwijał inny kanał – Polish Sausage – gdzie prezentował kontrowersyjne animacje, bardzo specyficzne pod względem humoru. Na „Polskich Parówkach” nie pojawił się żaden klip od kilku miesięcy, natomiast Planeta Faktów publikuje regularnie. Kilka przykładowych materiałów z ostatnich dni: „10 osób, które zaczęły świętować zbyt wcześnie”, „10 nieprawdopodobnych wypadków samochodowych”, „10 wysp, na których rządzą zwierzęta”. 

 

8. ISAMU

Subskrypcje: 2,42 mln

Wyświetlenia: 286 mln

Weteran polskiego YouTube’a, który zgromadził wokół siebie liczną, oddaną społeczność. Jest pomysłodawcą oraz właścicielem drużyny esportowej – Pompa Team, która z powodzeniem rywalizowała na międzynarodowych arenach w takich grach jak Counter Strike czy League of Legends. Obecnie Pompa Team to prężnie działające przedsiębiorstwo, które oprócz sprzedaży różnego rodzaju gadżetów dystrybuuje również płyty z muzyką. Isamu jest wielkim fanem sportów walki, dlatego nikogo nie powinny dziwić jego występy w ramach gal Fame MMA. Choć fani domagają się kolejnych walk jednego z najpopularniejszych growych youtuberów w Polsce, sam Isamu twierdzi, że na razie nie wejdzie ponownie do klatki, bowiem nie ma obecnie przeciwnika, z którym rzeczywiście chciałby się zmierzyć. 

 

9. VITO MINECRAFT

Subskrypcje: 2,28 mln

Wyświetlenia: 2,07 mld

Najpopularniejszy kanał minecraftowy w Polsce. W czym tkwi jego siła? To nie są kolejne nudne produkcje, w których youtuber gra w grę, bowiem Vito – a właściwie Adam Witkowski – proponuje dosyć oryginalne spojrzenie na jeden z najpopularniejszych tytułów w historii światowego gamingu. Są modyfikacje, challenge, odcinki bywają fabularyzowane. Uroku produkcjom dodaje współprowadząca kanał partnerka Vito, a więc Paulina Woźniak, znana w internecie jako Bella. Jednocześnie twórcy Vito Minecraft prowadzą chyba najprężniej działający sklep dla fanów w świecie polskiego YouTube – VITO SHOP. Zakupimy w nim nie tylko podstawowe produkty w stylu koszulek, kubeczków czy breloczków. Vito ma także swoje bezprzewodowe słuchawki, etui na smartfony, a nawet komiks. Sklep oferuje regularne promocje – klienci mogą liczyć nie tylko na obniżki cen, ale również np. karty z autografami dołączane do zamówień.

 

10. 5 SPOSOBÓW NA...

Subskrypcje: 2,25 mln

Wyświetlenia: 538 mln

Kanał prowadzi piątka kumpli. Chłopaki wymyślają temat – np. 5 sposobów na jedzenie z mikrofalówki – i każdy z bohaterów proponuje jeden ze sposobów ułatwienia sobie życia. Oczywiście wraz ze wzrostem popularności kanału, twórcy rozwinęli kolejne, luźniejsze formaty. W jednym z ostatnich klipów opisują pięć zakładów, które widz zawsze wygra. Do swoich produkcji umiejętnie wplatają elementy reklamowe: współpracowali m.in. z Castoramą oraz Kompanią Piwowarską. 

 

11. IZAK LIVE

Subskrypcje: 2,15 mln

Wyświetlenia: 750 mln

Choć częściej znajdziemy go na Twitchu – platformie do streamowania głównie rozgrywek z najpopularniejszych gier – jego youtube’owy kanał to wciąż wartościowe źródło gamingowego kontentu. Nie tylko gra w Counter Strike’a, ale jest również jednym z najbardziej uznanych komentatorów esportowych w Polsce. Zresztą zna się nie tylko na esporcie – w 2018 r. relacjonował mecze podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji. Jest właścicielem serwisu internetowego 

izakTV, który prezentuje nowinki ze świata esportu. Portal współpracuje m.in. z najważniejszymi firmami w branży technologicznej oraz bukmacherem ewinner. Piotr „izak” Skowyrski przy okazji katowickiej imprezy Intel Extreme Masters w 2019 r. przeprowadzał wywiad z Mateuszem Morawieckim, który był specjalnym gościem wydarzenia.

 

12. SPINKA FILM STUDIO

Subskrypcje: 2,12 mln

Wyświetlenia: 1,32 mld

Miliony wyświetleń dali im bodaj najpopularniejsi dresiarze w naszym kraju: Spejson, Walo i Wojtas, czyli główni bohaterowie kultowej już w niektórych kręgach kreskówki „Blok Ekipa”. SPInka Film Studio jest firmą producencką z wieloletnim stażem specjalizującą się w produkcji filmowej i telewizyjnej. Bohaterowie SPInki gościli m.in. na antenie Comedy Central, a także na nieistniejącej już platformie streamingowej Showmax. Na podstawie losów bohaterów powstały gra planszowa oraz karciana, o innych gadżetach już nie wspominając.

 

13. KALUCH

Subskrypcje: 2,04 mln

Wyświetlenia: 835 mln

Chyba najbardziej znany polski youtuber od GTA. Ale na kanale sporadycznie publikuje również klipy dotyczące innych gier. W ostatnich miesiącach mogliśmy wysłuchać jego opinii o Cyberpunku 2077, czy obejrzeć fragmenty z niezwykle popularnego tytułu w pierwszych miesiącach pandemii, czyli Fall Guys. Oczywiście jak wielu uznanych youtuberów prowadzi swój sklep internetowy, w którym gadżety w luźny sposób nawiązują do stylistyki znanej z GTA. Promował też wiele marek na czele z Fantą i Lenovo, a kiedy zachęcał do zamawiania jedzenia przez Pizzaportal.pl jego fani złożyli przez internet ponad 6 tys. zamówień.

 

14. WERSOW

Subskrypcje: 2,01 mln

Wyświetlenia: 396 mln

Wersow to Weronika Sowa, dziewczyna Friza. Specjalizuje się – jak wielu najpopularniejszych twórców – w raczej lifestyle’owych klipach. Ekipa ma w planach wydanie własnej płyty z muzyką, a premierze już teraz towarzyszy kampania promocyjna, w ramach której m.in. Wersow uczy się śpiewu od Cleo. Weronika prowadzi własny sklep. Oprócz tradycyjnych produktów oferuje m.in. Mystery Fanbox za 319 zł – zamawiający nie do końca wiedzą, co się w nim znajdzie. Ubrania sprzedają się bardzo dobrze, wiele pozycji jest wyprzedanych.

 

15. TOMASZ „GIMPER” DZIAŁOWY

Subskrypcje: 1,91 mln

Wyświetlenia: 595 mln

Twórca programu „Lekko nie będzie”, jednego z najpopularniejszych talk-show w historii polskiego YouTube’a. Swego czasu jego materiały budziły ogromne kontrowersje – głównie ze względu na wulgarny język – a niektórzy nazywali go wręcz największą patologią serwisu. Prowadzi firmę Vidmo zajmującą się produkcją materiałów audiowizualnych. Starsi widzowie poznali go przy okazji „Tańca z gwiazdami”, gdzie doszedł aż do finału.

 

16. WOJAN

Subskrypcje: 1,9 mln

Wyświetlenia: 312 mln

Wojan proponuje raczej niewyszukaną rozrywkę dla najmłodszych – ostatnie filmy noszą tytuły „Wrzuć do basenu to, co trzymasz w ręku”. Ostatnio więcej uwagi poświęcał swojemu drugiemu kanałowi – Wojan Games – na którym gra w Minecrafta. W jego sklepie Wojan Shop można kupić ubrania, a także artykuły szkolne nawiązujące stylistycznie właśnie do Minecrafta. 

 

17. BRACIA MALCZYŃSCY

Subskrypcje: 1,83 mln

Wyświetlenia: 483 mln

Twórcy humorystycznych filmików w stylu „Życie dawniej vs życie dziś”. Największą popularność osiągnęli cyklem o Typowym Sebie. Ważną płaszczyzną, na której działają, są parodie – wyśmiewali m.in. lekcje online czy przesadnie dbających o swój wygląd trenerów fitness. Marcin Malczyński – współtwórca kanału – ma za sobą epizod w Fame MMA, a przygotowania do walki skrupulatnie relacjonował w mediach społecznościowych.

 

18. MANDZIO

Subskrypcje: 1,82 mln

Wyświetlenia: 638 mln

Jak wielu najpopularniejszych obecnie twórców, również Mandzio zaczynał od Minecrafta. Ostatnio upodobał sobie bodaj najszerzej komentowaną grę minionego roku, a więc Among Us. Youtuber pochwalił się niedawno swoimi zarobkami – od września 2018 r. do grudnia 2020 r. zarobił z reklam przy filmikach blisko 300 tys. zł. Do tego dochodzą przychody osiągnięte z tytułu streamów na Twitchu, których dokładna wartość nie jest znana – Mandzio zapewnił jedynie, że są niższe niż z YouTube’a.

 

19. DEEJAYPALLASIDE

Subskrypcje: 1,82 mln

Wyświetlenia: 233 mln

Jeszcze do niedawna był rekordzistą pod względem oglądalności transmisji na żywo – jego materiał poświęcony poszukiwaniom „Klauna z Koszalina” śledziło ponad 108 tys. widzów. Wynik został pobity w 2019 r., kiedy to konferencja prasowa przed Fame MMA 3 przyciągnęła przed monitory ponad 200 tys. osób. DeeJayPallaside opowiada o zjawiskach paranormalnych, duchach czy obcych cywilizacjach. Ma sklep z ubraniami oraz gadżetami.

 

20. BEKSY

Subskrypcje: 1,79 mln

Wyświetlenia: 549 mln

Kiedy kanał opuściła Ola Nowak – współtwórczyni, niezwykle popularna użytkowniczka mediów społecznościowych – i skupiła się na działalności influencerskiej, można było się spodziewać, że Beksy obniżą nieco loty. Kanał jednak wciąż proponuje ciekawe treści, a w odcinkach często występują znani z internetu goście. Beksy mają za sobą wiele współprac marketingowych, reklamowały m.in. Coca-Colę, Martini, Crunchipsy, a także Orbit. W 2018 r. kanał uzyskał ponad 1,3 mln zł przychodów.

 

21. JDABROWSKY

Subskrypcje: 1,76 mln

Wyświetlenia: 250 mln

Sam o sobie pisze, że jest grabarzem ludzkiego smutku. Dubbingował postacie w filmach Disneya, współpracował z radiową „Czwórką”, był prezenterem w „The Voice Kids”. Napisał książkę „Takie Tam”, w której odsłania kulisy swojej działalności, a także radzi, jak pracować nad youtube’owym kanałem. Rozwija własną markę odzieżową JDabrowsky Wear. Jako młody tata w ostatnim czasie często podejmował w serwisie tematykę związaną z byciem ojcem. Jego partnerką jest piosenkarka Sylwia Przybysz.

 

22. TROMBA

Subskrypcje: 1,76 mln

Wyświetlenia: 257 mln

Członek Ekipy Friza, od którego właściwie wszystko się zaczęło. Z Karolem Wiśniewskim poznał się dzięki aplikacji Pokemon GO, w 2019 r. zamieszkał w słynnej willi Friza. Na Instagramie ma ponad 2 mln obserwujących. Na swoim kanale prezentuje głównie lifestyle’owe filmiki oraz różnego rodzaju challenge.

 

23. GPLAY: MINECRAFT JEST NASZ

Subskrypcje: 1,74 mln

Wyświetlenia: 999 mln

Kolejny kanał poświęcony stricte Minecraftowi. Jego pomysłodawca ma własny sklep z ubraniami i akcesoriami. Twórca nie tylko prezentuje nowe modyfikacje do gry i udziela wskazówek, ale również organizuje rozgrywki. Kontent jest przyjazny dla oka, a klipy fabularyzowane. Youtuber reklamował już sprzęt oraz akcesoria gamingowe.

 

24. FIT LOVERS

Subskrypcje: 1,73 mln

Wyświetlenia: 285 mln

Bardziej influencerzy, aniżeli youtuberzy. Rozgłos przyniósł parze niezwykle popularny profil na Instagramie, stale rozwijany kanał na TikToku oraz udział w reality show „Ameryka Express” w TVN, gdzie doszli aż do finału. Sami o sobie mówią, że inspirują Polaków do zmiany nawyków na lepsze. Ostatnio spadła na nich fala krytyki. Na podstawie ich aktywności w mediach społecznościowych można stwierdzić, że pandemia minęła, bowiem social media Fit Lovers to radosne podróże oraz brak przestrzegania wirusowych obostrzeń. 

 

25. DIZOWSKYY

Subskrypcje: 1,7 mln

Wyświetlenia: 592 mln

„Typowy gościu od gier” – usłyszałem od jednego z jego fanów. Szczególnie upodobał sobie niezależne produkcje spod znaku survival horrorów. Coraz częściej nagrywa również klipy lifestyle’owe, a w przeszłości współpracował m.in. z Blowkiem. 

 

26. NIEKRYTY KRYTYK

Subskrypcje: 1,68 mln

Wyświetlenia: 400 mln

Swego czasu dla wielu był wręcz synonimem polskiego youtubera. Jako jeden z pierwszych internetowych twórców zbudował pozycję również poza serwisem – prowadził audycję w Radiu Zet, wydał kilka książek, otworzył sklep z odzieżą. Choć jego recenzje oraz przemyślenia dotyczące popkultury zawsze oglądały się świetnie i tak największą popularnością cieszyły się klipy, na których grał w Minecrafta. Niedawno nagrał filmik, gdzie komentował odcinek serialu „Nowe sekrety sąsiadów”. Maja Heban na Noizz.pl oskarżyła twórcę o szydzenie z osób transpłciowych.

 

27. ROJSON

Subskrypcje: 1,66 mln

Wyświetlenia: 425 mln

Zapalony gracz oraz jeden z największych w Polsce fanów paintballa. Sam siebie nazywa felietonistą-ludologiem, wariatem-filmowcem i plastykiem-badaczem. Jest twórcą integracyjnej inicjatywy sportowej PZR oraz projektu T@RCZ@, za pomocą którego walczy ze stereotypami dotyczącymi graczy. Sprzedaje ubrania i akcesoria dla graczy. Zasłynął powiedzeniem „Tarcza, szmato”.

 

28. THE UNBOXALL

Subskrypcje: 1,63 mln

Wyświetlenia: 228 mln

Zaczynał od odpakowywania oraz recenzowania w prześmiewczy sposób najróżniejszych przedmiotów. Wyprodukowana przez niego „Familiada Youtuberów” była swego czasu wielkim hitem w mediach społecznościowych – do dziś obejrzało ją ponad 2 mln osób. Obecnie skupia się na podcastach, w których przepytuje najpopularniejszych internetowych twórców. Można je odsłuchać nie tylko na YouTubie, ale również na Spotify.

 

29. SKKF

Subskrypcje: 1,54 mln

Wyświetlenia: 313 mln

Gra w gry. Ostatni filmik na jego kanale – dotyczący Minecrafta – pojawił się sześć miesięcy temu. Wcześniej chętnie grywał również w GTA, zawsze cechował go bardzo bliski kontakt z widzami.

 

30. BOXDEL

Subskrypcje: 1,53 mln

Wyświetlenia: 13 mln

Sam o sobie mówi, że jest głównie przedsiębiorcą. Jakiś czas temu, w ramach sprzeciwu wobec algorytmów YouTube’a, skasował z kanału wszystkie filmy, dlatego obecnie znajdziemy w sieci wyłącznie kilkadziesiąt jego klipów. Boxdel jest jednym ze współwłaścicieli federacji Fame MMA, która organizuje walki internetowych celebrytów. 

 

31. AGNIESZKA GRZELAK VLOG

Subskrypcje: 1,53 mln

Wyświetlenia: 379 mln

To największy polski kanał poświęcony podróżom oraz jedzeniu. Oprócz tego Agnieszka prowadzi drugi kanał, gdzie testuje kosmetyki oraz robi makijaże. Stworzyła własną markę piankowych kosmetyków – PIBUYA. Nagrywała z największymi gwiazdami rodzimego YouTube’a m.in. z Blowkiem.

 

32. ŚMIECHAWA TV

Subskrypcje: 1,52 mln

Wyświetlenia: 694 mln

Dwóch szwagrów prowadzi prześmiewczy kanał – to musiało się udać. W krzywym zwierciadle przedstawiają życie w rodzinnym miasteczku na Podlasiu. Niedawno nagrali piosenkę z kanałem LETNI (to autorzy wielu popularnych w internecie parodii znanych piosenek). Twórcy ŚmiechawaTV reklamowali m.in. piwo Kasztelan, nowe programy od Discovery Channel oraz unijne dotacje z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Mają swój sklep internetowy.

 

33. ZAJCU37

Subskrypcje: 1,51 mln

Wyświetlenia: 276 mln

Spec od animacji, w których zakochało się ponad 1,5 mln fanów. Zdecydowana większość jego prac utrzymana jest w konwencji gry komputerowej Five Nights at Freddy’s z pogranicza survivalu i horroru.

 

34. Z DVPY

Subskrypcje: 1,5 mln

Wyświetlenia: 364 mln

Trudno w to uwierzyć, ale Maciek Dąbrowski – pomysłodawca kanału Z DVPY – zaczynał w MTV, jednak ówczesna przełożona powiedziała mu, że nie nadaje się do pracy przed kamerą. Jedni mają go za prymitywnego komedianta, dla innych jest bezlitosnym obserwatorem rzeczywistości. Często przeklina, nie unika kontrowersyjnych tematów. Dawno temu rozwijał talk show wzorowany na kultowym 

„Between Two Ferns” Zacha Galifianakisa, ale przedsięwzięcie zakończyło się na zaledwie kilku odcinkach.

 

35. ROXMB

Subskrypcje: 1,48 mln

Wyświetlenia: 499 mln

Od 9 lat gra w Minecrafta i nagrywa o tym filmy. Opowiada o ciekawostkach, publikuje poradniki, występuje również z innymi youtuberami. Ma swój sklep z gadżetami, linkuje także do strony, gdzie można kupić ulepszenia do gry np. coinsy.

 

36. REMIGIUSZ MACIASZEK

Subskrypcje: 1,48 mln

Wyświetlenia: 521 mln

Najpopularniejszy 40-latek na polskim YouTubie. Nadal chętnie grywa w gry, ale coraz częściej nagrywa również klipy, w których komentuje rzeczywistość. Dawno temu opublikował filmik, w którym jego syn śpiewał, że lubi pociągi.

 

37. RED LIPSTIC MONSTER

Subskrypcje: 1,47 mln

Wyświetlenia: 339 mln

Pomimo długiej kariery i coraz liczniejszej konkurencji to wciąż bodaj najpopularniejsza youtuberka i influencerka z branży beauty. Jest absolwentką kosmetologii, jako pierwsza youtuberka w Polsce przebiła barierę miliona subskrybentów. Współpracuje z wieloma markami kosmetycznymi, pisze świetnie sprzedające się książki.

 

38. WIP BROS

Subskrypcje: 1,44 mln

Wyświetlenia: 451 mln

W minionych miesiącach sprankowali swoich fanów (i nie tylko!), zakładając udawaną partię polityczną – Wolność i Postęp. Choć wielu wzięło inicjatywę na poważnie, całość okazała się żartem. – Chcieliśmy zrobić coś zupełnie nowego – tłumaczą w wywiadach youtuberzy. Ich znakiem rozpoznawczym są żartobliwe filmiki. Z Ekipą Friza nagrali piosenkę o podbijaniu YouTube’a.

 

39. MINI MAJK

Subskrypcje: 1,43 mln

Wyświetlenia: 197 mln

Zdaniem wielu – najbardziej kontrowersyjny członek Ekipy Friza. Ma za sobą epizod w Fame MMA. Na swoim kanale publikuje przede wszystkich relacje z challenge’ów.

 

40. SITR0X

Subskrypcje: 1,37 mln

Wyświetlenia: 163 mln

Kolejny youtuber w naszym zestawieniu, który skupia się na grach. Ale oprócz tego testuje jedzenie, a także odkrywa ukryte funkcje znanych aplikacji. Uważnie dobiera marki do współpracy, w czym pomaga mu sieć partnerska oraz agencja marketingowa. Ceni sobie codzienny kontakt z fanami, co widać na jego instagramowym profilu.

 

41. ADBUSTER

Subskrypcje: 1,36 mln

Wyświetlenia: 245 mln

AbBuster konfrontuje reklamy z rzeczywistością – testuje produkty i usługi. W jednym z ostatnich filmików porównywał pulsoksymetry. Zasyłynął wieloma ciekawymi inicjatywami - pokazał widzom Czarnobyl, holował czołg taśmą klejącą, gotował ciekły azot w czajniku, jadł kiszone śledzie, które pachną szambem, robił wywiad z gen. Hermaszewskim, a także szukał w Montanie lokacji z gry Far Cry 5. 

 

42. DAWID FRANK

Subskrypcje: 1,32 mln

Wyświetlenia: 239 mln

Znany ze swoich szalonych eksperymentów. „Robi dziwne rzeczy” – kwitują jego fani. Np. smażył naleśniki z napojów energetycznych i Coca-Coli. 

 

43. DOMINIK ŁUPICKI

Subskrypcje: 1,31 mln

Wyświetlenia: 290 mln

Nastoletni twórca niedawno zrobił sobie przerwę od YouTube’a, a prowadzenie jego kanału przejął jeden z fanów. Idol pokolenia Z jest synem DJ-a Remo, właściciela wytwórni My Music. Na Instagramie obserwuje go milion osób.

 

44. WAKSY

Subskrypcje: 1,31 mln

Wyświetlenia: 346 mln

„Nowe odcinki co wtorek o 16!” – zapewniają Paulina i Przemek, pomysłodawcy kanału. Ich klipy to typowa youtube’owa treść spod znaku lifestyle’u – dowiemy się m.in. jacy są typowi nauczyciele na lekcjach online, a także czego nie robić w mikołajki. W zeszłym roku wzięli udział w kampanii promocyjnej nowego modelu butów od Adidasa. 

 

45. MARTIN STANKIEWICZ

Subskrypcje: 1,3 mln

Wyświetlenia: 267 mln

Zaczynał jako reżyser kina niezależnego, obecnie – jeden z najpopularniejszych internetowych twórców. Sam o sobie mówi, że stara się być śmieszny w tym smutnym świecie. W filmikach prezentuje scenki z życia codziennego w krzywym zwierciadle, a jego znakiem rozpoznawczym jest wysoka jakość produkcji. Napisał książkę, współpracuje z markami – jego reklama zrobiona dla IKEI stała się hitem internetu.

 

46. HISTORIA BEZ CENZURY

Subskrypcje: 1,3 mln

Wyświetlenia: 258 mln

Wiedza historyczna (nie tylko ta podstawowa!) w pigułce oraz w przystępnym podaniu. Twórcą i właścicielem kanału jest Tomasz Okoń.

 

47. TRENUJ Z KRZYCHEM

Subskrypcje: 1,26 mln

Wyświetlenia: 216 mln

Mistrz świata trików piłkarskich i najbardziej doświadczony performer w Polsce. Krzysztof Golonka występował w „Mam Talent!”, a jego umiejętności zna chyba każdy fan ulicznej piłki. Prowadzi własny sklep internetowy, w którym można kupić nie tylko akcesoria sportowe, ale także poradnik piłkarski wydany w formie książki i płyty DVD. Współpracował m.in. z New Balance, Coca-Colą i Canonem.

 

48. MIŁOŚNICY CZTERECH KÓŁEK – ZRÓB TO SAM

Subskrypcje: 1,26 mln

Wyświetlenia: 269 mln

Kanał, który powinien śledzić absolutnie każdy fan motoryzacji. Jego twórca nie tylko radzi, jak uporać się z najczęstszymi problemami z naszymi samochodami, ale też wprowadza widzów w tajniki mechaniki pojazdowej. 

 

49. DILEREK MINECRAFT

Subskrypcje: 1,25 mln

Wyświetlenia: 343 mln

Karol zamieszcza na swoim kanale głównie filmy z Minecrafta, ale nie tylko, bo czasem wkradnie się jakiś vlog, tematyczne klipy lub po prostu inne gry. Poza tym tworzy muzykę oraz zajmuje się fotografią i montażem.

 

50. CYBER MARIAN

Subskrypcje: 1,25 mln

Wyświetlenia: 453 mln

Tegoroczny ranking zamyka Cyber Marian, ale umówmy się – czy ktoś wyobrażałby sobie takie zestawienie bez jednego z najpopularniejszych twórców w historii polskiego YouTube’a? Cyber Marian to postać kultowa, a jego charakterystyczny wizerunek zna chyba każdy, kto choć raz skorzystał z dobrodziejstw internetu. W jego sklepie można kupić nie tylko ubrania, ale również słynne okulary, które upodobnią was do swojego idola.

 

My Company Polska wydanie 3/2021 (66)

Więcej możesz przeczytać w 3/2021 (66) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY