E-commerce

Zakupy w Internecie jednym przyciskiem i bez wpisywania danych. InPost Pay rewolucją e-commerce?

Zakupy w Internecie jednym przyciskiem i bez wpisywania danych. InPost Pay rewolucją e-commerce?

InPost Pay nie jest kolejną „wtyczką do płatności”. To kompletna ścieżka zakupowa, w której jedno kliknięcie łączy checkout, płatność i logistykę, a aplikacja InPost staje się centralnym pulpitem klienta. Jak wskazują dane Shoppera między wrześniem 2024 a majem 2025 w sklepach zanotowano wzrost średniej wartości koszyka z 58 % do 72 %, a rekordowe wdrożenie InPost Pay trwało 16 minut.

Wiktor Cyrny 25.06.2025
2/3 Polaków nie ufa zagranicznym e-sklepom. To świadczy o cyfrowej dojrzałości

2/3 Polaków nie ufa zagranicznym e-sklepom. To świadczy o cyfrowej dojrzałości

Choć Polska należy do najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie, zagraniczne sklepy internetowe wciąż mają trudności z przekonaniem polskich klientów do zakupów. Z najnowszego raportu „Wypełnianie Luki Zaufania w Handlu Transgranicznym” wynika, że aż 2/3 Polaków świadomie unika zakupów w zagranicznych sklepach internetowych.

E-sprzedawco, wybieraj mądrze

E-sprzedawco, wybieraj mądrze

Martech rozwija się niezwykle dynamicznie – e-sprzedawcy mają już do dyspozycji ponad 11 tys. narzędzi, a ich liczba nieustannie rośnie. Jak w gąszczu dostępnych rozwiązań i możliwości wybrać te najlepsze, by inwestycja miała sens, a nie była wyłącznie przepaleniem budżetu?

E-commerce – czy to takie proste?

E-commerce – czy to takie proste?

Szacuje się, że w Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie. Rodzimy e-commerce ma się bardzo dobrze, co z jednej strony stanowi szansę dla przedsiębiorców, a z drugiej – jest ogromnym wyzwaniem.

Black Friday: Jak nie dać się złapać w pułapkę oszustów?

Black Friday: Jak nie dać się złapać w pułapkę oszustów?

Black Friday, choć kojarzy się z okazjami i promocjami, to także ulubiony czas dla cyberprzestępców. Oszuści szczególnie w tym okresie intensyfikują swoje działania, wykorzystując sztuczki marketingowe i niskie ceny, by oszukać nieświadomych klientów. Gdy emocje biorą górę zapominamy o zdrowym rozsądku. Warto wiedzieć, na jakie zagrożenia należy zwrócić uwagę, by uniknąć strat finansowych.

CryptoProcessing debiutuje na polskim rynku. To dostawca płatności krypto dla firm i e-commerce w Europie

CryptoProcessing debiutuje na polskim rynku. To dostawca płatności krypto dla firm i e-commerce w Europie

CryptoProcessing oficjalnie otworzył swój oddział w Polsce. To marka stworzona przez CoinsPaid, jednego z europejskich liderów w dostarczaniu płatności kryptowalutowych dla firm. Rozwijana od ponad 5 lat firma jest dobrze znana w Europie. Co miesiąc CryptoProcessing przetwarza ponad 800 mln EUR, umożliwiając w tym czasie w ponad 1 mln transakcji m.in. w serwisach e-commerce.

Jak zbierać więcej wiarygodnych opinii i zachęcać kupujących do pisania rozbudowanych recenzji?

Jak zbierać więcej wiarygodnych opinii i zachęcać kupujących do pisania rozbudowanych recenzji?

Tylko 3% klientów pisze recenzje i wystawia oceny w internecie z własnej inicjatywy. Co gorsza, są to zazwyczaj bardzo krótkie i powtarzające się opinie, zawierające zaledwie 20 znaków, których większość brzmi “wszystko ok, polecam”, wynika z najnowszych badań Trustmate. W taki sposób nie tylko nie da się uzyskać lepszych wyników pozycjonowania w wyszukiwarkach, ale także zwiększyć konwersji czy sprzedaży w e-commerce. Dodatkowym problemem jest zalew internetu fałszywymi opiniami.

Partnerstwo z PeP - pomysł na rozwój biznesu

Partnerstwo z PeP - pomysł na rozwój biznesu

Rynek płatności bezgotówkowych dynamicznie się rozwija, szczególnie w Polsce. Najnowsze badania Fundacji Polska Bezgotówkowa potwierdzają znaczący wzrost liczby transakcji cyfrowych - ponad 2/3 wszystkich transakcji w sklepach oraz punktach usługowych stanowią te bezgotówkowe.

Logistyczny must-have

Logistyczny must-have

Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.

Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI

Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI

Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?

"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców

"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców

Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.

Igor Blukowski (oprac.) 07.06.2024
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.

Shein zaświeci stacjonarnie na polskim rynku. Przedsiębiorcy obawiają się chińskiego giganta

Shein zaświeci stacjonarnie na polskim rynku. Przedsiębiorcy obawiają się chińskiego giganta

Debiut stacjonarnego sklepu Shein będzie, póki co, tylko krótkim błyskiem i potrwa pięć dni, podczas których klienci będą mogli odwiedzić pop-up store w Galerii Młociny. Jednak branża tekstylna już teraz snuje obawy, co do dalszej ekspansji Shein, sieci deklasującej cenowo europejskie marki. Problem w tym, że za niskimi cenami mogą kryć się nieetyczne praktyki.

Sposób na marketplace…

Sposób na marketplace…

… czyli jak marki mogą zabłysnąć na tle konkurencji i zaprezentować się milionom klientów.

Leroy Merlin uruchamia marketplace w Polsce: Rewolucja w handlu budowlanym

Leroy Merlin uruchamia marketplace w Polsce: Rewolucja w handlu budowlanym

Leroy Merlin, znana sieć hipermarketów budowlanych, rozszerza swoją ofertę o innowacyjny marketplace w Polsce. Ta nowa inicjatywa stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku oraz na sukces podobnych platform w innych krajach, gdzie Leroy Merlin już z powodzeniem wprowadził ten model sprzedaży.

Jeszcze szybsze płatności na ERLI z BLIKIEM bez kodu

Jeszcze szybsze płatności na ERLI z BLIKIEM bez kodu

ERLI – marketplace nr 2 w Polsce – we współpracy z BLIKIEM, liderem płatności mobilnych, wdrożył nowoczesną i wygodną metodę płatności: BLIK bez kodu. Od teraz kupujący na ERLI nie będą musieli każdorazowo generować i wprowadzać sześciocyfrowych kodów podczas zakupów, dzięki czemu proces kupowania online staje się jeszcze szybszy, jednocześnie gwarantując użytkownikom bezpieczeństwo i wygodę, których oczekują. Już co druga transakcja na ERLI opłacona jest BLIKIEM.

Re-commerce na fali Stawiamy na przemyślane zakupy

Re-commerce na fali  Stawiamy na przemyślane zakupy

Coraz więcej Polaków otwiera się na kupno rzeczy z drugiej ręki. Nowa fala może zmienić cały rynek handlu w sieci – wynika z danych opublikowanych przez OLX.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 12.03.2024
Top 10 trendów w e-commerce

Top 10 trendów w e-commerce

To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.

Jak zapomnieć o logistyce

Jak zapomnieć o logistyce

Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.