E-commerce
Klarna wprowadza nieoprocentowane raty dla polskich klientów
Od 20 czerwca polscy konsumenci mogą skorzystać z nowej usługi Klarny – „Zapłać w 3 ratach” i podzielić płatność za zakupy online na trzy nieoprocentowane raty.
E-commerce z lekką zadyszką. Wielki wyścig po klienta
Po pandemicznych rekordach branża e-commerce dostała lekkiej zadyszki. Dlatego dziś wyścig nabiera tempa, ale warunki rajdu są coraz bardziej wymagające.
Ukraińskie Allegro wchodzi do Polski. Rozetka ma plan na podbój e-commerce
Ukraińska platforma e-commerce o nazwie Rozetka rozpoczęła działalność w Polsce.
Alibaba wkracza na europejski rynek - Tmall walczy z Amazonem i innymi platformami
Konkurencja na rynku e-commerce w Europie staje się coraz bardziej zacięta. Chiński gigant Alibaba postanowił rozszerzyć swoje działania na kontynencie i konkurować bezpośrednio z Amazonem oraz innymi platformami, w tym również z Allegro.
Inditex z przytupem na giełdzie. Imponujący wzrost akcji odzieżowego giganta
Akcje Grupy Inditex podskoczyły o niemal dwie trzecie od wrześniowego załamania, kiedy ich minimalna wartość wynosiła 20,53 euro. Co przyczyniło się do wzrostu notowań?
Vinted wygrywa z UOKiK - platforma zapłaci znacznie mniejszą karę
1,12 mln złotych zamiast 4,2 mln złotych zapłaci platforma Vinted za sprawą uchylenia decyzji prezesa UOKiK przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dino wkracza w świat e-commerce? Planuje budowę platformy sprzedażowej online
W ostatnich dniach pojawiły się informacje, że firma rozważa uruchomienie platformy sprzedażowej przez internet, a teraz wiadomo, że Dino poszukuje specjalisty ds. e-commerce, który miałby obsługiwać sklep online.
Wyślij zamówienie natychmiast albo pozwól klientom odejść do konkurencji, czyli po co są integracje
Twoja platforma sprzedażowa nie będzie się rozwijać bez tego kluczowego elementu – poprawnie wykonanej integracji.
Jak zwiększyć sprzedaż na marketplace?
Przygotowaliśmy pięć prostych porad, jak skutecznie poprawić wyniki twojego e-sklepu, który działa na platformie typu marketplace.
Konsument Nowej Generacji 2023
Polski konsument się zmienia. Jest coraz starszy, coraz bardziej wymagający i coraz sprawniej posługujący się technologiami mobilnymi. Czas na zmiany!
UOKiK stawia zarzuty Glovo. "Klienci nie wiedzieli, ile wyniesie opłata za zamówienie"
Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia - uznał UOKiK i postawił zarzuty firmy Glovo. W najgorszym scenariuszu firmie grozi kara w wysokości nawet 10 proc. rocznego obrotu.
Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem
Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.
Reklama online – niech cię znajdą!
Jak cię nie zobaczą, to nie kupią. Dlatego budowa rozpoznawalności to absolutna podstawa biznesu w e-commerce. Jak to robić?
BLIK rusza na podbój Europy. Jest oficjalna zgoda słowackiego banku centralnego
Narodowy Bank Słowacji wydał zgodę na przejęcie przez Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK, firmy Viamo. Transakcja, oprócz pierwszego wejścia na zagraniczny rynek rodzimej technologii, umożliwi także rozliczenia w euro.
Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia
Amazon, jeden z największych graczy w handlu elektronicznym na świecie, wprowadza nową strategię, aby ograniczyć koszty dostawy. Zamiast wysyłki na adres domowy, firma oferuje klientom 10 dolarów za odbiór zamówienia w punkcie odbioru.
Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport
Jak wynika z raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%), ale już ponad połowa (51%) robi zakupy on-line. Seniorzy coraz odważniej korzystają z aplikacji mobilnych (85%) oraz dokonują płatności bezgotówkowych.
Szybko i bezpiecznie, także w internecie
Od niedawna możesz skorzystać z narzędzia, które umożliwia szybkie i bezpieczne dostarczanie przesyłek elektronicznych. Witajcie Q-Doręczenia!
Biznes w parze z marketplacem
Właściciel firmy Rainbow Socks wciąż wspomina czasy, gdy szedł na pocztę z workiem paczek, aby wysłać zamówione produkty. Obecnie kolorowe skarpety, z flagowymi sushi socks na czele, sprzedawane są za pośrednictwem firmy Amazon w 80 krajach na całym świecie.
Bez zaufania nie ma sukcesu
W branży e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie kupujących – przekonują Aleksandra Borycka i Jakub Stefański z Amazon.pl.
Klient stawia na prostotę
Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Sprzedaż online. 5 zasad, o których należy pamiętać
Bez znajomości kilku podstawowych zasad, nie odniesiesz sukcesu w sprzedaży e-commerce. Poznaj je jeszcze zanim założysz swój pierwszy e-sklep.
Poczta Polska: 350 mln inwestycji w logistykę. Będą nowe rozwiązania dla e-commerce
Tylko w tym roku Poczta Polska zamierza wydać na inwestycje 500 mln złotych - powiedział prezes firmy, Krzysztof Falkowski. W ramach dodatkowych projektów powstaje zupełnie nowa sortownia paczek pod Warszawą, ale firma szykuje inne realizacje. Szykuje także zmiany w dostawach przesyłek do klientów.
Jak zgarnąć klientów w B2B, czyli uprzedź domino płatności odroczonych
Płatności odroczone zdobywają coraz więcej fanów w naszym kraju. Ich znaczenie rośnie także w biznesie i sprzedaży B2B.
Go mobile! Płatności telefonem stały się cool [RAPORT]
Płatności mobilne zaczynają dominować nie tylko na rynku e-commerce, ale także w tradycyjnych punktach sprzedaży. Do rewolucji trzeba się jak najszybciej dopasować, by na niej skorzystać.
Dlaczego warto sprzedawać na marketplace?
Zanim zaczniesz swój własny biznes w e-commerce pomyśl, co chcesz osiągnąć i jak duże pieniądze możesz włożyć na start.
RMA, czyli proces zwrotów i reklamacji, a jakość e-biznesu
O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w e-commerce, ale też pierwsze schody. Dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Konsumenci coraz częściej realizują zakupy w sieci, ale też generują więcej zwrotów i reklamacji. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu, dbając o proces zwrotów i reklamacji?
A może automatyzujemy zbyt wolno. Sztuczna inteligencja w e-commerce
Jak sztuczna inteligencja zmieni e-commerce? O tym rozmawiamy z Kacprem Nowickim, współzałożycielem Nomagic.
Optymalizacja stron internetowych w e-commerce. Jak zwiększyć wydajność
Jak zadbać o to, by strona ładowała się szybko, a jej wolniejsze elementy sprawiały wrażenie płynności? Firma GPT przygotowała krótki poradnik o optymalizacji stron internetowych w branży e-commerce.
Daj mi tę e-moc, czyli narzędzia dla rozwoju biznesu w e-commerce
Automatyzacja procesów powinna dziś stać się numerem jeden, jeśli chodzi o zmiany operacyjne w każdym biznesie e-commerce. Czas jak najszybciej wdrożyć to w twojej firmie. Jak to zrobić?
ChatGPT-4 w e-commerce. Sztuczna inteligencja zmieni oblicze handlu
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie internetowym jest jednym z najgorętszych trendów. Specjaliści od e-commerce połknęli bakcyla, odkąd ChatGPT został okrzyknięty przełomowym narzędziem zmieniającym zasady tworzenia treści.
Jak Cię widzą, tak u Ciebie kupują - AI przy personalizacji interfejsu e-sklepu
Kiedy budujemy swój e-commerce, rozumiemy, jak ważny jest jego UX i użyteczny, estetyczny interfejs sklepu online. Dbamy więc o to, by wygląd sklepu był na tyle uniwersalny, aby podobał się wielu różnym klientom i pozwolił im komfortowo robić zakupy.
Dlaczego warto sprzedawać na marketplace?
Zanim zaczniesz swój własny biznes w e-commerce pomyśl, co chcesz osiągnąć i jak duże pieniądze możesz włożyć na start. Jeśli nie jesteś CEO sieci Zara, to drugie jest szczególnie ważne jeśli sukces ma być realny.
Likwidacja kolejnego marketu e-commerce w Polsce. Przyczyną brak środków na rozwój platformy
Kończy się kolejny projekt w branży e-commerce. Firma Deli2, internetowa platforma do zamawiania zakupów spożywczych, poinformowała o wstrzymaniu działalności z końcem marca.
Erli rośnie mimo spowolnienia? "Nasz model biznesowy jest odporny na zawirowania ekonomiczne"
Mimo dużego spowolnienia w branży e-commerce, platforma Erli.pl chwali się rekordowymi wynikami. Jak przekonuje Adam Ciesielczyk, prezes Erli, przyjęta strategia dopasowała się do trudnych czasów biorąc pod uwagę poszukiwanie oszczędności ze strony klientów.
Dropshipping jako model biznesowy zyskuje na znaczeniu
Dropshipping to coraz popularniejszy model biznesowy. Przyciąga przedsiębiorców z różnych branż, kusząc relatywnie łatwym sposobem na generowanie zysków. Czy to jednak faktycznie działa?