Świąteczne benefity to wyjątkowa okazja do wsparcia pracowników i wdrożenia wartości CSR

prezenty dla pracowników
Benefity pracownicze na Boże Narodzenie / Fot. Materiały prasowe
Przemyślany świąteczny prezent dla pracownika jest nie tylko podtrzymywaniem tradycji, lecz także działaniem wpisującym się w strategię CSR firmy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Boże Narodzenie to wyjątkowy moment: czas obdarowywania i końcoworocznych podsumowań, ale także rosnących wydatków związanych z organizacją świąt, które mocno obciążają budżety. W obliczu kosztów aż 64% Polaków planuje ograniczenie świątecznych wydatków[1]. Arkadiusz Rochala (Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska) zauważa, że "w ogólnopolskich badaniach pracowników widać silne zapotrzebowanie na benefity odciążające portfele zatrudnionych. Aktywni zawodowo Polacy niemal jednomyślnie (86%) odpowiedzieli, że koszty życia są tak duże, że powinni mieć większy dostęp do benefitów finansowych".

W tych okolicznościach firmy mogą podkreślić troskę o pracowników prezentem, który będzie odpowiadał na ich potrzeby. Upominki, takie jak karty przedpłacone zapewniające elastyczność wykorzystania środków, mogą realnie wesprzeć ich dobrostan. Te benefity finansowane z ZFŚŚ są przyznawane z uwzględnieniem kryteriów socjalnych, co sprawia, że pracownicy z niższymi dochodami otrzymują wyższe wsparcie. Podobne inicjatywy pokazują wrażliwość na potrzeby zatrudnionych i cechują społecznie odpowiedzialne biznesy.

Spore znaczenie ma również wybór dostawców benefitów świątecznych. Współpraca z firmami, które działają np. na rzecz potrzebujących lub środowiska, będzie dobrym uzupełnieniem strategii CSR. Takie rozwiązanie na święta ma w swoim portfolio Pluxee. Karty Pluxee Prezent są wykonane w 93% z recyklingowanych materiałów, dzięki czemu jedna karta zużywa o 46% mniej energii i wykorzystuje 92% mniej materiałów nieprzetworzonych. Dodatkowo za każde zakupione 20 kart świątecznych Pluxee funduje 1 posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk. Działania CSR budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Badania pokazują bowiem, że około ¾ polskich konsumentów oczekuje od firm większego zaangażowania w dbałość o ekologię[2], 69% konsumentów na świecie oczekuje od firm podejmowania inicjatyw w zakresie walki z niesprawiedliwością społeczną i ochroną środowiska[3]. Przemyślany świąteczny prezent dla pracownika może okazać się nie tylko podtrzymywaniem tradycji, lecz także działaniem wpisującym się w strategię CSR firmy.

[1] Źródło: Badanie ZBP: Świąteczny Portfel Polaków ZBP - Świąteczny Portfel Polaków 2023

[2] Źródło: Raport z badania ARC Rynek i Opinie: Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego

[3] Źródło: Raport Havas Intelligence 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ