Dzień Przyjemności w Pracy – czy w środowisku zawodowym jest miejsce na radość?

Dzień Przyjemności w Pracy to inicjatywa Pluxee Polska, będąca odpowiedzią na potrzebę większej uważności i doceniania w kontekście zawodowym, zgodnie z filozofią „przyjemności codzienności” marki. To świadome działanie na rzecz pozytywnej atmosfery i angażowania zespołów poprzez oderwanie się od codziennego rytmu. W tym roku Pluxee postawiło na integrację poprzez wspólne doświadczenia w ramach motywu przewodniego, którym były Hawaje. Wydarzeniu towarzyszyła też poczta doceniania, dzięki której pracownicy wysłali ponad 400 kartek z pozytywnym feedbackiem do innych osób z zespołu.
W rzeczywistości, w której pracownicy coraz częściej doświadczają wypalenia zawodowego, a hybrydowy model współpracy utrudnia spontaniczne interakcje, firmy potrzebują rozwiązań, które stworzą przestrzeń do komunikacji i niewymuszonej radości. Pluxee promuje to wydarzenie na zewnątrz, aby zainspirować inne firmy do włączenia tworzenia pozytywnych doświadczeń w praktyki zarządzania ludźmi. Podobne święto, National Have Fun at Work Day, jest obchodzone w Stanach Zjednoczonych w ostatni piątek stycznia.
Dzień Przyjemności w Pracy to okazja do tego, by odłożyć na bok codzienny biznesowy rytm i skupić się na tym, co buduje zespół – radości z bycia razem. A znaczenia przyjemności nie warto bagatelizować: aż 98% pracowników uważa radość za istotny element doświadczenia zawodowego (HRM Institute 2024).
– W tym roku obchodziliśmy drugą edycję Dnia Przyjemności w Pluxee. To walentynkowe święto pracowników, podczas którego zwiększamy poziom endorfin i powodujemy, że ludzie się śmieją i są szczęśliwsi. Naszym celem jest integracja, budowanie pozytywnej kultury firmy, a tym samym wzmacnianie zaangażowania i wellbeingu. Jestem przekonany, że szczęście i radość sprawiają, że chce nam się bardziej i lepiej wspólnie osiągać cele – tłumaczy Arkadiusz Rochala, Dyrektor Zarządzający Pluxee Polska.
To nie tylko symboliczna inicjatywa, ale element strategii HR. Szczęście w pracy nie jest efektem sukcesu, ale jego przyczyną – to pozytywne nastawienie zwiększa produktywność, kreatywność i zaangażowanie pracowników, co pokazuje m.in. Shawn Achor, ekspert w dziedzinie psychologii pozytywnej. Również według raportu Blanchard 2024 organizacje, które inwestują w pozytywną kulturę organizacyjną i Employee Experience notują o 31% mniejszą absencję. To wyraźny sygnał, że dbałość o dobrostan zespołu przynosi realne korzyści biznesowe.