Zarobić na lojalności
Aplikacje lojalnościowe mogą przynieść każdemu biznesowi wymierne zyski / Fot. Materiały prasowePeP Loyalty Club to brand Spółki QRtag mający już duże doświadczenie na rynku lojalności w Polsce. Oferuje innowacyjną platformę do tworzenia aplikacji lojalnościowych dedykowanych sektorowi biznesu, oferującą szeroki wachlarz funkcjonalności, m.in: wirtualną kartę lojalnościową, przyznawanie punktów za zakupy, kupony rabatowe, katalog nagród, moduł zakupowy czy też komunikacja z klientami oraz budowanie wizerunku w sieci. Rozwiązanie jest uniwersalne i sprawdzi się w każdej branży, w tym m.in. w handlu, usługach, HoReCa czy sektorze beauty. PeP Loyalty Club działa w modelu white-label, co oznacza, że merchant może kształtować wygląd i treść aplikacji (w tym logo, grafiki czy zasady działania programu lojalnościowego) oraz zarządzać swoją aplikacją w czasie rzeczywistym z poziomu panelu administracyjnego.
Jako jedne z nielicznych na polskim rynku rozwiązanie jest w pełni skalowalne i umożliwia stworzenie gotowej aplikacji nawet w ciągu kilku dni. Zakres dostępnych funkcjonalności sprawia, że nawet mniejsi przedsiębiorcy będą mogli oferować swoim klientom program lojalnościowy zbliżony do tych, które mają największe polskie sieci detaliczne. Z danych PeP wynika, iż przedsiębiorcy, którzy testowali aplikację od czerwca 2023 do czerwca 2024 roku odnotowali średnio 25-procentowy wzrost sprzedaży netto.
– Nasze rozwiązanie jest przeznaczone głównie dla segmentu MSP, w którym PeP ma szczególnie silną pozycję. Aplikacje PeP Loyalty Club funkcjonalnie oraz wizualnie nie różnią się od rozwiązań oferowanych przez największe w kraju sieci handlowe. Razem z PeP umożliwiamy setkom tysięcy małych i średnich firm posiadanie własnej aplikacji lojalnościowej. – komentuje Paweł Gogołek, Dyrektor Strategiczny Qrtag, właściciela aplikacji PeP Loyalty Club.
Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, aż 72 proc. Polaków deklaruje, że korzysta choć z jednego programu lojalnościowego, co oznacza wzrost aż o 8 pkt. proc. w stosunku do zeszłego roku. W 2022 roku z takich programów korzystało 62 proc. Respondentów.
– Szacujemy, że w następnych latach wzrost popularności programów lojalnościowych będzie dwucyfrowy. Testy aplikacji pokazały, iż ogromny potencjał oraz zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania do domena sklepów wyspecjalizowanych, oferujących żywność bio, kawy czy herbaty. W pierwszej kolejności przedsiębiorcy chcą dawać klientom kupony rabatowe, naliczenie punktów za pomocą terminala płatniczego oraz karty lojalnościowej w formie aplikacji. Wychodzimy naprzeciw tym wyzwaniom. – dodaje Gogołek
Jak będzie wyglądała realizacja?
Po przekazaniu leada, z klientem skontaktuje się telefonicznie przedstawiciel PeP Loyalty Club. Klient po rozmowie otrzyma email z ofertą i umową. Aby przygotować personalizowaną aplikację klient uzupełnieni formularz i dostarczy materiały m.in. takie jak: logo i katalog produktów. Firma ma 30 dni na stworzenie aplikacji – z reguły nie przekracza to 14 dni. Klient otrzyma 3 miesięczną opiekę i wsparcie ekspertów w jaki sposób prowadzić aplikację.
Kto przeprowadza realizację?
Autorem rozwiązania jest poznańska spółka Ortag, która w maju 2023 dołączyła do Grupy PeP. Firma ma na swoim koncie wdrożenia między innymi w sieci kawiarni rowerowych Bike Cafe, co zostało dokładnie przedstawione w specjalnym wideo z tej realizacji.
Programy były także tworzone dla pizzerii Bar a Boo, sklepów spożywczych Best Market, piekarni Gromulski, sklepów zoologicznych Leopardus oraz sieci Thai Wok. Z rozwiązania korzysta także sieć Akira Sushi & Ramen, jak również galeria handlowa Galeria MM. Więcej informaji na stronie PeP Loyalty Club.