franczyza

zobacz inne tematy
Stava zakończyła emisję akcji. Pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł

Stava zakończyła emisję akcji. Pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł

Stava, gastro-kurierska sieć franczyzowa, zakończyła emisję akcji w modelu crowdfundingu. Spółka pozyskała od inwestorów ponad 3,4 mln złotych. Środki te pozwolą jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój sieci franczyzowej w Polsce i Europie. Spółka prowadziła emisję bez wsparcia platform crowdfundingowych.

Jak zostać częścią dowozowej rewolucji?

Jak zostać częścią dowozowej rewolucji?

Stava to lider rynku dostaw posiłków z restauracji. Ich sieć franczyzowa ma już 30 oddziałów w całej Polsce, a kolejne są w trakcie uruchamiania. Czytelnicy My Company Polska znają już Stavę, bo rozmowa z jej twórcą została opublikowana we wrześniowym numerze magazynu. Teraz macie okazję stać częścią dowozowej rewolucji, ponieważ właśnie wystartowała emisja akcji Stavy.

Targi Franczyza już od jutra

Targi Franczyza już od jutra

Biznes w czasach pandemii nadal się rozwija. Nie ma więc racjonalnego powodu, żeby nie otwierać biznesu, warto po prostu tworzyć pomysły na biznes dopasowane do nowych czasów i potrzeb klientów. Raz zmienia się rynek, raz klient, teraz akurat zmiana nastąpiła niezależnie od koniunktury. Konieczność dostosowania się jest istotnym elementem biznesu, a nowe okoliczności tworzą też nowe szanse.

XVIII Targi Franczyzy 2020

XVIII Targi Franczyzy 2020

W dniach 15-17 października 2020 roku odbędą się najważniejsze targi franczyzy w Polsce. W Targach Franczyza w Warszawie wezmą udział najmocniejsze firmy franczyzowe.

Stava, czyli jedzenie na czas

Stava, czyli jedzenie na czas

Opolski startup Stava to pierwsza gastro-kurierska franczyza w Europie. Dzięki niemu Polacy mają szanse na szybki dowóz ciepłego i świeżego jedzenia z restauracji.

Z korpo do sklepu

Z korpo do sklepu

Krzysztof Juźwikowski jeszcze kilka lat temu robił karierę w branży IT. Skrajny brak wolnego czasu, napięte grafiki i olbrzymia presja sprawiły, że zaczął szukać nowej drogi. Wybrał… prowadzenie sklepu.

Swobody tyle, ile potrzeba

Swobody tyle, ile potrzeba

Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.

Biznes ze społecznym zacięciem

Biznes ze społecznym zacięciem

Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.

Polska franczyza jak Balaton

Polska franczyza jak Balaton

Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.

Patent dla mistrzów

Patent dla mistrzów

Ci, którzy chcieliby przeszczepić na polski grunt gotowe i sprawdzone rozwiązanie z zagranicy, takie, którego w kraju na razie nie ma i sygnowane jest marką, która jeszcze nie weszła na nasz rynek, mogą kupić licencję od jej właściciela i odtworzyć u nas identyczny koncept. Lecz nie bez kozery nazywa się to masterfranczyzą, z naciskiem na „master”.

Aaaa licencję kupię!

Aaaa licencję kupię!

Pieniądze to najmniejszy problem – zwykł mawiać fałszywy hrabia Leon Kunicki w „Karierze Nikodema Dyzmy”. Niestety, nie w przypadku chętnych do zakupu licencji franczyzowej. Dla nich oferta finansowa jest dość uboga i często, chcąc dołączyć do sieci, muszą szukać pieniędzy z kilku źródeł, w tym od franczyzodawcy.

Jak zostać dawcą

Jak zostać dawcą

Jeśli przedsiębiorca ma sprawdzony, udany model działania, a do tego szuka sposobów na dalszą ekspansję, optymalizację własnego biznesu czy spieniężenie pomysłu na niego, może przekształcić się we franczyzodawcę. Aż 95 proc. takich transformacji kończy się sukcesem.

Cudzy pomysł, własny biznes

Cudzy pomysł, własny biznes

Pieniądze i chęć ciężkiej pracy to dużo, ale jednak za mało, by prowadzić własny biznes. Potrzebny jest jeszcze pomysł. Jeśli go nie mamy, rozwiązaniem może być przystąpienie do sieci franczyzowej. Lecz nie jest ono dobre dla wszystkich.

Pod wspólnym szyldem

Pod wspólnym szyldem

Od restauracji po szkoły, od sklepów odzieżowych po banki – trudno znaleźć branżę, w której nie funkcjonowałyby systemy franczyzowe. Biznes sieciowy robi furorę od ponad 20 lat, ale dopiero od niedawna, jak przekonują eksperci, franczyza w polskim wydaniu jest dojrzała i bezpieczna.