Czy warto otworzyć własny Greenpoint?

Greenpoint pozwoli na minimalizację ryzyka na star
Greenpoint pozwoli na minimalizację ryzyka na starcie / Fot. Materiały własne
Greenpoint to marka z branży retail fashion, która działa w całym kraju i ma w tej chwili 165 sklepów, z czego 40% to franczyzy. Czy opłaca się postawić na tego typu biznes?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jeśli zdecydujemy się na franczyzę w ramach Greenpoint, nie musimy ponosić żadnych kosztów związanych z wcześniejszym zakupem towaru. Marka działa w systemie depozytownym i udostępni odpowiednie produkty do sprzedaży. 

Greenpoint ma 27 lat obecności na rynku, co sugeruje, że to doświadczona sieć. Jak podaje, ma w tej chwili 67 sklepów franczyzowych, prowadzonych przez 44 partnerów. Zapewnia 500 miejsc pracy, ma 15 000 m2 łącznej powierzchni oraz generuje sprzedaż rzędu 1,5 mln produktów rocznie. 

Wymagania, aby Greenpoint dał zielone światło 

Aby Greenpoint zgodził się na współpracę, musimy spełniać konkretne wymagania. Najdroższym jest posiadanie lokalu o powierzchni od 70 m2 - zakup nieruchomości jest kosztowny, podobnie jak wynajem, więc na pewno trzeba się tutaj liczyć z pewną inwestycją. 

Sprawdź: Złota 44

Ponadto lokalizacja musi znajdować się w mieście posiadającym powyżej 20 tys. mieszkańców, a dodatkowo marka zwróci uwagę, czy nasza lokalizacja jest położona blisko centrum handlowego, głównej ulicy handlowej czy też w innym miejscu o dużym przepływie klientów. 

Firma macierzysta prześwietli się nasze finanse, aby mieć pewność, że mamy odpowiednie zaplecze. Do tego musimy dostosować lokal do wymogów sieci, aby był on spójny z określonymi standardami. 

Na co możesz liczyć?

Kiedy już nawiążemy współpracę, nie musimy martwić się wieloma kwestiami. Dla przykładu, Greenpoint odpowiada za zatowarowanie sklepu i nie ponosimy za to żadnych kosztów. Mamy też stałą prowizję od sprzedaży, także w okresie wyprzedaży i ogólnopolskich promocji. 

Greenpoint, dbając o markę, zapewnia również wsparcie przy wyborze personelu oraz oferuje szkolenia dla kierowników i sprzedawców. Pokrywa też koszt zakupu sprzętu komputerowego, drukarki fiskalnej czy terminala, jak również zapewnia system online do zarządzania sprzedażą z opcją stałego monitoringu stanów towarowych. 

Możemy też liczyć na wsparcie marketingowe w poszczególnych kanałach. 

Greenpoint - co z zyskiem? 

Rynek odzieżowy jest bardzo konkurencyjny, co sprawia, że trudno o generowanie wysokich zysków. Jeśli zaś zdecydujemy się na sklep stacjonarny, dojdą wysokie koszty prowadzenia - zwłaszcza obecnie, gdy koszty energii i innych mediów stale rosną, mimo że osiągnęły już rekordowe stawki. 

Zobacz: Urlop na żądanie

Jeśli więc decydujemy się na tego typu biznes, powinniśmy mieć odpowiednie doświadczenie o jakąś przewagę nad konkurentami. To może być np. wypracowana, zbudowana wcześniej społeczność potencjalnych klientów, czy też lokal, za który nie musimy płacić lub mamy bardzo niskie opłaty. 

Na pewno natomiast sektor odzieżowy cieszy się dużym zainteresowaniem klientów i nie jest to taki biznes, gdzie trzeba edukować klienta i wydawać pieniądze na samo "tłumaczenie" czym jest nasz produkt.

ZOBACZ RÓWNIEŻ