Powstanie mapa sklepów do przejęcia. Grupa Muszkieterów zapowiada uruchomienie platformy

Grupa Muszkieterów
Grupa Muszkieterów wprowadza nową platformę, fot. mat. prasowe
23 września br, wystartuje nowa platforma cyfrowa Grupy Muszkieterów skierowana do przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem sklepu Intermarché lub Bricomarché.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Prace nad platformą poprzedziły badania przeprowadzone w 2021 r., których celem była analiza bieżących trendów na rynku franczyzy, a także czynników, jakie wpływają na podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej w jej ramach. Wynika z nich, że aż 70 proc. badanych myślało o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale tylko 4 proc. odważyło się to zrobić.

– Zależy nam na tym, aby wspierać dążenia Polaków do założenia własnego biznesu. Chcemy przekonać ich do franczyzy, a w dalszej kolejności do związania się ze znanymi oraz prężnie działającymi szyldami, należącymi do naszej Grupy. Dlatego zbudowaliśmy kompleksową platformę komunikacji, która zachęca przedsiębiorców do dialogu z nami. Przygotowaliśmy się do tego, aby towarzyszyć przyszłym przedsiębiorcom w procesie podejmowania decyzji o dołączeniu do naszych struktur poprzez otwarcie sklepu Intermarché lub Bricomarché – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Takim decyzjom zawsze towarzyszy konieczność wprowadzenia zmian w swoim życiu, dlatego nasza kampania opierać się będzie na haśle „Odmień swoje życie”.

– Platforma komunikacji naszych systemów franczyzowych to nie jest tylko działanie w sferze marketingu. To przede wszystkim zintegrowana koncepcja, która ma odsłonić wszystkie aspekty prowadzenia biznesu w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, a także usprawnić, dzięki digitalizacji, cały proces rekrutacji. Pokażemy kandydatom pełen obraz korzyści, ale też i obowiązków oraz umożliwimy im weryfikację nabywanej wiedzy z wieloma przedsiębiorcami Grupy Muszkieterów. To właśnie licencjobiorcy wcielą się w rolę ambasadorów naszej franczyzy. Dzięki nowej platformie kandydaci chcący otworzyć sklep Intermarché i Bricomarché będą mogli w przystępny sposób dowiedzieć się, jak to zrobić i z czym wiąże się prowadzenie działalności handlowej w Grupie Muszkieterów – dodaje Bartłomiej Tarłowski, kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Nowe kanały informacyjne 

Od 23 września zainteresowani będą mieli do dyspozycji dwie strony internetowe, osobną dla modelu Intermarché i dedykowaną dla systemu Bricomarché. Z każdej z nich będą mogli pozyskać niezbędne informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa.

Ważną część stanowić będzie rubryka wiedzy o franczyzie. Zainteresowani znajdą listę sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci. Większość treści użytkownicy będą mogli odsłuchać w formie podcastów. Formularz będzie bezpośrednio powiązany z portalem kandydata, za pośrednictwem którego potencjalni przedsiębiorcy będą uczestniczyć w rekrutacji. 

– Nasza Grupa zrzesza już blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców i sukcesy ich biznesów najlepiej pokazują wartość współpracy oraz wymierne korzyści wynikające z podjęcia działalności w ramach własnej spółki kapitałowej. Naszą komunikację będziemy opierać właśnie na ich historiach, potwierdzających, że współpraca z nami pozwala nie tylko zwiększać zyski, lecz także osiągnąć poczucie niezależności, umożliwiając realizację aspiracji biznesowych oraz rozwoju jako przedsiębiorcy – mówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché. 

Digitalizacja procesu rekrutacji

Wraz z nową platformą komunikacji Grupa Muszkieterów dokonuje digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadza portal kandydata. Jest to narzędzie, które umożliwi przyszłym franczyzobiorcom przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z Działem Rekrutacji. Jednocześnie usprawni też pracę rekruterów, dzięki gromadzeniu potrzebnych informacji o kandydatach w formie cyfrowej i w jednym miejscu. Wszystkie czynności w aplikacji mogą odbywać się zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego.

Uruchomienie portalu kandydata oraz nowej platformy komunikacji to nie wszystkie zmiany, jakie wdrożono w celu podniesienia standardów franczyzy Intermarché i Bricomarché. Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli List intencyjny. Dokument zastąpił dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.

ZOBACZ RÓWNIEŻ