25 lat wielowymiarowego rozwoju Żabki dla klientów i franczyzobiorców

Żabka Polska
Żabka Polska, fot. materiały prasowe
Od 1998 r., kiedy po raz pierwszy pojawiły się na rynku sklepy Żabka, sieć przeszła wielowymiarową transformację, którą po części nadal kontynuuje.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2023 (98)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W ciągu 25 lat ewaluowała ku nowoczesnemu ekosystemowi rozwiązań Grupy Żabka, który spełnia obietnicę bliskości i wygody codziennych zakupów. Jednym z filarów strategii biznesowej jest, oparty na idei franczyzocentryczności, model współpracy z indywidualnymi przedsiębiorcami. Dziś Żabka jest marką powszechnie rozpoznawalną, liderem segmentu modern convenience mającym olbrzymi udział w rozwoju rodzimej przedsiębiorczości.

Transformacja formatu, postęp technologiczny i integracja odpowiedzialności to trzy główne filary rozwoju Żabki. Jej sklepy na stałe wpisały się w polski krajobraz. Funkcjonują w dużych miastach, a także w niewielkich miejscowościach. Aktualnie w całym kraju działa blisko 10 tys. placówek. Dzięki ich bliskości ponad 17 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 500 m od najbliższej Żabki – placówki tradycyjne, działają na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast, w biurowcach, na dworcach czy w metrze. W portfolio sieci są również autonomiczne Żabki Nano, wyspy w galeriach, Żabki Eko Smart oraz otwarte już wkrótce Żabka Drive czy sklep hybrydowy w Warszawie.

Po sfinalizowanym w 2020 r. remodelingu wszystkie sklepy funkcjonują w nowym formacie, z zielonym logo z uśmiechem. Unowocześniony został wizerunek sieci, zmodernizowane wnętrze placówek, a także rozbudowana została oferta produktowo-usługowa. Dzisiejsza Żabka to największa sieć modern convenience, ale także największa w Polsce sieć kawiarni, bankomatów czy kolektur LOTTO. Nowatorskie formaty to element kontynuowanej przez nią transformacji cyfrowej. Dzięki oferowanym rozwiązaniom i nowoczesnemu asortymentowi sieć, wraz z prowadzącymi sklepy franczyzobiorcami, każdego dnia odpowiada na indywidualne oczekiwania konsumentów.

Obok klienta najważniejszy jest franczyzobiorca

Dla 75 proc. przedsiębiorców Żabka jest pierwszym w życiu biznesem, a 65  proc. z nich współpracuje z siecią od co najmniej trzech lat. Zgodnie z franczyzocentryczną postawą sieć tworzy dla nich optymalne warunki rozwoju, m.in. w postaci wyposażonych i zatowarowanych sklepów, pomocy serwisowej, zaplecza logistycznego, ubezpieczenia „Polisa na biznes” chroniącego ich na wypadek niepowodzenia aż po rozwiązania technologiczne usprawniające codzienne zarządzanie placówkami. Dobór lokalizacji pod przyszłe sklepy przez sztuczną inteligencję czy jej wsparcie w ułożeniu asortymentu na półkach, pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet i kolektor danych czy Chatbot Franek optymalizują wykonywane czynności przez przedsiębiorców oraz ich personel.

– Aktualnie swoje sklepy prowadzi ponad 8,6 tys. franczyzobiorców, a wielu z nim ta współpraca dała możliwość otwarcia pierwszego biznesu. Model biznesowy proponowany przez sieć jest znaczenie bezpieczniejszy niż całkowicie niezależna działalność gospodarcza i sprawdza się w każdych czasach. Poprzez wprowadzanie najbardziej innowacyjnych rozwiązań nasz system franczyzowy wspiera przedsiębiorców na każdym etapie działalności, pozwalając im rozwijać kompetencje oraz przewagę konkurencyjną na rynku. Dla nich i wspólnie z nimi rozwijamy się na rynku już od 25 lat – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Wsparcie przedsiębiorczości przejawia się również w utrzymywaniu przez sieć wspólnie z franczyzobiorcami blisko 60 tys. miejsc pracy oraz współtworzeniu PKB. Żabka realizuje też programy szkoleniowo-rozwojowe nie tylko dla przyszłych i obecnych franczyzobiorców, ale także dla młodych ludzi.

Zorientowanie na potrzeby klienta i franczyzocentryczność, elastyczne podejście do zachodzących zmian, wyprzedzanie trendów i postęp technologiczny, a także rozwój Strategii Odpowiedzialności (ESG) to naczynia połączone, a jednocześnie filary od lat budujące przewagę konkurencyjną sieci oraz lokalną pozycję współpracujących z nią franczyzobiorców.

www.zabka.pl/franczyza

My Company Polska wydanie 11/2023 (98)

Więcej możesz przeczytać w 11/2023 (98) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ