Taka franczyza to żabkość

Żabka
Żabka, fot. materiały prasowe
Jednym z elementów strategii ESG jest pozytywny wpływ na otoczenie i lokalne społeczności. Żabka Polska robi to skutecznie m.in. przez wspieranie małej i średniej przedsiębiorczości, która jest fundamentem polskiej gospodarki.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2022 (83)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Klaudia Laskowska przez jakiś czas przyglądała się sieci sklepów Żabka, obserwując, jak dobrze radzi sobie w pandemii. W dodatku jej znajomy otworzył własny sklep „pod zielonym szyldem” i całkiem nieźle mu szło. Pani Klaudia zaczęła się zastanawiać, czy sama nie powinna spróbować. – Do podjęcia tego kroku zachęciło mnie wsparcie oferowane przez sieć – przyznaje. Niemałe znaczenie miał niski wkład własny przy rozpoczęciu działalności. – Ostatecznie w słuszności wyboru utwierdziło mnie szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Żabkę, jego idealna organizacja oraz ogrom przekazanej wiedzy. Pomyślałam, że prowadzenie Żabki to bezpieczny biznes, sprawdzony przez tysiące innych osób – wyjaśnia Klaudia Laskowska prowadząca sklep w Warszawie, która dołączyła do sieci jako 7-tysięczna franczyzobiorczyni.

Żabka to sieć ponad 8400 sklepów w całej Polsce prowadzonych przez ponad 7 tys. franczyzobiorców. Skoncentrowanie się na potrzebach partnerów biznesowych to świadoma strategia firmy. Tak, jak skupia się na klientach, upraszczając ich codzienne życie, tak samo stara się upraszczać prowadzenie biznesu franczyzobiorcom. Dlaczego? Bo firmie zależy, by zbudować ze współpracującymi z przedsiębiorcami relacje na długie lata, a tego się nie da zrobić bez zaufania.

Franczyzobiorca w centrum

„Franczyzocentryczność” – tak w Żabce określają filozofię podejścia do biznesowych partnerów. Polega ona na tym, by koncentrować się na potrzebach i oczekiwaniach franczyzobiorców oraz postawić ich w centrum uwagi wszystkich realizowanych projektów.

Taka polityka jest ważna nie tylko dla Żabki, ale też dla otoczenia biznesowego oraz lokalnych społeczności. W końcu małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią fundament polskiej gospodarki i generują prawie połowę polskiego PKB. Z badań wynika też, że 60 proc. Polaków uważa prowadzenie biznesu za dobrą ścieżkę kariery. Żabka w tym pomaga – dla prawie 70 proc. nowych franczyzobiorców otwierających sklepy jest to pierwszy biznes w życiu! To nie przypadek, bo wszyscy, którzy otwierają swój biznes po szyldem Żabki, mają zapewnioną pomoc na start, a także kompleksowe wsparcie w dalszym prowadzeniu działalności. Aby lepiej rozpoznać potrzeby partnerów biznesowych, od kilku lat działa Rada Franczyzobiorców, która jest organem doradczym i opiniodawczym. Tworzy ją 14 franczyzobiorców wybranych w wolnych wyborach.

Unikatowe wsparcie biznesu

Na czym konkretnie polega pomoc? – Bezpieczeństwo finansowe stało się jednym z luczowych elementów funkcjonowania małej przedsiębiorczości. Dlatego wspólnie z TUW PZUW, wchodzącym w skład Grupy PZU, która jest największym ubezpieczycielem w Polsce, przygotowaliśmy unikatowy na rynku produkt ubezpieczeniowy „Polisa na biznes”, zapewniający ochronę finansową w przypadku wystąpienia ujemnego salda w momencie zakończenia działalności. Ubezpieczenie jest dostępne dla wszystkich franczyzobiorców Żabki, a dzięki skali naszego działania, koszt ubezpieczenia jest bardzo atrakcyjny – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska. Sieć zapewnia kompleksowe wsparcie w dalszym prowadzeniu działalności. Przedsiębiorcy mogą korzystać ze szkoleń podnoszących ich kompetencje, a w codziennych obowiązkach wspierają ich nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest system OptiPlan, który usprawnia zarządzanie sklepem. To zestaw narzędzi, który ułatwia pracę i pomaga zadbać m.in. o bezpieczeństwo żywności i logistyki. Pakiet uzupełnia m.in.: Asystent Żabki, czyli aplikacja, dzięki której można wygodnie sprawdzić i rozplanować zakres prac na nadchodzące dni, oraz planogramy dostępne w aplikacji Manager Żabki. Dzięki programowi „Tu i teraz” Żabka Polska pomaga też franczyzobiorcom znaleźć tymczasowego pracownika w nagłych sytuacjach. – Nieustannie dążymy do tego, by rozwijać relacje z franczyzobiorcami i wspierać lokalne społeczności – przekonuje Adam Manikowski. – Zależy nam na budowaniu długofalowej współpracy z franczyzobiorcami opartej na bezpieczeństwie, partnerstwie oraz motywacji – podsumowuje.

My Company Polska wydanie 8/2022 (83)

Więcej możesz przeczytać w 8/2022 (83) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ