Wydanie 9/2023 (96) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 9/2023 (96)

Data publikacji: 31.08.2023

Dekalog Rampera

Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji, bo stwierdziły, że nie rozumieją tej technologii, a firma na etapie bez żadnej trakcji, z założycielami bez sukcesów na koncie, wydawała się niezwykle ryzykowną inwestycją. Kapitału szukaliśmy więc w Londynie – opowiadają Szymon Sypniewicz i Przemek Kowalczyk, założyciele Ramp Network.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 9/2023 (96)

96

Moja firma

Jak zabezpieczyć biznes

Na rynku znaleźć można mnóstwo produktów finansowych, które łączy jedno – zabezpieczenie funkcjonowania biznesu. Tylko jak połączyć ten cel z indywidualną specyfiką firmy i kwestiami finansowymi?

99

Moja firma

Gdzie te zagrożenia?

Polisy majątkowe i OC stają się niezbędnym produktem w każdej firmie. Udowadniają to historie „z życia”.

102

Moja firma

Zdrowie w grze

Prywatna opieka medyczna jest ciągle jednym z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych. I nie powinno być to dla nikogo zaskoczeniem. Przeprowadzone w 2023 r. badanie „Nawyki zdrowotne Polaków” pokazuje, że nie należymy do najzdrowszych narodów.

105

Moja firma

Dobra inwestycja w zdrowie pracowników

Zdrowie pracowników to nie koszt, lecz mądra inwestycja. Staje się rynkowym standardem. Na opiekę medyczną dla pracowników, w ramach ubezpieczenia zdrowotnego w TUW Polskim Zakładzie Ubezpieczeń Wzajemnych, pracodawcy przeznaczyli w tym roku już prawie sześć razy więcej niż rok wcześniej.

108

Moja firma

Głusi w firmie Fakty i mity

Co roku w ostatnią niedzielę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego. Z tej okazji przyglądamy się korzyściom, jakie może mieć pracodawca zatrudniający niesłyszących pracowników.

111

Moja firma

Język duszy

Nie bójmy się kontaktów z Głuchymi – apeluje Krzysztof Mordzak, tłumacz języka migowego.

112

Moja firma

Najwyższa jakość to inwestycja w przyszłość

W DHL Parcel klient jest najważniejszy. To jego potrzeby są pierwszym krokiem do nowych rozwiązań i innowacji, które wprowadzamy. Współpracujemy, słuchamy i rozmawiamy, by nasza oferta była dostosowana do rynkowych realiów, oczekiwań i stylu życia nadawców i odbiorców – mówi Anna Kania-Okieńczyc, wiceprezes ds. marketingu i doświadczeń klienta DHL Parcel.

118

Moja firma

Najem – alternatywa dla tradycyjnej sprzedaży? Wdrożenie na Magento

Pojawienie się ChatGPT zainspirowało do korzystania z najnowocześniejszych narzędzi Artificial Intelligence, a dziś, za przykładem Netflixa, Spotify czy Microsoft 365, coraz więcej mówi się o modelu subskrypcyjnym biznesu. Czy taka forma e-commerce jest dostępna i łatwa do wdrożenia na popularnej platformie Magento?

120

Moja firma

Praktyczne case study

Atrakcyjna cena to za mało – kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia cenowa!

122

Moja firma

Bez technologii nie ma rozwoju

Niepewność – to, zdaniem przedsiębiorców, największe wyzwanie, z jakim mierzą się obecnie firmy. Sprawdzona recepta na przetrwanie kryzysu nie istnieje, ale przejść przez niego suchą stopą pomaga zwykle stabilny partner oraz rozsądne korzystanie z technologii.

124

Marka Godna Zaufania

Wpadki i wypadki, czyli 7 zasad marketingu kryzysowego

Kryzysy wizerunkowe to jedno z największych zagrożeń dla bezpieczeństwa firmy. Czasem wystarczy jedna negatywna informacja, która rozniesie się niczym wirus po świecie, by budowana przez lata reputacja marki uległa zachwianiu. A to przekłada się od razu na utratę zaufania klientów, partnerów i wyniki finansowe firmy.

126

Moja firma

Kobieca energia w prawie

– To, co robimy, z całą pewnością jest zajęciem dla nietuzinkowych i myślących nieszablonowo mecenasek – przekonują Zuzanna Zakrzewska, Magdalena Kasiarz, Katarzyna Kłaczyńska-Lewis i Justyna Wilczyńska-Baraniak z Kancelarii EY Law.

131

Moja firma

Ratunek w cztery miesiące

– Jeśli firma ma problemy, można jej pomóc szybko i skutecznie. Pod jednym warunkiem – jej właściciel nie będzie zwlekać – przekonują Marcin Ostaszewski i Sebastian Mikulewicz, współzałożyciele kancelarii Mikulewicz Ostaszewski Restrukturyzacje.

132

Fajrant

Kuroń była kobietą

„Proszę Państwa, 4 czerwca 1989 r. skończył się w Polsce komunizm” – oznajmiła w Dzienniku Telewizyjnym aktorka Joanna Szczepkowska. Innego zdania są jednak twórcy spektaklu „Podwójny z frytkami” granego na scenie warszawskiego Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka. Dla nich takim punktem granicznym jest otwarcie pierwszej w Polsce „restauracji innej niż wszystkie”.

133

Moja firma

Współpracować czy nie? Oto jest pytanie!

Teraz łatwiej znaleźć na nie odpowiedź. Apfino wprowadza innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające weryfikację kontrahentów w różnych rejestrach dłużników oraz bazach publicznych w jednej usłudze. O jego znaczeniu rozmawiamy z Łukaszem Rozlachem, prezesem Comarch Finance Connect.

134

Fajrant

Malarka, która zachwyciła Slasha

Marta Zawadzka to polska artystka, która przyjaźni się z gitarzystą Guns N’ Roses, a jej obrazy zdobią ściany budynków w ponad 40 krajach na całym świecie. Choć malarka podkreśla, że sztuka jest u niej na pierwszym miejscu, nie odcina się również od świata biznesu.

138

Afery gospodarcze

Krwawy Maciej, czyli przekręt na Telewizję

Maciej Szczepański, szef Radiokomitetu i czołowy propagandzista Gierka, zastał telewizję czarno-białą, a zostawił kolorową. Dosłownie i w przenośni. Przy okazji jednak dopuścił się nadużyć gospodarczych, z powodu których cztery lata spędził za kratkami.

142

Fajrant

Naucz się oduczać

W czasach zmian to jedno z podstawowych zadań, jakie stoją przed menedżerami – przekonuje prof. dr hab. Czesław Nosal, psycholog.

146

Fajrant

Legendy z prądem

Producenci aut wykorzystują naszą nostalgię i przenoszą do świata e-mobilności modele sprzed dekad. Pełnymi garściami czerpią też ze stylu, który znamy z dawnych, kultowych samochodów.

150

Fajrant

Zrównoważona sieć sprzedaży jest korzystna dla konsumenta, pracownika i środowiska

Obecny w Polsce już od 30 lat BAT wraz z należącą do firmy siecią sprzedaży eSmoking World stawia na nowoczesny dizajn i szereg udoskonaleń punktów sieci wprowadzonych w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju. To ma zapewnić konsumentom jak najlepsze doświadczenia zakupowe, poprawić komfort pracy zatrudnionych i ograniczyć wpływ na środowisko - opowiada Rafał Mastalerz, Head of Retail, BAT Polska.

152

Fajrant

Bycze życie

„Jak się nie podciągniesz w szkole, to dostaniesz Ferrari!” – tak motywował swojego syna do nauki Ferruccio Lamborghini. Historię jego życia, kompleksów związanych z rolniczym pochodzeniem, wynalazków, rywalizacji i biznesowych pomysłów opowiada film „Lamborghini. Człowiek, który stworzył legendę”.

154

Fajrant

Czas zbiorów

We wrześniu zapraszamy na cydr i świeże jabłka. Powracającym do pracy polecamy najmodniejszy dodatek – krawat, a tym, którzy nie mają dress codu – miejską, pikowaną kurtkę. Przedstawiamy też niezwykłe lampy, które jesienią poprawią nam nastrój.

156

Fajrant

Być jak Barbie

Gdy w dzieciństwie bawiłyśmy się Barbie, wyobrażałyśmy sobie, że tak ubierają się dorosłe kobiety – być może także my w przyszłości. Potem cukierkowy styl Barbie wydawał nam się kiczowaty – nieadekwatny do dorosłego życia. Moda jednak się zmienia. Róż – od pasteli po fuksję – został zrehabilitowany, w ubiegłych sezonach święcił triumfy na pokazach.

159

Fajrant

Poza biznesem: Jadwiga Husarska-Sobina

Twórczyni Husarska Design Studio podkreśla, że dizajn to przede wszystkim narzędzie do wprowadzania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Ostatnio zafascynował ją serial „The Blackl ist”, a dokąd chciałaby wybrać się w podróż marzeń?

160

Fajrant

Stopnie mądrości

Pamiętam swój pierwszy dzień w przedszkolu. A raczej pamiętam jedną scenę. Koszmarną. Pani ustawiła nas w pary, bo mieliśmy wyjść na spacer.