My Company Polska recenzuje książki dla przedsiębiorców i nie tylko

książki
Sprawdź literackie propozycje redakcji dla czytelników. / Fot. Shutterstock.
Przeczytaj i zalicz upskilling!
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2023 (96)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak 

AI w strategii - rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu

MT Biznes

Czy mam ochotę na kolejny tekst, opracowanie czy książkę dotyczące sztucznej inteligencji? Tak, jeśli jej autorami są prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak. Ta pierwsza jest socjolożką, filozofką i badaczką rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, ten drugi kierownikiem katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego i ekspertem zarządzania strategicznego, a także współzałożycielem kilku startupów. Oboje współpracują z najlepszymi zagranicznymi ośrodkami akademickimi, ale – co w przypadku książki ważniejsze – umieją też fascynująco o sztucznej inteligencji opowiadać. I pisać. Tym razem też się nie zawiodłam! Podejście autorów do sztucznej inteligencji świetnie wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co teraz?”. Omawiają potencjalne zyski i ryzyka związane z nią, opisują, jak firmy mogą kreować wartości dzięki AI, szukają możliwych przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania oraz czekających nas wyzwań, a na końcu zastanawiają się nad możliwymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała ona w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu. 

 

Wojciech Strózik

Podcast od podstaw

MT Biznes

Jako osoba, która zawodowo zajmuje się literami, uwielbiam… słuchać! To zresztą niezawodny sposób, żeby sprawdzić, czy artykuł jest dobrze napisany – przeczytać go na głos. Nie muszę dodawać, że odkąd pojawiły się audiobooki i podcasty, szybko stały się moją ulubioną rozrywką. Słucham ich jadąc do pracy, chodząc na spacery z psem, leżąc w wannie. Oczywiście pod warunkiem, że są dobre. Czyli takie, że nawet jeśli temat jest mi daleki, są w stanie mnie wciągnąć, wytłumaczyć dane zjawisko, poszerzyć moje horyzonty. Wojciech Strózik wie, jak to się robi. Sam jest autorem dwóch popularnych podcastów: „Rozwój osobisty dla każdego” oraz „Bajkowy podcast” (przesłuchano ich już blisko 3 mln razy!), pomysłodawcą i uczestnikiem projektu Najlepsze Polskie Podcasty, a także współorganizatorem największej w Polsce konferencji poświęconej podcastom PyrCaster. W swojej książce krok po kroku przeprowadza przez proces tworzenia podcastu, także od strony technicznej (nie ma nic bardziej irytującego niż źle nagrany dźwięk!). Podpowiada, jak skutecznie dotrzeć do słuchaczy oraz – co bardzo ważne – monetyzować podcastów treści. 

 

Marcus Buckingham 

Wykorzystaj swoje silne strony

MT Biznes

Użyj dźwigni swojego talentu! Podtytuł książki Marcusa Buckinghama świetnie oddaje to, o czym ona jest. Dzięki dźwigni możemy bowiem małym wysiłkiem osiągnąć wielkie rzeczy (np. naciskając lekko na pedał, rozpędzamy cały rower). Pytanie brzmi więc, w czym jesteśmy dobrzy, jakie są nasze talenty. Bo naprawdę każdy z nas je ma! Marcus Buckingham akurat zna się na tym, jak mało kto. Przez 17 lat pracował w Instytucie Gallupa, w którym zajmował się badaniem tego, co wyróżnia najlepszych liderów i świetnie działające przedsiębiorstwa, przyczynił się też do opracowania słynnego Testu Gallupa (kto z państwa go zrobił? Kto odkrył w czym jest dobry?). Jest także autorem bestsellerowych książek „Po pierwsze: złam wszelkie zasady” oraz „Teraz odkryj swoje silne strony”. Z najnowszej książki dowiesz się m.in. dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski, co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność, no i jak w rozmowie z szefem podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz.

 

Aga Szóstek

Zostań liderem, jakim chcesz!

MT Biznes

Nie rodzisz się liderem – liderem się stajesz. Podoba mi się takie podejście, zwłaszcza wygłoszone przez kobietę. A dr Aga Szóstek wie, 

co mówi i co pisze. Jest współzałożycielką World Experience Organization oraz współprowadzącą podcast „Catching the Next Wave”. Pracowała m.in. z takimi markami jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY, Santander, ING czy Orange. Doktorat broniła na politechnice w Eindhoven w Holandii, a projektowanie doświadczeń wykłada na całym świecie. Dziś określa się jako strateżka doświadczeń. Jest autorką bestselleru „Strategia Umami”.  Jej najnowsza książka wyszła najpierw po angielsku („Leadership by Design: The essential guide to transforming you as a leader”), by szybko doczekać się polskiego przekładu. To pozycja bardzo praktyczna, pełna ćwiczeń dla liderów i liderek – obecnych i tych przyszłych. Szóstek proponuje 12-tygodniowy program liderki, który pozwala zrozumieć, jakim liderem chcemy być, uczy jak budować trwałe relacje i działać odważnie. 

My Company Polska wydanie 9/2023 (96)

Więcej możesz przeczytać w 9/2023 (96) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ