Bez technologii nie ma rozwoju

Irek Mirgos
Irka Mirgosa od zawsze fascynowała edukacyjna strona technologii, fot. mat. pras.
Niepewność – to, zdaniem przedsiębiorców, największe wyzwanie, z jakim mierzą się obecnie firmy. Sprawdzona recepta na przetrwanie kryzysu nie istnieje, ale przejść przez niego suchą stopą pomaga zwykle stabilny partner oraz rozsądne korzystanie z technologii.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2023 (96)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Orange jest operatorem, któremu ufają mali i średni przedsiębiorcy – z badania PBS wynika, że już ponad 60 proc. firm korzysta z usług Orange. Prowadzący własne biznesy doceniają m.in. elastyczność operatora (chociażby w kontekście Planów Firmowych i Internetu Firmowego, gdzie klient – w zależności od potrzeb – może wybrać dodatkowe usługi), świetnie działający światłowód czy usługi chroniące ich firmy przed cyberzagrożeniami takie jak CyberTarcza.

Jak to wygląda w praktyce? Oto historie trzech firm, które dzięki technologicznemu wsparciu Orange nie tyle przetrwały minione miesiące, co jeszcze dynamiczniej się rozwinęły!

Technologia w służbie nauki języków

Strefa Języka to szkoła językowa dla dzieci w Starych Babicach, w której największy nacisk kładzie się na mówienie. Mateusz Jakubczyk i Izabela Lipińska po długim okresie pracy w placówce postanowili pójść na swoje i wykupili Strefę od pierwotnych właścicieli. – Nietrudno było nam się odnaleźć w nowych rolach, ponieważ od pewnego momentu byliśmy w zasadzie dwuosobowym zespołem zarządzającym – tłumaczą przedsiębiorcy. Izabela świetnie czuła się w zadaniach administracyjno-finansowych, a Mateusz skupił się na jakości nauczania i metodyce.

– Strefa Języka to w zasadzie pierwsza szkoła językowa, jaka powstała w okolicy! – mówi Mateusz. I dodaje: – Ponadto od samego początku mocno stawialiśmy na nowe technologie, chociażby z sukcesem wykorzystywaliśmy smartfony w nauczaniu długo przed konkurencją.

Dla Strefy Języka najważniejszy jest odpowiedni kontakt z rodzicem. Telefony się urywają, a rodzice dzwonią do placówki z każdym możliwym pytaniem – szkoła nie może więc pozwolić sobie na sytuację, w której ktoś nie może się z nią skontaktować. – Orange oferuje teraz najlepszy zasięg w Starych Babicach, ta sieć była więc dla nas naturalnym wyborem – mówi Izabela.

Na każdych zajęciach w Strefie wykorzystywane są smartfony. – W okresie majowo-czerwcowym mamy kilka zajęć terenowych, podczas których nie ma możliwości podpięcia się do szkolnego Wi-Fi. Dostęp do mobilnego internetu od Orange pozwala lektorom równie sprawnie prowadzić lekcje na zewnątrz – dodaje Mateusz. Ponadto – jak dodają przedsiębiorcy – Orange cechuje duża elastyczność. – Firma pozwala np. zmniejszać pojemność paczek danych w okresie wakacyjnym, kiedy ich wykorzystanie siłą rzeczy jest mniejsze – mówią przedstawiciele szkoły.

Strefa Języka myśli o ekspansji. – Chcielibyśmy się rozwijać również poza okolicami Warszawy, w innych miastach w Polsce. Może sprawdzi się model franczyzowy? – zastanawiają się właściciele placówki. W planach jest także organizacja obozów językowych. Duzi i stabilni partnerzy – tacy jak Orange – mogą znacząco ułatwić dalszy rozwój.

Szybki metabolizm informacyjny

– Quico poprawia metabolizm informacyjny przedsiębiorstw – mówi o swoim rozwiązaniu Irek Mirgos, CEO firmy. A wszystko zaczęło się osiem lat temu, kiedy przedsiębiorca – współpracując z dużymi klientami – zauważył, ze zwłaszcza w największych korporacjach sporym problemem jest kiepska komunikacja w rozproszonych zespołach.

Mirgosa od zawsze fascynowała edukacyjna strona technologii. Stworzona przez niego aplikacja umożliwia zarządzanie dużymi, rozproszonymi zespołami, zapewniając przy tym jednolity, wysoki poziom wiedzy produktowej, procesowej i firmowej dla wszystkich pracowników. Dzięki Quico menedżerowie mogą łatwo i szybko wprowadzać nowe materiały handlowe i marketingowe, wdrażać i motywować pracowników oraz monitorować wyniki z wykorzystaniem smartfonów.

Rozwiązanie sprawdza się w wielu branżach – od retail przez telekomunikację i finanse po fashion. Cechą charakterystyczną Quico jest grywalizacja. – Stworzyliśmy aplikację z myślą o zaangażowaniu. Nasi użytkownicy są nawet pięciokrotnie bardziej aktywni niż w organizacjach bez aplikacji dla pracownika – tłumaczy Irek Mirgos.

Zasadne w tym kontekście wydaje się pytanie o skalę tego zaangażowania, gdyż Quico bazuje na smartfonach. 

Czy w czasach, kiedy FOMO stało się poważnym problemem, a użytkownicy, by zadbać o swoją cyfrową higienę, ograniczają korzystanie ze smartfonów, wdrażanie kolejnej aplikacji mobilnej ma sens? – Tak, bo znacznie usprawnia pracę. Odpowiedzialnością pracodawcy jest takie zaplanowanie wysyłania powiadomień i komunikatów, by one nie trafiały do podopiecznych poza godzinami pracy. Oczywiście jako dostawca aplikacji stale informujemy, jakie zagrożenia niesie naruszanie czasu prywatnego pracowników – wyjaśnia CEO Quico.

Quico korzysta z usług Orange – bowiem stały dostęp do internetu, kiedy współpracuje się z klientami z różnych stref czasowych, jest niezbędny. Firma korzysta również ze wsparcia technologicznego, jakie oferuje telekomunikacyjny gigant. – Współpraca z Orange jest na tyle ścisła, że niektóre innowacje w naszej aplikacji powstały głównie dzięki niej! – mówi Mirgos. 

Wycena mieszkania podstawą sprzedaży

– Założyliśmy Domowo.pl, gdyż chcieliśmy pomagać ludziom w bezpiecznej sprzedaży i wynajmie nieruchomości – zaczyna rozmowę Łukasz Grzywacz, współzałożyciel firmy. I dodaje: – Sądzę, że w tej chwili naszą największą przewagą jest profesjonalna, bezpłatna wycena nieruchomości. Nasi eksperci zaledwie w kilka minut sprawdzają wszystkie dostępne raporty cen transakcyjnych, by jak najdokładniej oszacować realną wartość nieruchomości. 

Domowo.pl powstało więc z pasji do nieruchomości i chęci pomocy ludziom, aby proces sprzedaży – często dorobku całego życia – nie był tak stresujący. 

Jak właściwie działa Domowo.pl? Podstawą serwisu jest bezpłatna wycena, która pomaga dobrać cenę adekwatną do sytuacji na obecnym rynku nieruchomości. – W dobie internetu każdy może sprzedać swoją nieruchomość sam, ale pytanie czy za najlepszą cenę. Nasza firma nie tylko promuje nieruchomości na wszelkich dostępnych portalach internetowych, ale również dba o bezpieczeństwo transakcji i o indywidualne potrzeby każdego klienta. Zapewniamy każdemu klientowi wykonanie profesjonalnej sesji fotograficznej bądź stworzenie „wirtualnego spaceru” tak, aby sprzedać nieruchomość po jak najwyższej cenie – dodaje Łukasz.

Sprawne działanie Domowo.pl nie byłoby możliwe, gdyby nie światłowód doskonałej jakości od Orange. – Robimy naprawdę mnóstwo wycen, więc stabilne połączenie internetowe oraz niezawodny sprzęt są dla nas kluczowe. Jeśli już jakieś problemy się zdarzą, eksperci IT z Orange szybko udzielą nam wsparcia – tłumaczy Łukasz. I dodaje, że firma telekomunikacyjna dba także o bezpieczeństwo danych klientów serwisu, co w tej branży jest niezwykle istotne.

My Company Polska wydanie 9/2023 (96)

Więcej możesz przeczytać w 9/2023 (96) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ