Marketing
Kary za reklamę alkoholu w mediach społecznościowych - Magdalena Cielecka pod lupą prokuratury
Magdalena Cielecka, ceniona aktorka i artystka, stanęła w obliczu poważnych zarzutów ze strony prokuratury. Chodzi o reklamę wódki, jaką zamieszczała w mediach społecznościowych. Takie zachowanie, według prokuratury narusza przepisy i może skutkować grzywną sięgającą nawet pół miliona złotych.
Allegro wprowadza tańsze przesyłki z... Pocztą Polską. Półkilogramowa paczka za 4 zł
Allegro, jedna z największych platform e-commerce w Polsce, wprowadza nową usługę dostaw – "Allegro Mini Przesyłka". To rozwiązanie pozwoli użytkownikom wysyłać i odbierać niewielkie oraz lekkie przesyłki za znacznie niższą cenę niż tradycyjne dostawy.
Kontrowersje wokół spotu reklamowego Carrefour Express. Czy strażacy mogą czuć się urażeni?
Zabawny pomysł na reklamę, czy nadużycie wobec pracy strażaków? Nowy spot reklamowy marki Carrefour Express wywołuje mieszane uczucia ekspertów.
Historie przetrwania lub marketingowe laurki – tak polskie firmy opisują swoją przeszłość
Historia jest jednym z najbardziej niewykorzystanych zasobów, jakimi dysponują polskie firmy – przekonuje dr hab. Tomasz Olejniczak.
Rozmowy o przyszłości Ukrainy - XXXII Forum Ekonomiczne w Karpaczu
Podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu nie zabraknie dyskusji o ważnych kwestiach dotyczących wojny za wschodnią granicą Polski. Podczas dwóch paneli poruszone zostaną tematy, takie jak odbudowa Ukrainy i obrona wspólnych wartości.
Przygotuj się na pierwszy dzwonek z ERLI
Już niebawem dla setek tysięcy uczniów rozpoczynających naukę w pierwszych klasach szkół podstawowych po raz pierwszy zabrzmi dzwonek szkolny. Dlatego warto sprawdzić oferty na ERLI, a przy okazji zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.
Reklama Red Bulla przekracza granice etyki - oceniła Komisja Etyki Reklamy
Reklama Red Bulla wzbudziła dyskusję na temat zasad etyki w reklamie. Spot reklamowy, którego bohaterami są Seba i Mati, spotkał się z krytyką i został oceniony przez Komisję Etyki Reklamy (KER) jako naruszający ogólnie przyjęte normy etyczne.
Coraz mniej promocji. W niektórych sklepach spadek o 22 proc.
Dwucyfrowy spadek liczby promocji w sklepach to konsekwencja inflacji i wysokich kosztów utrzymania sklepów. Markety zmniejszają ofertę rabatów, co odbija się bezpośrednio na klientach.
Downsizing pełną parą w sklepach. Zmniejszanie gramatury produktu to norma
Sieć Lidl po burzliwych reakcjach klientów na zmniejszenie gramatury masła Pilos zdecydowała się na wycofanie tej kontrowersyjnej praktyki.
Biedronka kontra Lidl: starzy rywale na wojnie o klienta
Lidl odpowiedział na akcję Biedronki. Cztery dni po wprowadzaniu promocji na 60 artykułów przez tę drugą, Lidl ogłosił, że obniża ceny 100 produktów. Na wojnie o klienta wygrywają konsumenci.
Danone zapłaci Derpienski 50 mln zł? Celebrytka walczy o swoje prawa
Caroline Derpienski, polska celebrytka mieszkająca w Stanach Zjednoczonych, postanowiła podjąć kroki prawne przeciwko firmie Danone. Influencerka czuje się urażona reklamą, w której parodiuje ją Katarzyna Nosowska.
Vinted badanie: seriale i filmy napędzają sprzedaż produktów. Tego lata rządzi Barbie
Firma Vinted postanowiła wytypować, na podstawie analiz sprzedaży, najbardziej wpływowe filmy i seriale, które przyczyniają się do modowych wyborów Polaków.
Carrefour zatrudnia ChatGPT: AI pomoże ci kupić taniej
Hopla to nazwa chatbota Carrefour, którego marka podłączyła do swojej strony internetowej. Za sprawą generatywnej sztucznej inteligencji (GPT) francuscy klienci od 8 czerwca mogą robić zakupy ze wsparciem modnej technologii.
Akademia e-marketingu w Krakowie i Białymstoku
Ponad 400 przedsiębiorców z Krakowa, Kielc, Podkarpacia oraz Białegostoku i województwa podlaskiego wzięło udział w bezpłatnym szkoleniu Akademii e-marketingu.
Porwij miliony. Co daje występ na konferencji TED i jak zostać prelegentem?
Chcesz wystąpić na konferencji TED, ale nie wiesz, jak to zrobić? Zapytaliśmy o to organizatorów wydarzeń oraz ich uczestników.
Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia
Amazon, jeden z największych graczy w handlu elektronicznym na świecie, wprowadza nową strategię, aby ograniczyć koszty dostawy. Zamiast wysyłki na adres domowy, firma oferuje klientom 10 dolarów za odbiór zamówienia w punkcie odbioru.
Zamożni Polacy z pensją 9 tys. zł na rękę uwielbiają gazetki promocyjne
Polacy coraz częściej sięgają po gazetki promocyjne. Wynika to z badania przeprowadzonego na ponad tysiącu dorosłych Polaków na potrzeby projektu branżowego "Blix Awards - Wybór Konsumentów". Zaskakującym wnioskiem analiz jest przedstawiony profil potencjalnego odbiorcy takiej "prasy".
Czas ambasadorów w biznesie. Misja dyplomatyczna firmy w praktyce
Tworzenie marki godnej zaufania jest jak misja dyplomatyczna. Czasem odbywa się na bankiecie, czasem na barykadach. Dlatego tak ważne jest, by mieć skutecznych ambasadorów. Najlepiej w gronie swoich pracowników.
Akademia e-marketingu przyciąga przedsiębiorców
Ponad 700 przedsiębiorców wzięło udział w bezpłatnych szkoleniach Akademii e-marketingu w Warszawie, Katowicach i Gdańsku.
PatronatyPatronaty My Company Polska. Kwiecień 2023
Patronaty My Company Polska
Digital Marketing na własną rękę. Nowa firma na rynku
Powstało narzędzie do samodzielnego prowadzenia akcji promocyjnych w internecie. Promomanager pomoże w kreacji rozwiązań z obszaru digital marketing - od niedawna także dla polskich przedsiębiorców.
Darmowe szkolenia z e-marketingu. Kilkuset przedsiębiorców skorzysta ze wsparcia
Już w połowie marca rusza kolejna edycja Akademii e-marketingu dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. To cykl darmowych szkoleń z budowania strategii promocji biznesu w internecie. Podczas spotkań ze specjalistami uczestnicy będą mogli zdobyć cenną wiedzę przykładowo z zakresu budowy strony WWW, prowadzenia działań SEO czy wykorzystania skutecznych narzędzi promocyjnych.
Zaufanie w czasach kryzysu. Marka Godna Zaufania
Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć każdej firmie. Dlatego ważne jest, aby być do niej dobrze przygotowanym i zareagować błyskawicznie w wielu aspektach. Firma, która wyjdzie z twarzą z kłopotów, ma szanse nie tylko utrzymać klientów, ale także zwiększyć ich zaufanie.
Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?
Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?
Aktorki Hollywood podbijają świat biznesu i inwestycji
Zwyciężczynie złotych globów mają nie tylko talent aktorski - doskonale radzą sobie również w biznesie i pomnażaniu majątków. Czego możemy się nauczyć?
Oto historie wpadek, przez które "błyskotliwi marketingowcy" doprowadzili do kryzysów wizerunkowych
Dżentelmen jest zawsze pół kroku za modą – brzmi stara zasada dotycząca elegancji. Podobnie jest z marką godną zaufania. Nie trzeba próbować wszystkich marketingowych nowinek, by klienci nas doceniali i zostali z nami na lata.
Jak oznaczać reklamy w social media? UOKiK radzi influencerom i markom
31 stron - tyle liczy nowy poradnik UOKiK dotyczący zasad funkcjonowania w mediach społecznościowych, jeśli chodzi o współpracę z markami. Zdaniem prezesa UOKiK zastosowanie tych zasad sprawia w oznaczaniu reklam sprawia, że nie będziemy mieli problemów z potencjalnymi karami.
Marka sama w sobie. Jak skutecznie dbać o reputację marki i budować brand godny zaufania
„Marka to suma wszystkich emocji, myśli, obrazów, historii, możliwości i plotek, które istnieją na rynku na temat danej firmy” – pisze w swojej książce „Hey Whipple, Squeeze This” Luke Sullivan. Czy w ogóle można więc nad takim żywiołem zapanować?
Ciekawe zawody związane z branżą marketingową
Marketing to bardzo ważny aspekt wpływający na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W obecnych czasach szczególny nacisk kładzie się na jego internetową wersję. Coraz więcej młodych ludzi poszukuje zatrudnienia w tej branży – oferuje ona ciekawe perspektywy rozwoju oraz satysfakcjonujące zarobki. Jakiej pracy mogą podjąć się osoby, które są zainteresowane tematyką marketingu?
Prosto w cel. Direct Mail odkryty na nowo
Czy dziś kampania marketingowa musi opierać się na Facebooku i reklamach w Google? Badania prowadzone na całym świecie pokazują, że nie.
Aflofarm przegrało w sądzie. Reklamy suplementów pod specjalnym nadzorem
Sąd apelacyjny w Warszawie utrzymał w mocy decyzję UOKiK o nałożeniu na firmę Aflofarm kary w wysokości 26 mln złotych. Historia zaczęła się w 2017 roku i dotyczy reklam suplementów diety. Zdaniem UOKiK (i co potwierdził sąd), reklamy firmy wprowadzały konsumentów w błąd w zakresie przeznaczenia i właściwości produktu.
8 miejsc na skuteczną reklamę w internecie, o których nie mieliście pojęcia
Prawdopodobnie 9 na 10 marketerów zapytanych o to, jakimi metodami i kanałami najszybciej zwiększyć sprzedaż w twojej firmie, chórem odpowie: zainwestuj w reklamy na Facebooku i w Google!, co jest najbardziej oczywistą i w wielu przypadkach trafną radą. Jednak to nie wszystko.
„Cyfryzacja? To się opłaca!” Debata ekspertów w My Company Polska
Wynajem samochodu za pomocą zegarka, zakupy przy użyciu okularów, które same sprawdzają, na którym towarze z wystawy skupiamy wzrok, inteligentne lodówki pilnujące zakupów żywności. To nie futurystyczna wizja Stanisława Lema, lecz przewidywania uczestników debaty „Transformacja cyfrowa i bezpieczeństwo w finansach”, która odbyła się w redakcji My Company Polska.
Jak skutecznie publikować na LinkedIn [PORADNIK]
Siedem kroków, które pomogą ci zdobyć renomę i klientów.
Sam sobie SEO. Jak zbudować dobrą strategię na własną rekę
Internet to dżungla. Dlatego firmy wynajmują specjalistów, żeby klienci trafili na nie w sieci, a one na klientów. Wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce bardzo w tym pomaga, w dodatku można spróbować zdziałać coś na własną rękę.