Vinted badanie: seriale i filmy napędzają sprzedaż produktów. Tego lata rządzi Barbie

Barbie
Fot. shutterstock.
Firma Vinted postanowiła wytypować, na podstawie analiz sprzedaży, najbardziej wpływowe filmy i seriale, które przyczyniają się do modowych wyborów Polaków.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Moda od lat czerpie inspiracje z filmów i seriali. Kreacje znane z małych i dużych ekranów często królują na ulicach i stanowią punkt odniesienia dla wielu modowych trendsetterów.

"Barbie" przyciąga do sklepów

Według analizy przeprowadzonej przez firmę Vinted, filmowe produkcje, które najbardziej inspirują modowe wybory Polaków tego lata, to m.in. "Barbie", wyczekiwany film Grety Gerwing, gdzie wściekły róż wykorzystany do scenografii i strojów staje się pożądanym kolorem produktów branży odzieżowej. Podobny efekt wywolał przed laty film "Mean Girls" (Wściekłe dziewczyny). Co ciekawe odcień różu używany w filmie Barbie to specyficzny kolor, farby, której światowe zasoby skurczyły się do minimum w okresie produkcji "Barbie". Twórcy filmu z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem podkreślają, że w pewnym momencie zabrakło jej na rynku.

 "Wściekle" różowe sukienki stały się prawdziwym hitem tego lata. Kolejnym trendem, który zyskał popularność, jest noszenie garniturów ze spódnicami w kratę, zapoczątkowane przez główną bohaterkę filmu "Clueless".

Ikea angażuje się w pomoc uchodźcom: szkoli i zatrudnia tysiące imigrantów

Wpływ "Białego Lotosu", czyli boom na Sycylię

Premiera drugiego sezonu serialu "Biały Lotos" w reżyserii Mike'a White'a przyczyniła się do znaczącego wzrostu zainteresowania konkretną wakacyjną destynacją wśród Polaków. Akcja serialu osadzona jest właśnie na Sycylii, co sprawiło, że wielu z nas zaplanowało urlop na malowniczej włoskiej wyspie. Krajobrazy, atmosfera i styl życia prezentowane na ekranie przyciągnęły uwagę i stały się źródłem inspiracji dla wielu podróżniczych planów.

Echo lat 80. i 90. z "Stranger Things"

Serial "Stranger Things" nie tylko zdobył serca widzów na całym świecie, ale również wpłynął na trendy w modzie. Akcja produkcji osadzona jest w latach 80. i 90. Stylizacje bohaterów, kolorowe bluzy, dżinsowe kurtki, neonowe akcenty i charakterystyczne dodatki z tamtej epoki powróciły na wybiegi i znalazły się w szafach modowych entuzjastów. Dodatkowo, muzyka towarzysząca serialowi, w tym utwory Kate Bush, również zyskała nowe życie i powróciła na szczyty list przebojów.

Klasyka zawsze na czasie

Jak relacjonuje portal wiadomościhandlowe.pl według badania Vinted na decyzje zakupowe użytkowników platformy stale wpływają nieco starsze produkcje: "Pulp Fiction" i "Kochane Kłopoty" (ang. "Gilmore Girls"). Te ikoniczne tytuły nie pozostają obojętne dla miłośników mody i wpływają na kształtowanie ich stylu. Biała koszula, wzorowana na tej, którą nosiła Mia Wallace w kultowym filmie Quentina Tarantino, wciąż jest jednym z najbardziej pożądanych elementów kobiecej garderoby. Jej klasyczny wygląd i uniwersalność sprawiają, że pasuje do różnych stylizacji i okazji.

Vinted prognozuje, że jesienią do łask powrócą również rękawiczki bez palców, znane z serialu "Gilmore Girls". Ta charakterystyczna część garderoby zdobyła popularność dzięki postaciom z tego kultowego serialu i stanowi element nostalgiicznej mody.

Inkluzywność się opłaca [WYWIAD]

ZOBACZ RÓWNIEŻ