Marketing

Napoleońskie koncepty, czyli znajomość klienta

Napoleońskie koncepty, czyli znajomość klienta

Analizy udanych kampanii reklamowych od zawsze prowadzą do wniosku, że najbardziej efektywne marketingowo są te firmy, które inwestują w lepsze rozumienie swoich klientów.

Alicja Hendler 24.06.2018
Być na bieżąco w digitalu

Być na bieżąco w digitalu

O cyfryzacji reklamy i programie certyfikacji kompetencji digitalowych rozmawiamy z Ewą Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.

Cenne sekundy uwagi

Cenne sekundy uwagi

Umocnienie się w Polsce viewability – standardu widoczności reklam online – powinno zachęcić przedsiębiorców do jeszcze częstszego sięgania po cyfrowy kanał komunikacji z odbiorcami ich oferty. Bo standard ten daje oręż w walce o przykucie uwagi internautów, tak ochoczo dziś ignorujących reklamy pokazywane w sieci. No i można wreszcie wiarygodnie ocenić, czy nie wyrzuciło się pieniędzy w błoto.

Przekraczając granice doświadczenia

Przekraczając granice doświadczenia

Amerykańska firma Signs.com poprosiła 150 Amerykanów, aby narysowali z pamięci loga najsłynniejszych marek, takich jak Apple, IKEA czy Starbucks. Bezbłędnie zrobiło to zaledwie 16 proc. z nich.

Kiedy i jakie reklamy oglądamy

Kiedy i jakie reklamy oglądamy

Kiedy najczęściej patrzysz na reklamę? Czy pamiętasz oglądane reklamy? Cóż, zgoła dziwne pytania, zwłaszcza w erze możliwości blokowania, zatrzymywania, przewijania czy pomijania treści reklamowych. A jednak. Są reklamy oglądane przez ludzi, co więcej, są

Trzeba działać sprytnie

Trzeba działać sprytnie

Spektakularny sukces kampanii marketingowej za nieduże pieniądze? Oto inspirujące przykłady i wskazówki ekspertów.

Alicja Hendler 24.04.2018
Rola treści w przekazie reklamowym

Rola treści w przekazie reklamowym

Nie od dziś wiadomo, że treść w przekazie reklamowym pełni funkcję istotną, o ile nie kluczową. Zadaniem reklamodawców jest przygotowanie takiego contentu, który będzie stanowił pewnego rodzaju prowokację. Przekazu, który doprowadzi odbiorców do pewnych r

Integracja multi w omni

Integracja multi w omni

Celem strategii omnichannel jest wyprzedzenie potrzeb klientów i potraktowanie ich drogi zakupowej całościowo – tak Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w Decathlon Polska, mówi o nowym podejściu do konsumentów, dla których kontakt z daną marką w sklepie stacjonarnym czy internetowym, za pośrednictwem reklamy w telewizji czy wyszukiwarki w smartfonie, to dzisiaj często jedno i to samo.

Wtapiając się w otoczenie

Wtapiając się w otoczenie

Choć praktykuje się ją pewnie tak długo, jak istnieje handel, samo pojęcie reklamy natywnej jest dosyć nowe. Zdążyło już jednak zdobyć ogromną popularność, a określane nim działania są często przedstawiane jako przyszłość marketingu.

W Święta Bożego Narodzenia czekamy na reklamy!

W Święta Bożego Narodzenia czekamy na reklamy!

Reklamy świąteczne to potężne środki przekazu. Rozśmieszają, doprowadzają do łez, nastrajają refleksyjnie, przywołują nostalgiczne wspomnienia, a co najważniejsze – prowokują do zakupu.

Materiał partnera 18.12.2017
Opowieść trzyma się mocno

Opowieść trzyma się mocno

Jeśli chodzi o reklamę, przynajmniej pod jednym względem ludzie pozostali tacy sami. Pomimo tylu zmian technologicznych i cyfrowej rewolucji – nadal najlepiej uderzyć w ich czułą strunę.

W reklamie świat nam nie ucieka

W reklamie świat nam nie ucieka

O zmianach, jakie do reklamy wniosła cyfryzacja, o poziomie współczesnych polskich kampanii marketingowych i o roli Effie Awards rozmawiamy z trojgiem wieloletnich jurorów tego konkursu, a zarazem cenionych ekspertów: Agnieszką Kosik, Grzegorzem Markowskim i Pawłem Patkowskim.

Doświadczenie ważniejsze niż reklama

Doświadczenie ważniejsze niż reklama

Stopień zaufania do danej marki ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Dlatego potrzeby użytkowników i ich doświadczenia z naszą marką stawiamy w centrum uwagi – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.

Tropem głosu z sieci

Tropem głosu z sieci

Nikt, kto świadomie zarządza swoją marką, nie ignoruje dziś możliwości monitorowania internetu. Dzięki temu opiekujemy się swoim brandem taniej, trafniej, na wielką skalę, osiągając różne cele. Byle pamiętać, że do takiego monitoringu firma nie powinna podchodzić bezmyślnie.

Żeby markę było widać, słychać i czuć

Żeby markę było widać, słychać i czuć

Poprosiliśmy cenionych ekspertów od marketingu i zarazem jurorów tegorocznej edycji konkursu reklamowego Effie Awards (w którym nagradza się najskuteczniejsze kampanie promocyjne), aby ustosunkowali się do najważniejszych dziś trendów w komunikacji marki. Jak te nowoczesne trendy efektywnie „zjeść”?

Marta Woźny-Tomczak, autorka bloga JakProwadzicWlasnaFirme.pl 19.08.2017
Dobra reklama, czyli jaka?

Dobra reklama, czyli jaka?

Niezależnie od rodzaju i charakteru działalności, każda firma musi posiadać przemyślany plan marketingowy, który skutecznie zareklamuje produkty lub usługi. Leo Burnett twierdził, że dobra reklama musi być prosta, niezapomniana, zapraszać do obejrzenia or

Kluczowe dane za grosze

Kluczowe dane za grosze

Jak tanio lub nawet za darmo pozyskiwać ważne dane, aby monitorować konkurencyjność swojego biznesu, jego efektywność i kondycję finansową?

Multimedialne narzędzia promocji

Multimedialne narzędzia promocji

W natłoku reklam pojawiających się niemalże na każdym metrze powierzchni kwestią kluczową dla reklamodawców staje się odpowiedni dobór miejsca pod reklamę oraz przygotowanie takiej kreacji, która nie tylko zwracałaby uwagę, ale i przekształcała ich w czyn

Bądź cyfrowym lwem

Bądź cyfrowym lwem

Cyfrowe kompetencje dziś zapewniają firmom biznesową przewagę, a za kilka, kilkanaście lat będą decydować o ich być albo nie być. Cała gospodarka przenosi się do sfery cyfrowej i wszyscy klienci są lub będą za chwilę online – przestrzega Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w rozmowie z Małgorzatą Remisiewicz.

Boisko wyobraźni

Boisko wyobraźni

Często się okazuje, że skuteczne metody i narzędzia promocji nie muszą być drogie, a tym, co przesądza o jej sukcesie, jest oryginalność czy intrygujący pomysł.

Aleksander Sławiński 18.04.2017
Narzędzia skutecznej promocji

Narzędzia skutecznej promocji

Jak nowocześnie promować swoją ofertę, by efektywnie walczyć z większą od siebie i bogatszą konkurencją? Z jakich narzędzi korzystać i które z nich może opanować laik? I wreszcie – na czym można zaoszczędzić, a w co zainwestować, żeby więcej osób o nas usłyszało i potem kupiło nasz produkt?

10 błędów handlowców w kontaktach B2B

10 błędów handlowców w kontaktach B2B

Zaufanie klienta biznesowego do handlowca to klucz do udanej i ponawianej sprzedaży. Tymczasem sprzedawcy często popełniają błędy, które to zaufanie podważają albo sprawiają, że klient, nawet jeśli coś od nich kupi, wykorzysta ich przy tym do cna.

Plakat przemawia do serc

Plakat przemawia do serc

O blisko 300 tys. zł urosło w zeszłym roku konto fundacji Przytul Psa dzięki wykorzystaniu outdooru w akcji namawiającej, by ludzie przekazywali jej 1 proc. swego podatku. Fundacje są pewne, że apelowanie do serc Polaków za pośrednictwem reklamy zewnętrznej ma sens.

Introwertyk w centrum uwagi

Introwertyk w centrum uwagi

W dobie internetu pisanie czy mówienie o sobie nie jest przejawem pychy, lecz często koniecznością, jeśli chcemy rozwijać swój biznes. Trzeba przy tym wypływać na nowe, nieznane wody. Tylko jak ma sobie z tym poradzić większość z nas, zazwyczaj dość introwertyczna?

Dawca, biorca i rewanżysta

Dawca, biorca i rewanżysta

Bill Gates stwierdził kiedyś, że w człowieku współistnieją dwie potężne siły: własny interes i troska o innych, i że największe sukcesy odnoszą ci, którzy wiedzą, jak ten „napęd hybrydowy” wykorzystywać. Kiedy brać, a kiedy dawać. Zupełnie jak w networkingu.

Grzegorz Kubera 22.01.2017
Marka moja własna

Marka moja własna

W networkingu prowadzonym w sieci kluczową sprawą jest właściwe zbudowanie marki osobistej. Jeśli zrobimy to dobrze, ludzie sami będą się do nas zgłaszać w sprawie zleceń i współpracy. Od czego zacząć?

Wzorem w konkurencję

Wzorem w konkurencję

Dizajn to nie tylko estetyka. Obejmuje również funkcjonalność sprzężoną z technologią i niesłychanie dziś ważnym doświadczeniem użytkownika. Często też wspiera strategię i filozofię danej firmy. Na wielu poziomach pomaga w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej.

Trzy sekundy klienta

Trzy sekundy klienta

Jeśli chcemy, żeby rosła świadomość naszej marki, żeby nasi klienci mogli nas łatwiej odnaleźć, a ci nowi usłyszeć o nas, musimy zainwestować w komunikację online.

Praktyczny, zaskakujący i w punkt

Praktyczny, zaskakujący i w punkt

Dzięki gadżetom możemy za niewielkie pieniądze wpłynąć na to, jak będzie postrzegana nasza firma. Choćby teraz, przed świętami, gdy wręczamy upominki swoim partnerom czy klientom. Ale każdy kij ma dwa końce: nieumiejętne posługiwanie się gadżetami może się dla firmy skończyć źle.

Marek Szymaniak 14.11.2016
Szczegół A, szczegół B, a jaka różnica

Szczegół A, szczegół B, a jaka różnica

Testy A/B pomagają ustalić, co konkretnie, jeśli chodzi np. o wygląd strony www firmy, przekłada się na poprawę jej biznesowych wyników. Żeby je przeprowadzić, nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy ani dużych pieniędzy. Wystarczy przestrzegać prostych zasad.

Muzyka kreuje obyczaje

Muzyka kreuje obyczaje

Odpowiednio dobrana „muzyka kreująca” może zachęcić, by gość w restauracji zamówił po obiedzie jeszcze kawę i deser albo przeciwnie – szybko zapłacił rachunek za lunch i zwolnił stolik dla kolejnego klienta.

Reklama zła

Reklama zła

Nieważne, jak mówią, byleby mówili? Jeszcze parę lat temu takie hasło nieraz przyświecało reklamodawcom, bo się po prostu opłacało. Dziś podobno to się zmienia.

W pół sekundy

W pół sekundy

Co zrobić, aby pieniądze wydane na reklamę outdoorową, na billboardy, banery czy np. citylighty, nie zostały zmarnowane?