To koniec tej współpracy. 4F stawia na nowe dyscypliny i nowe pieniądze
W grudniu 2025 r. zakończy się czteroletnia współpraca pomiędzy OTCF a Polskim Związkiem Koszykówki. W tym czasie marka 4F pełniła rolę partnera technicznego reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn – zarówno w kategoriach seniorskich, młodzieżowych, jak i w koszykówce 3×3. Zakres współpracy obejmował projektowanie i dostarczanie dedykowanych kolekcji meczowych oraz treningowych, dostosowanych do wymogów profesjonalnego sportu.
– Bardzo dziękujemy marce 4F za czteroletnią, partnerską i profesjonalną współpracę. To był dla polskiej koszykówki czas ważnych turniejów i sukcesów, dlatego solidny partner techniczny miał kluczowe znaczenie – podkreśla Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.
EuroBasket i medale. Widoczność na największych imprezach
Okres współpracy przypadł na jedne z najbardziej udanych lat dla reprezentacji. Męska kadra zajęła 4. miejsce na EuroBaskecie 2022, a reprezentacja kobiet wywalczyła brązowy medal mistrzostw Europy w koszykówce 3×3. Marka 4F była również obecna podczas EuroBasketu 2025 w katowickim Spodku – jednego z największych wydarzeń sportowych organizowanych w Polsce w ostatnich latach.
4F i ligi koszykarskie. Model znany z NBA
Zakończenie współpracy z PZKosz nie oznacza jednak wycofania się 4F z koszykówki. Marka pozostaje partnerem technicznym Orlen Basket Ligi oraz Orlen Basket Ligi Kobiet. Od sezonu 2021/2022 4F ubiera wszystkie 16 klubów męskiej ekstraklasy, a od sezonu 2023/2024 również 12 zespołów kobiecych.
To unikalny model współpracy w skali europejskiej, porównywany do rozwiązań znanych z NBA – indywidualnie projektowane kolekcje dla całych lig zawodowych. Co sezon 4F dostarcza do obu lig łącznie blisko 25 tys. sztuk asortymentu.
Nowe kontrakty i strategiczny zwrot marki 4F
Zakończenie współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki zbiega się z wejściem 4F w nowe, kluczowe projekty. Od stycznia 2025 r. marka została partnerem technicznym Polskiego Związku Piłki Siatkowej, a w połowie roku również Polskiego Związku Pływackiego. To element długofalowej strategii dywersyfikacji dyscyplin i dalszej ekspansji międzynarodowej.
– Współpraca z PZKosz była dla nas cennym doświadczeniem i źródłem inspiracji. Wiedza zdobyta w tym okresie będzie ważnym fundamentem dalszego rozwoju marki – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Każdej marce zaangażowanej w sport towarzyszą naturalne momenty zmian. Dla 4F to otwarcie nowych dróg i poszukiwanie kolejnych impulsów wzrostu – podkreśla Igor Klaja, założyciel i CEO OTCF S.A.
4F stawia na Katar. Polska firma uruchamia sklepy w związku z nadchodzącymi mistrzostwami świata
Spółka będąca właścicielem sieci 4F otworzyła właśnie największy i najbardziej reprezentacyjny sklep flagowy 4F poza granicami Polski. Nowy salon o powierzchni ponad 460 mkw. znajduje się w jednej z najnowszych galerii handlowych na całym Bliskim Wschodzie – Place Vendome Mall w Ad-Dausze.
Marka 4F i Robert Lewandowski wykorzystają rozszerzoną rzeczywistość w pierwszej wspólnej kolekcji
Jest już dostępna premierowa kolekcja stworzona przez markę 4F i Roberta Lewandowskiego. Do prezentacji linii wykorzystano technologie: 3D i rozszerzoną rzeczywistość (AR).
Robert Lewandowski ambasadorem marki 4F. Powstanie specjalna kolekcja
"To jest ten moment" - informuje 4F i przedstawia Lewandowskiego jako ambasadora marki. Współpraca ma charakter długofalowy i zakłada m.in. stworzenie kolekcji nie tylko do aktywności sportowej.