Biedronka personalizuje komunikację: SMS-y od kierowniczki sklepu
Biedronka łagodzi narrację w komunikacji z klientami. / Fot. shutterstock.W ostatnich miesiącach wiadomości SMS od Biedronki budziły emocje, szczególnie ze względu na porównania cen z konkurencyjnym Lidlem. W wyniku tych działań między tytanami w handlu detalicznym doszło do konfliktu prawnego. Warto zauważyć, że Biedronka w tym roku stawia na kontakt z klientem właśnie poprzez krótkie wiadomości tekstowe z informacjami o promocjach i atrakcyjnych cenach produktów. Kampania, która wskazywała konkurencję, jako droższy sklep budziła niesmak i kontrowersje. Być może z tego powodu Biedronka szuka nowych form budowania relacji z klientem.
"Osobisty" kontakt z kierownikiem lokalnej Biedronki
Nowym elementem w komunikacji Biedronki są personalizowane wiadomości SMS od kierowniczek sklepów. Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje przykład takiej wiadomości: "Dzień dobry, jestem Anna, Kierownik sklepu Biedronka przy u. Reymonta 28. Wraz z zespołem dołożyliśmy wszelkich starań, żeby Twoje zakupy w naszym sklepie były wygodne i komfortowe. Przyjdź i przekonaj się. Zapraszam!". Tego typu wiadomości mają na celu zacieśnienie relacji z klientami poprzez osobisty kontakt i lokalizację sklepu, w którym klient najczęściej robi zakupy.
Biznes widzi szansę w psychodelikach. Przedsiębiorcy czekają na zielone światło od rządu
Personalizacja komunikacji z klientem
Biedronka nie tylko personalizuje treść SMS-ów, ale również dostosowuje konkretne oferty do preferencji klientów. Proponuje ulubione produkty danego klienta w niższych cenach. Wiedzę o tym, co najchętniej kupuje klient czerpie z informacji zapisanych na karcie lojalnościowej Moja Biedronka. Podobne praktyki stosują także inne dyskonty m.in. Lidl.
Interwencja UOKiK w Biedronce
Jak przypomina portal wiadomoscihandlowe.pl w lutym br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zainteresował się praktykami Biedronki w zakresie wysyłki SMS-ów. Klienci skarżyli się na zbyt dużą liczbę wiadomości, niekiedy wysyłanych w godzinach nocnych. UOKiK analizował skargi pod kątem możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Urząd zaznaczył, że reklama porównawcza jest dozwolona, jednak przedsiębiorca porównywany w kampanii ma prawo dochodzić swoich praw w sądzie, jeśli podawane dane nie są prawdziwe.
Personalizacja komunikacji z klientami staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowych. Biedronka, po ostrzejszym kursie narracyjnym na początku roku najwidoczniej postanowiła łagodzić ton informacji handlowych i w inny sposób angażować klientów. Pomysł personalizowania przekazu nie jest w marketingu niczym nowym. Wiele lat temu firma Herbapol umieszczała w paczkach herbaty umieszczała informację "Zapakowałam specjalnie dla ciebie. Beata". Firmy w ten sposób chcą zaprezentować ludzką twarz swojego biznesu.
Getaway – startup z branży traveltech – wystartował z kolejną rundą finansowania