Ludzie

Tercet energetyczny

Tercet energetyczny

Zespół Olgi Malinkiewicz pracuje nad innowacją, która zrewolucjonizuje fotowoltaikę. Jej wspólnicy testują też nowatorskie podejście do organizacji projektów badawczych, wzorowane na sprawdzonej w świecie IT metodyce Scrum. Jeśli się uda, będzie podwójny polski hit eksportowy. A w planach – kolejne.

Małgorzata Remisiewicz 13.12.2015
Stylem wyzwalam emocje

Stylem wyzwalam emocje

W tej opowieści jest kilka zaskoczeń. Pierwsze: Jakub Chmielniak. Bardzo rozsądny facet tworzy zwariowaną odzież. Ale przecież bez umiejętności trzeźwego osądu, dzięki samej tylko fantazji, nie można liczyć na sukces. Do tego na taką skalę.

Europy podróż na Księżyc

Europy podróż na Księżyc

O wspólnej z Rosjanami misji na Marsa, o bazach na Księżycu i współpracy polskich małych i średnich firm z Europejską Agencją Kosmiczną rozmawiamy z Gianfranco Visentinem, wiceprezesem ESA ds. robotyki.

Perfekcyjna wizja

Perfekcyjna wizja

Lucyna i Marek Przyborkowie porzucili pięć lat temu korporacyjny kierat i postawili na własną firmę. Dziś mają siedem luksusowych salonów optycznych i stałych klientów, którzy przyjeżdżają do nich nawet z zagranicy.

Tu jest mój teatr, tu jest moje drzewo

Tu jest mój teatr, tu jest moje drzewo

Stoję w al. Solidarności. Za plecami zawodzą tramwaje, w powietrzu wisi jesienna mgiełka. Przede mną brama ponadstuletniego budynku. Jeszcze kilkanaście lat temu obskurna, dziś pięknie odremontowana – prowadzi do lubianego w Warszawie Teatru Kamienica.

Ich kod wewnętrzny

Ich kod wewnętrzny

Koszulki Red is Bad nie zakłada się przez przypadek. To więcej niż zwracające uwagę ubranie i rosnący biznes. To manifestacja poglądów i uczuć pomysłodawców tej marki a zarazem jej właścicieli. A także, naturalnie, jej klientów.

Karolina Prewęcka 17.11.2015
Polakiem jestem dumnym

Polakiem jestem dumnym

We wszystkim, w co wchodzi, Daniel Lewczuk przesuwa granice. Sobie samemu. Oswaja lęk towarzyszący zmianom. W drodze do celu widzi w perspektywie drugiego człowieka – to mu pomaga, bo chce, aby korzyść z jego pracy miała szerszy zasięg.

Waxtorpeda

Waxtorpeda

Izabela Makosz myśli i mówi tak, jak działa: zdecydowanie, precyzyjnie, szybko. Jak torpeda. W dwa miesiące przeszła od decyzji o własnym biznesie do działającej firmy i w pięć lat rozwinęła ją w dochodową sieć nowatorskich salonów depilacji. Pojawili się naśladowcy, a ona myśli już o czymś kolejnym

Dlaczego biotechnologiczna rewolucja omija Polskę

Dlaczego biotechnologiczna rewolucja omija Polskę

Przyszłość medycyny i farmacji wiąże się z biotechnologią – uważa Marcin Hańczaruk, dyrektor generalny polskiego oddziału Amgen, jednej z najbardziej innowacyjnych firm świata. W rozmowie z Agatą Szymborską-Sutton opowiada o potencjale biologicznych terapii i spersonalizowanego leczenia oraz zastanawia się, dlaczego Polska wlecze się tu w ogonie Europy.

Gwiazdy sprzedaży

Gwiazdy sprzedaży

Entuzjastyczny sprzedawca-prezenter odchodzi do lamusa. Powoli ubywa też szefów, których interesuje tylko domknięcie transakcji, a nie choćby to, jak klient zapamiętał handlowca. Sukcesy święcą ci, którzy klienta traktują jak partnera – nadal powinni chcieć wygrywać, ale już nie za wszelką cenę.

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.

Alicja Hendler 19.10.2015
To sukces motywuje

To sukces motywuje

Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipe

Dobry produkt to za mało

Dobry produkt to za mało

Rynek będzie coraz bardziej nieprzewidywalny. Jako szef sprzedaży muszę więc łączyć potrzeby klientów, amunicję dla działu sprzedaży oraz to, co firma jest w stanie dostarczyć. To ciągłe wyzwanie – mówi Michał Reck

Sprzedaż to okazja do nauki

Sprzedaż to okazja do nauki

Michał Cieciak jest wielbicielem nowych technologii i udaje mu się te zainteresowania łączyć z pracą w firmie reklamowej, która zajmuje się kampaniami w internecie. Ma stały kontakt z technicznymi nowinkami. – Jako sprzedawca muszę być na bieżąco – podkre

Wystrzegam się arogancji

Wystrzegam się arogancji

Skuteczny sprzedawca powinien mieć dużą empatię, aby rozumieć klienta i jego potrzeby, a także ambicję, by tę wiedzę wykorzystać i sprzedać produkt – uważa Janusz Gaudnik. Jeśli występuje tylko jedna z tych cech, to będziemy mieć do czynienia albo z fanta

Efekt „wow”

Efekt „wow”

Paweł Przybylski ma żyłkę rajdowca i skupienie golfisty. To dobre połączenie, gdy firma, oferująca unikalną ekologiczną technologię, staje do wyścigu o czystą planetę.

Karolina Prewęcka 19.10.2015
Chłopak z Mielca i drużyna marzeń

Chłopak z Mielca i drużyna marzeń

– Gdybym wiedział, że będzie tak ciężko, pewnie nigdy bym tego nie zaczął – mówi Marcin Piątkowski, założyciel firmy Jam Vehicles i pomysłodawca innowacyjnego roweru JIVR | Bike, na który spływają dziś zamówienia z całego świata. Jednym z jego wspólników jest były wiceprezes Tesla Motors.

Technolog i humanista

Technolog i humanista

Okno możliwości jest otwarte. To rzadka okazja w dziejach. Skorzystajmy z tej szansy – radzi Bartłomiej Gola. Od blisko 20 lat ma wpływ na nowatorskie branże. Człowiek-legenda polskiej reklamy i marketingu, a dzisiaj innowator.

Czekam na premiera, który postawi się urzędasom

Czekam na premiera, który postawi się urzędasom

Gdyby zbankrutowały PGNiG albo PKO BP, kraj by sobie z tym poradził. Jeśli zniknęłaby połowa MSP, Polska by upadła. Politycy muszą zacząć się bać przedsiębiorców – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Zdobywcy szklanej góry

Zdobywcy szklanej góry

Kiedy w 2007 r. Andrzej Woźniakowski i Janusz Jankowiak sprzedali swoją firmę JAAN/Nordglass, prasa pisała: „Nie mieli nic, wybudowali fabryki”. Odnieśli sukces w wielkim stylu. Ale musieli od niego odpocząć.

Fan otwartości

Fan otwartości

Mur. Jest długi i wysoki. Pod nim tłum. Wszyscy podskakują, bo chcą pokonać ścianę przed sobą. Udaje się nielicznym. Michał Sadowski jest już po drugiej stronie.

Karolina Prewęcka 19.09.2015
Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki. Potrafią zadbać o swą efektywność, wyżywią się same, a przy tym zapewniają spore wpływy do budżetu. Niestety, mogą też ginąć w chorym środowisku gospodarczym, zwłaszcza prawnym.

Człowiek w turkusowej koszulce

Człowiek w turkusowej koszulce

Fort Traugutta w Warszawie oblegają piłkarze: z jednej strony – stadion Polonii, z drugiej – młodzieżowy klub Varsovia. To tu zaczynał Robert Lewandowski... i tutaj, na półmetku swej życiowej kariery, przystanął może nie tak sławny, ale za to znacznie bogatszy „już nie biznesmen” – Michał Kiciński.

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Nie palą opon pod Sejmem, nie błyszczą w telewizji. Politycy się z nimi nie liczą. Ale to oni generują prawie co drugą złotówkę polskiego PKB i zapewniają pracę ponad sześciu milionom ludzi. Oni, czyli mali i średni przedsiębiorcy. Czego oczekują od nowego rządu? Żeby nie tyle dobrze rządził, ile wreszcie dobrze zarządzał.