Wzór na wygraną

fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe 56
E-sport to dziś biznesowe eldorado. Założonej przez trzech kolegów firmie GGPredict właśnie udało się pozyskać milion złotych od polsko-izraelskiego funduszu TDJ Pitango. I co ważne – firma nie tworzy gier.

Rynek e-sportowy rośnie w tempie olimpijskim. Jak pokazuje raport przygotowany przez PayPal oraz SuperData w europejski e-sport zaangażowanych jest już 27 mln osób, z czego 924 tys. to Polacy. Zdaniem analityków liczby te będą ciągle rosnąć, a Polska nie jest tu wyjątkiem: do końca 2019 r. liczba e-graczy ma wzrosnąć aż o 56 proc. (w porównaniu z 2017 r.), podczas gdy średni wzrost w Europie wyniesie 21 proc.

Za graczami płyną pieniądze. Dochodowość branży e-sportowej pomiędzy 2017 a 2019 r. ma wzrosnąć w Polsce aż o 39 proc. (z 10 mln dol. do 14,5 mln). Nic więc dziwnego, że wokół firm gamingowych są duże pieniądze, każdy chce bowiem ustrzelić swego jednorożca. Polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango zainwestował właśnie 1 mln zł w startup założony przez trzech przyjaciół – GGPredict. I nie jest to firma, która tworzy nowe gry i wypuszcza je na rynek. Nie, młody startup pomaga innym, zbierając statystyki potyczek w Counter Strike, czyli jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Pytania bez odpowiedzi

Przemysław Siemaszko, Mateusz Kamola i Daniel Zawadzki, twórcy startupu GGPredict poznali się w pracy, gdzie każdy z nich na swój sposób funkcjonował w świecie liczb i komputerów. Przemek i Mateusz zajmowali się analizą danych statystycznych, Daniel programowaniem,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 6/2019 (45)

Więcej możesz przeczytać w 6/2019 (45) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie