Wielu szefów wciąż nie ma zaufania do pracy zdalnej [BADANIE]

praca zdalna komunikacja
Praca zdalna to poważne wyzwanie - m.in. po stronie komunikacji, fot .Adobe Stock
39 proc. osób zarządzających w europejskich firmach nie wierzy w sumienne wykonywanie obowiązków przez pracowników w ramach pracy zdalnej - wynika z badań firmy Ricoh.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Natomiast 35 proc. pracodawców deklaruje pełne zaufanie do zaangażowania swoich pracowników podczas pracy zdalnej. Badanie zrealizowano wśród 1500 osób zajmujących stanowiska decyzyjne w europejskich firmach. 

Ograniczona wiara w zaangażowanie w pracę podczas home office jest jednym z najczęstszych powodów, dla których część firm nie wprowadzi elastycznego modelu pracy po ustaniu pandemii. Co interesujące, zaledwie 19 proc. przyznało, że podczas pandemii i konieczności funkcjonowania w modelu zdalnym zauważyło spadek efektywności pracy. Ponad połowa (57 proc.) uznaje, że wprowadzanie nowych technologii, które pozwolą na efektywną pracę zdalną, będzie miało duże znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a tym samym zatrzymania czołowych pracowników i przyciągnięcia najlepszych specjalistów na rynku.  

Dla wielu pracowników całkowity powrót do pracy stacjonarnej jest problematyczny. 42 proc. pracodawców przyznało, że członkowie ich zespołów obawiają się powrotu do biura i przebywania w dużych skupiskach ludzi. Zarządzający powinni wziąć pod uwagę te obawy.

- Firmy muszą zaakceptować nowe potrzeby pracowników i przygotować się do nowego stylu pracy. Hybrydowy model nie może być utożsamiany z pracą w trybie zdalnym, a firmy, ze względu na komfort swoich pracowników, nie powinny się na niego zamykać. Biura pozostaną nadal ważnym elementem środowiska pracy – jako przestrzeń budowania społecznych interakcji i kreatywnej współpracy. Kluczowe dla zbudowania zaangażowanego zespołu jest wzajemne zaufanie – powiedział David Mills, CEO, Ricoh Europe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ