Ile startupy mają wspólnego ze sztuką? Wywiad z Michałem Ratajczakiem

michał ratajczak
Kuba Dobroszek i Michał Ratajczak / Fot. materiały własne
Tworzenie produktu w startupie polega na ciągłych pytaniach: czego oczekują użytkownicy, po co oni korzystają z konkretnych narzędzi - mówi Michał Ratajczak, CEO Gridaly.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wywiad z Michałem Ratajczakiem zaczyna się dosyć nietypowo - zastanawiamy się, co rozwój startupu ma wspólnego z tworzeniem sztuki. – Kreatywność oznacza umiejętność zadawania sobie pytań. Sztuka zawsze wywołuje w tobie pewne refleksje, zastanawiasz się, dlaczego ktoś stworzył dane dzieło, co myślał, w jakich czasach przyszło mu działać. Tworzenie produktu w startupie również polega na ciągłych pytaniach - tłumaczy CEO Gridaly.

Jednak w rozmowie pojawiają się również wątki typowo biznesowe - nasz gość zdradza m.in., że Gridaly coraz odważniej eksploruje Stany Zjednoczone. - Podczas moich niedawnych wizyt w Nowym Jorku oraz Miami udało nam się pozyskać do współpracy kolejnego klienta, z którym podpisaliśmy umowę na 12 miesięcy. Małymi krokami zaczynamy otwierać amerykański rynek - zapowiada Ratajczak.

Chcecie poznać dalsze plany Gridaly? Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy!

Wywiad odbył się podczas InCredible Summit 2025.

ZOBACZ RÓWNIEŻ