Ile startupy mają wspólnego ze sztuką? Wywiad z Michałem Ratajczakiem

Wywiad z Michałem Ratajczakiem zaczyna się dosyć nietypowo - zastanawiamy się, co rozwój startupu ma wspólnego z tworzeniem sztuki. – Kreatywność oznacza umiejętność zadawania sobie pytań. Sztuka zawsze wywołuje w tobie pewne refleksje, zastanawiasz się, dlaczego ktoś stworzył dane dzieło, co myślał, w jakich czasach przyszło mu działać. Tworzenie produktu w startupie również polega na ciągłych pytaniach - tłumaczy CEO Gridaly.
Jednak w rozmowie pojawiają się również wątki typowo biznesowe - nasz gość zdradza m.in., że Gridaly coraz odważniej eksploruje Stany Zjednoczone. - Podczas moich niedawnych wizyt w Nowym Jorku oraz Miami udało nam się pozyskać do współpracy kolejnego klienta, z którym podpisaliśmy umowę na 12 miesięcy. Małymi krokami zaczynamy otwierać amerykański rynek - zapowiada Ratajczak.
Chcecie poznać dalsze plany Gridaly? Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy!
Wywiad odbył się podczas InCredible Summit 2025.