Tylko u nas

Szara strefa przedsiębiorcy, czyli praca na czarno i nieujawnianie dochodów. Co im grozi?

Szara strefa przedsiębiorcy, czyli praca na czarno i nieujawnianie dochodów. Co im grozi?

Mocny wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w tym w szczególności wzrost kosztów zatrudnienia pracowników sprawia, że przedsiębiorcy szukają sposób na "optymalizację kosztów". Często stawiają na niezbyt legalne rozwiązania. Kwitnie szara strefa, zwłaszcza praca na czarno i nieujawnianie dochodów. Co może za to grozić? Oto opinia prawnika.

Aleksandra Klukowska, kancelaria Graś i Wspólnicy, redakcja 27.02.2023
Marudny menedżer. Jak radzić sobie z ciągłym narzekaniem szefa

Marudny menedżer. Jak radzić sobie z ciągłym narzekaniem szefa

Narzekanie szefa może zagrażać poczuciu bezpieczeństwa pracowników. Oczekują od niego, że niczym Noe zbuduje im arkę i podczas powodzi pomoże utrzymać się na powierzchni! – mówi dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholożka społeczna, trenerka i konsultantka w biznesie.

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

Tajemnicze zgony, wyprowadzone z budżetu państwa miliony dolarów, a w tle polskie i radzieckie służby specjalne. Sprawa FOZZ to ostatnia afera PRL i pierwsza III Rzeczypospolitej. Choć polskiej transformacji ustrojowej towarzyszyło wiele gospodarczych przekrętów, to właśnie ten kosztował budżet państwa najwięcej.

Marcin Dzierżanowski 22.02.2023
Tak trzeba żyć. Najlepsze startupy zero waste

Tak trzeba żyć. Najlepsze startupy zero waste

Zero waste – to nie tylko slogan. Są startupy, które wzięły sobie to hasło na sztandary. Prezentujemy polskie inicjatywy, dzięki którym – jak śpiewał Krzysztof Zalewski – kolejne pokolenia będą miały jaśniej.

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.

Szampan się leje. Pełny obraz Kuczyńskiego

Szampan się leje. Pełny obraz Kuczyńskiego

Początek 2023 r. na światowych giełdach wyglądał nieźle, a w Warszawie wręcz doskonale. Powód poprawy nastrojów? Przede wszystkim dane o inflacji, które w wielu krajach pokazywały, że wyraźnie spuszcza ona z tonu.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

W 1981 r. w polskiej branży estradowej wybucha niewyobrażalny skandal. Prasa ujawnia, że państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. promocją naszej kultury w świecie, przemyciło na Zachód półtora tysiąca prostytutek z Polski. Firma oraz jej pracownicy mieli na tym zarobić milion dolarów.

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.

Allegro. Notowania akcji wystrzelą po wdrożeniu nowych produktów?

Allegro. Notowania akcji wystrzelą po wdrożeniu nowych produktów?

Allegro stawia na innowacje: polska firma połączyła siły z DHL i oferuje przesyłki do 24 krajów UE, mówi się też o powstaniu Allegro Banku. Czy nowe pomysły sprawią, że notowania Allegro powrócą do cen obserwowanych tuż po giełdowym debiucie w 2020 roku?

Wiktor Cyrny 27.01.2023
Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.

Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

O wyzwaniach restrukturyzacyjnych spółek publicznych, na przykładzie polskiej spółki z sektora medycznego Braster, opowiada adwokat i doradca restrukturyzacyjny Piotr Kieloch z kancelarii Resist Rezanko Sitek, który reprezentował spółkę w ponad 2-letnim postępowaniu restrukturyzacyjnym.