Gra cierpliwych
Mikołaj Rzeźnik, fot. materiały prasoweZanim zaczniemy, chciałbym powiedzieć, że bardzo zależałoby mi, żeby z tej rozmowy popłynął przede wszystkim komunikat, że inwestycje w szkocką whisky – zarówno w butelki, jak i beczki – wymagają wiedzy o rynku i rodzaju alkoholu. Jest to bardzo satysfakcjonująca dziedzina inwestycji, pozwalająca zarobić, ale równie łatwo może prowadzić do utraty niemałych pieniędzy.
Dlaczego w ogóle inwestycje w whisky?
Whisky, podobnie jak wino, jest dobrem luksusowym cieszącym się ogromną popularnością na świecie. Już wiele lat temu człowiek był w stanie zapłacić sporą sumę za butelkę starej i rzadkiej whisky. Nasza rozmowa będzie dotyczyć głównie whisky ze Szkocji, bo właśnie ona – dokładnie tak samo jak francuskie wino - jest objęta szerokim wachlarzem regulacji prawnych, chroniących tę kategorię przed oszustwami i fałszerstwami.
Czy w Polsce jest wiele osób, które znają się na tym rynku?
Rynek whisky w naszym kraju fantastycznie się rozwinął, jesteśmy w dziesiątce krajów importujących najwięcej tego trunku. Obecnie wiele światowych producentów patrzy na Polskę jak na niezwykle dojrzały rynek – lata temu duże marki zainwestowały tu w programy edukacyjne, które oprócz podnoszenia świadomości swojej marki wyedukowały konsumentów w kategorii Scotch Whisky. Bez problemu znajdziesz nad Wisłą klientów, którzy są gotowi zapłacić 50 tys. zł za beczkę szkockiej whisky.
Da się zbudować profil osoby inwestującej w whisky?
W krajach wysoko rozwiniętych już dwudziestoparoletni inwestorzy interesują...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 8/2023 (95) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.