ParkCash zapowiada pierwsze wdrożenie za granicą. Kierunek: Luksemburg [TYLKO U NAS]

ParkCash
ParkCash, fot. materiały prasowe
Trzeci kwartał to kolejne integracje i wdrożenia w biurowcach w Krakowie, Łodzi i Warszawie oraz pierwsze wdrożenie zagranicą - w Luksemburgu - zapowiada Piotr Nizio, CEO ParkCash.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

ParkCash to startup realizujący wizję „inteligentnych miast”, który opracował innowacyjną technologię zarządzania miejscami parkingowymi opartą na idei współdzielenia. Firma skupia się na niszy, jaką jest parkowanie pracowników biurowych.

ParkCash znalazł się w naszym zestawieniu najlepszych startupów zajmujących się logistyką. Materiał jest dostępny TUTAJ.

O rozwiązaniu startupu oraz planach rozmawiamy z Piotrem Nizio, CEO ParkCash.

Na czym polega największa innowacyjność ParkCash? Na rynku jest wiele podobnych rozwiązań.

Skupiamy się na niszy jaką jest parkowanie pracowników biurowych. Jesteśmy liderem w tym obszarze, obsługując ponad 20 kompleksów biurowych w Polsce we wszystkich dużych miastach i pracując z największymi korporacjami, które doceniają wartość otymalnego wykorzystania przestrzeni biurowych w dobie pracy hybrdydowej.

Co jest waszą specjalizacją?

Nasza specjalizacja to połączenie w jednym systemie możliwości rezerwacji, płatności mobilnej na rzecz pracodawcy/biurowca oraz integracji rezerwacji z systemem szlabanów w budynku. Dzięki ParkCash pracownik - planując podróż do biura - ma informacje czy wygodnie zaparkuje zanim wyruszy autem z domu do miejsca pracy. W ten sposób minimalizujemy korki generowane przez pracowników poszukujących parkingu wokół biura. Naszą przewagą jest również możliwość płatnego wynajmu pustych miejsc parkingowych tylko dla pracowników biurowca, którzy nie otrzymali takiego benefitu od pracodawcy.

Co branża nieruchomości najbardziej docenia w waszym rozwiązaniu?

ParkCash jest doceniany za to, że skutecznie optymalizuje proces zarządzania parkingami, które nie posiadały do tej pory żadnych systemów analizy zajętości lub rezerwacji. Nasz system pozwala zrealizować oczekiwany cel biznesowy klienta - pracownik otrzymuje możliwość rezerwacji oraz dostępu do parkingu wtedy, gdy tego potrzebuje w czasie pracy w biurze. Dostarczamy to, co jest potrzebne w dobie pracy hybrydowej i jesteśmy w stanie zrealizować ten proces zarówno w nowoczesnych, jak i starszych budynkach biurowych - z wykorzystaniem aplikacji ParkCash lub poprzez integrację z aplikacją klienta.

Jakie są największe problemy związane z optymalizacją systemów parkingowych?

Sądzę, iż głównym jest brak standardów w możliwości integracji systemów zarządzania dostępem do miejsca z systemem kontroli dostępu. Systemy w starszej klasy biurowcach - a te stanowią 80-90 proc. rynku - nie pozwalają na prostą i tanią integrację. A takie właśnie są oczekiwania właściciela biurowca z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa.

Ostatnio wiele mówi się o tzw. rewolucji AI. Jaki wpływ może mieć ona na obszar, w którym działacie?

Sztuczna inteligencja w smart city to optymalizacja wykorzystania zasobów i prognozowanie peaków komunikacyjnych lub peaków zajętości, co przyczyni się do dostarczenia zarówno włodarzom miejskim, jak i właścicielom nieruchomości jeszcze lepszych danych do analizy wykorzystania zasobów nieruchomości i do wprowadzenia zmian biznesowych w zakresie sposobów wykorzystania tych przestrzeni z najlepszym skutkiem dla miasta, mieszkańców, klientów i inwestorów.

Od idei smart city nie ma już odwrotu?

To, co według nas jest najważniejsze to umiejętność zintegrowania i wyświetlenia w intuicyjny sposób dla użytkownika wszystkich posiadanych przez smart city danych, przez co mieszkańcy, zarządcy i inwestorzy będą potrafili podejmować najlepsze decyzje odnośnie sposobów transportu z pkt. A do pkt. B w zatłoczonych miastach. Długoterminowo "inteligentne miasto" to naszym zdaniem przestrzeń, w której technologia wspiera poprawę jakości życia, transportu oraz powietrza.

Co ParkCash planuje w najbliższych miesiącach?

Trzeci kwartał to kolejne integracje i wdrożenia w biurowcach w Krakowie, Łodzi i Warszawie oraz pierwsze wdrożenie zagranicą - w Luksemburgu. Ponadto uruchamiamy kolejny dział produktowy - analityka zajętości parkingów w oparciu o kamery CCTV klienta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ