Startupowa emigracja, czyli programy akceleracyjne nie z Polski
Programy akceleracyjne, fot. materiały prasoweW kwietniu br. polski startup Climatica, czyli projekt tworzący ubezpieczenia dla firm wrażliwych na zmiany klimatyczne, poinformował o znalezieniu się w amerykańskim centrum akceleracyjnym Plug and Play Tech Center. Jak wówczas tłumaczył prezes firmy, największą wartością programu jest bezpośredni kontakt z partnerami korporacyjnymi akceleratora. W efekcie możliwa jest bliższa współpraca z zagranicznymi partnerami.
Udział w akceleratorze przyniósł firmie m.in. możliwość zaprezentowania swojej technologii podczas Insurtech Europe Expo, zorganizowanego w czerwcu w Amsterdamie. Polska firma była jedną z 12, która miała taką możliwość.
Inny polski startup, Digital First AI, w ubiegłym roku dołączył do amerykańskiego programu NewChip. Szefowie firmy do tej pory dwa razy wzięli udział w DemoWeek organizowanym w ramach akceleratora. W pierwszym nasza reprezentacja zajęła drugie miejsce (podczas GITEX Future Stars w Dubaju).
Aktywność międzynarodowa opłaciła się w dość wymierny sposób. Niedawno Digital First AI poinformowało o zamknięciu rundy preseed (o wartości 1,1 mln dol.). Pieniądze (a dokładniej 315 tys. dol.) przekazał m.in. fundusz Flat6Labs z Abu Dhabi. Nie bez przyczyny startup znalazł się także w naszym zestawieniu „10 Rookies of the Year” i został wytypowany przez redakcję „My Company Polska” do udziału w programie „InCredibles”.
Po co za granicę?
W Polsce można znaleźć co najmniej kilkadziesiąt programów akceleracyjnych, które wspierają startupy m.in. w kontaktach z inwestorami czy w rozwoju działalności. Ich wartość jest niepodważalna. Cały czas zresztą powstają nowe....
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2022 (85) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.