Moja firma
Raport Ubezpieczenia. Digitalizacja podbija rynek
Pamiętacie czasy, w których wszystkie dokumenty trzeba było podpisać na papierze? To już historia.
Edukacja kluczem do cyfrowego bezpieczeństwa. "Hakerzy wykorzystują przede wszystkim nasze emocje"
„Kontrola niekiedy może być iluzją. Ale czasem potrzebujesz iluzji, żeby przejąć kontrolę” – mówi w jednej ze scen główny bohater serialu „Mr. Robot”. Współcześni cyberprzestępcy wykorzystują nie tylko nowe technologie, są również czujnymi obserwatorami nastrojów społecznych. Z czego przedsiębiorcy, niestety, wciąż nie zdają sobie sprawy.
Rejestracja znaku towarowego w systemie unijnym [PORADNIK]
Rozwijasz własny biznes? Sprawdź, czy musisz rejestrować znak towarowy w systemie unijnym a jeśli tak, to jak to zrobić?
Prawny start w startup. Startup oczami prawnika inwestora
Chcesz pozyskać finansowanie od inwestora? Szykuj się na kontakt z jego prawnikami. Oto, na co zwracają uwagę eksperci podczas prawnego due diligence startupu.
Prawny start w startup. Co powinna zawierać dokumentacja RODO?
Prowadzisz firmę lub startup? Oto praktyczny poradnik prawnika, jak należy prowadzić dokumentację RODO.
Raport Elektromobilność. Transport, który walczy z zanieczyszczeniem
Unia Europejska zakaże sprzedaży samochodów spalinowych w 2035 r. Czy firmy już teraz powinny rozważyć inwestycję w samochody elektryczne? Coraz więcej przedsiębiorstw już się przestawiło na elektryka.
Własny serwer czy usługi hostingowe. Co jest lepszym rozwiązaniem?
Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, które zależą m.in. od charakteru i wielkości naszej strony internetowej. Wybrać własny serwer czy wykupienie usługi hostingowej? Sprawdź porównanie, które pomoże Ci dopasować idealne rozwiązanie dla Twojej strony internetowej.
Zarządzanie projektami? Zamiast ściągania gotowców z internetu pomyśl, czego potrzebuje twoja firma
Najpierw sprawdź potrzeby i przemyśl cele, a dopiero później dostosuj procesy w firmie - radzi dr Patrycja Sznajder, ekspertka w zakresie zarządzania projektami. Stosowanie gotowych, "internetowych metodologii", to najczęściej złe rozwiązanie.
Marka Godna Zaufania. Markowy sport
Warto inwestować w sport, choć nie jest to inwestycja prosta. Dzięki sukcesom sportowców marki budują nie tylko swoją rozpoznawalność, ale także bliskie relacje z klientami, a to najlepszy sposób na pozyskanie miana marki godnej zaufania.
Sądy wstrzymują samowolę skarbówki. Co zyskuje przedsiębiorca?
Brak zapłaty należnego podatku lub składki ZUS może wiązać się z poważnymi problemami. Jeśli jednak urzędy przegapią naszą pomyłkę, prawo mamy po swojej stronie. Sądy wytrąciły z ręki urzędników kolejny bat na przedsiębiorców.
Efektywność w firmie - jak skutecznie zarządzać projektami?
Nie musisz być agile, żeby osiągnąć sukces w biznesie. Twoja firma może być jeszcze bardziej skuteczna, jeśli tylko odkryjesz, jak zarządzać projektami.
Zachęty wizualne, segmentacja. To sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Przedstawiamy sprawdzone sposoby na podniesienie średniej wartości zamówienia. Dzięki temu klienci będą robić większe zakupy, zajrzą do nas częściej i znacznie poprawią rentowność e-biznesu.
Raport Elektromobilność. Polska stoi autobusami i bateriami
Choć ciągle czeka nas dużo pracy w budowie infrastruktury dla samochodów elektrycznych, to możemy pochwalić się dwoma dużymi sukcesami – jesteśmy liderami na rynku eksportu autobusów elektrycznych i produkcji akumulatorów.
W centrum zainteresowania
Przedsiębiorca zainteresowany rozwijaniem swojej działalności, otwierając siedzibę czy oddział w województwie łódzkim może liczyć na naszą pomoc – mówi Paweł Anyszewski, prezes zarządu Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Raport Ubezpieczenia. To, co wydawało się nierealne, stało się realnym zagrożeniem
Coraz więcej Polaków sięga po polisy, bo pandemia uzmysłowiła nam, że to, co wydawało się nam nierealne, stało się realnym zagrożeniem – mówi Joanna Grudnik, dyrektor departamentu ubezpieczeń grupowych w Unum Życie TUiR.
Gramy fair play
Na budowanie pozytywnego wizerunku firmy kurierskiej wpływa nie tylko skuteczność i wygoda procesu doręczenia, ale także szerszy, społeczny kontekst działania firmy. DPD Polska aktywnie udziela się jako partner akcji charytatywnych, wspiera przedsiębiorczość, a także promuje zdrowy styl życia. Jest to szczególnie istotne w czasie pandemii, kiedy wielu z nas przebywa w domu częściej niż dotychczas.
Oprogramowanie za darmo – czy zawsze się opłaca?
Choć programy komercyjne, za które trzeba zapłacić, zwykle mają duże możliwości i wliczone w cenę aktualizację oraz wsparcie techniczne, to jednak dobrą alternatywą dla nich są nadal pakiety dostępne za darmo, które w wielu firmach okażą się w zupełności wystarczające. Zanim więc wydamy duże pieniądze na oprogramowanie znanych producentów, warto rozejrzeć się w internecie.
Jak zostać liderem Trójmorza?
Już we wrześniu br. rusza rekrutacja do jednego z najbardziej prestiżowych programów edukacji menedżerskiej w Europie Środkowo-Wschodniej.
PKO Leasing: nasi klienci z sektora MSP chcą elektrycznych pojazdów we flotach
Firmy z sektora MSP coraz częściej deklarują chęć włączania do swoich flot samochodów elektrycznych (BEV) i hybryd plug-in (PHEV). Aż 90 proc. przedsiębiorców zamiast kupować je za gotówkę, chce finansować te pojazdy w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego. Tempo elektryfikacji transportu w Polsce zależy więc w dużej mierze od zaangażowania firm leasingowych i CFM – informuje PKO Leasing.
Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych. Wrzesień 2021
Ważne zmiany w prawie i kalendarium przedsiębiorcy.
Paweł Dobrzański: Dziś hakerzy łowią siecią. Trzeba unikać "błędów wieku dziecięcego" [WYWIAD]
Dziś hakerzy łowią siecią – łatwiej im złowić milion małych rybek niż jednego wieloryba, z którym walka będzie trudna. Podkreślam, że najważniejsza jest edukacja! – mówi Paweł Dobrzański, dyrektor ds. bezpieczeństwa w T-Mobile Polska.
Inflacja w Polsce największa of wielu lat. Jak się przed nią zabezpieczyć?
Od wielu lat nie mieliśmy tak wysokiej inflacji jak obecnie. Na szczęście prawo pozwala przedsiębiorcy zabezpieczyć się na wypadek gwałtownej zmiany wartości pieniądza za pomocą tzw. umownych klauzul waloryzacyjnych. Wyjaśniamy, czym one są i kiedy warto je stosować.
Kompleks polski [FELIETON]
Na czym polegała współpraca w ramach działającej w zamierzchłych komunistycznych czasach Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej, czyli RWPG? To było finezyjne połączenie: polskiej pracowitości, mongolskiej myśli technicznej, rumuńskiego porządku, albańskiej uczciwości, czeskiej odwagi, niemieckiego poczucia humoru, węgierskiego języka oraz słynnej radzieckiej abstynencji!
Raport Ubezpieczenia. Na fali konsolidacji
Rynek ubezpieczeń zmienia się w błyskawicznym tempie. Jedne firmy przejmują inne, kolejne zamykają swój biznes... Jak odbija się to na klientach?
Bez kompleksów. Wywiad z szefem Lenovo Polska
Z każdym partnerem – nie tylko ze świata sportu – rozmawiamy o tym, jak technologia może pomóc mu w rozwoju. Współcześnie drogą do sukcesu jest umiejętne wykorzystanie dostępnych technologii – mówi Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.
Dawid Solak: "Fabryka przyszłości to nie tylko technologia" [WYWIAD]
Jeśli odważnie zagramy kartą transformacji cyfrowej, to nasza gospodarka szybko odrobi straty po pandemii – mówi Dawid Solak, członek zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości.
Sam sobie SEO. Jak zbudować dobrą strategię na własną rekę
Internet to dżungla. Dlatego firmy wynajmują specjalistów, żeby klienci trafili na nie w sieci, a one na klientów. Wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce bardzo w tym pomaga, w dodatku można spróbować zdziałać coś na własną rękę.
Poznaj tajemnice konkurentów. Wiele informacji można znaleźć w darmowych źródłach
Sukces w biznesie opiera się m.in. na umiejętnym wykorzystywaniu posiadanych informacji. Te można łatwo pozyskać, trzeba tylko wiedzieć, gdzie.
Jak zmiany klimatyczne wpływają na gospodarkę? Trudno o optymizm
49 stopni Celsjusza odnotowano w miasteczku Lytton w Kanadzie, które na mapie znajduje się geograficznie wyżej niż Warszawa. Choć ta anomalia dziś nie wpłynęła na produkcję żywności, długoterminowo wpłynie. Już dziś ceny niektórych produktów rolnych oszalały. Przed tą zbliżającą katastrofą można się (choć trochę) zabezpieczyć.
Raport: Pracownik w centrum uwagi. Liczą się ludzie
Największą siłą firmy są ludzie – w pandemii te słowa przestały być sloganem. Kryzys łatwiej przetrwać, jeśli cały zespół działa razem i ufa sobie nawzajem. Wystarczy spojrzeć na nas, obostrzenia uderzyły bezpośrednio w nasz biznes, było ciężko, ale daliśmy radę – przekonuje Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezes Provident Polska.
Raport: Pracownik w centrum uwagi. Work Life Blending
Przez lata pracownicy i pracodawcy szukali balansu między życiem prywatnym a zawodowym. Pandemia sprawiła, że równowaga to już dziś za mało – obie sfery się zblendowały i obie strony wypracowują nowe zasady współpracy.
Jak mówić pracownikowi "nie"? Przede wszystkim - bądź konsekwentny [PORADNIK]
Chcesz być profesjonalnym szefem? Nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę. Innymi słowy: musisz umieć umiejętnie i w miarę bezboleśnie mówić „nie”. Podpowiadamy, jak wykształcić w sobie tę trudną umiejętność.
Raport: Pracownik w centrum uwagi. Jak wygląda rynek benefitów pracowniczych?
Benefity pracownicze to sprawdzone narzędzie HR pozwalające na utrzymanie najlepszych pracowników i pozyskanie nowych talentów. Moda i rynkowe trendy zawsze miały na nie jakiś wpływ, ale zmiany były niewielkie. I wtedy pojawił się koronawirus, a wraz z nim prawdziwa rewolucja.
Zadłużenie przedsiębiorstwa w pandemii. Jak starać się o oddłużenie?
Ubiegły rok był czasem próby dla wielu przedsiębiorców. Szczególnie z branż sparaliżowanych obostrzeniami, wśród których wymienić trzeba hotelarstwo, gastronomię, eventy, transport osobowy, kina i teatry. Należy również pamiętać, że wokoło tych poturbowanych firm znajdują się często dziesiątki innych, które stanowią zaplecze dostarczające dobra oraz usługi komplementarne.
Marka Godna Zaufania. Zaufanie kontra sieć, czyli jak nie wpaść w internetowe pułapki
Zaufanie buduje się latami, a stracić można je w jednej chwili. Oto trzy pułapki, na które warto uważać w sieci, by dobre imię firmy nie zostało naruszone i by zachować miano marki godnej zaufania.