Zwycięzcy badania Marka Godna Zaufania 2021

Marka Godna Zaufania 2021
Marka Godna Zaufania 2021
Oto firmy, które zdobyły zaufanie przedsiębiorców. Przedstawiamy wyniki badania Marka Godna Zaufania 2021.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2021 (68)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Partnerzy Marki Godnej Zaufania:

 

 

Firma leasingowa

Santander Leasing

Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing

Każda kolejna podpisana umowa to dowód na to, że klienci nam ufają. Czuję wtedy, że wspieranie przedsiębiorców w rozwoju i dawanie im możliwości wyboru odpowiednio przygotowanego finansowania ma sens, niezależnie od kondycji świata, który nas otacza. 

A ten potrafi zaskakiwać. Minął bowiem rok od początków pandemii, która nie tylko zmieniła oblicze gospodarek, ale też zweryfikowała poziom zaufania do partnerów biznesowych. Tym bardziej cieszę się, że tak wielu klientów postanowiło w minionym roku rozwijać swoje przedsiębiorstwa razem z nami. Odbieram to właśnie jako wyraz zaufania i docenienia naszej postawy, którą zbudowaliśmy na lojalności, wsparciu i trosce o naszych klientów, partnerów biznesowych, ale także naszą załogę.  

Zdaję sobie sprawę z tego, że nie zdobywa się tego w sposób automatyczny. To jest specjalny rodzaj relacji, którą tworzy się latami, to długotrwały proces obarczony także na co dzień ryzykiem biznesowym. Jednak ostatecznie, jeśli na końcu tej drogi jest zadowolony partner, to wiem, że było warto. 

Dzisiaj moja satysfakcja jest jeszcze większa, gdyż drugi rok z rzędu zostaliśmy wyróżnieni tytułem Marka Godna Zaufania. W imieniu swoim i całego zespołu dziękuję zatem za zaufanie, jakim nas Państwo obdarzają.

-----------------------------------------------------------

Urządzenie biurowe (kopiowanie,  drukowanie, skanowanie)   

HP

Andrzej Sowiński  dyrektor zarządzający  HP Inc Polska

Ogromnie nas cieszy skala zaufania, jakim klienci obdarzają markę HP. Naszą obecną pozycję w świadomości konsumentów budowaliśmy poprzez stabilny i zrównoważony rozwój. Osoby decydujące się na rozwiązania HP wiedzą, że wybierają jakość, wydajność i innowacyjność. Dlaczego? Ponieważ od lat tworzymy niezawodne produkty. Wierzymy,  że technologia powinna przede wszystkim służyć ludziom i poprawie jakości ich codziennego życia. Dlatego też nieustannie obserwujemy ewoluujący rynek i zmieniające się potrzeby użytkowników, aby móc sprostać ich oczekiwaniom, a także odpowiadać na coraz to nowe wyzwania. „Nowa rzeczywistość” to dla nas wszystkich ważna próba. Dlatego jako HP tworzymy i dostarczamy naszym klientom kolejne rozwiązania, które umożliwią im funkcjonowanie w dzisiejszym niełatwym świecie online.

-----------------------------------------------------------

Opieka medyczna dla pracowników

LUX MED

Anna Rulkiewicz, prezes zarządu  LUX MED

Na zaufanie naszych pacjentów i klientów pracujemy codziennie już od blisko 30 lat. Grupa LUX MED jest obecnie największą w Polsce prywatną siecią medyczną mającą pod swoją opieką ponad 2,2 mln osób. W LUX MED to pacjent jest zawsze w centrum uwagi. Bezpieczeństwo medyczne, jakość opieki, dostępność oraz indywidualne podejście do potrzeb pacjenta były i są dla nas priorytetem. Dzięki naszym rozwiązaniom opiekujemy się pacjentami także przez cały wyjątkowo trudny czas pandemii.

-----------------------------------------------------------

Bank oferujący kredyty/ pożyczki dla firm    

mBank

Piotr Teodorczyk  dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank

mBank chce być partnerem  dla przedsiębiorców. Chcemy „czuć i rozumieć tętno klientów”. Jesteśmy dumni, że klienci wskazali nas jako Markę Godną Zaufania w obszarze finansowania  dla firm. Zdajemy sobie sprawę, że podjęcie decyzji o finansowaniu zewnętrznym jest często trudne. Jednak utrzymanie płynności finansowej, posiadanie „poduszki bezpieczeństwa” jest kluczowe, a kredyt jest kolejnym narzędziem,  by to osiągnąć. 

W czasach pandemii przedsiębiorcy spotykają się z zamrożeniem gospodarki w różnych branżach. Ważne dla nich jest utrzymanie swojego biznesu, zapewnienie ciągłości działania, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa dla swoich pracowników. Tym bardziej cieszymy się, że w tych trudnych czasach zaufali nam. 

Otrzymanie tego wyróżnienia to potwierdzenie, że nasza praca, skupiona na dbałości o dostępność finansowania dla jak najszerszych grup branżowych jest dobrym kierunkiem.

-----------------------------------------------------------

Oprogramowanie dla firm

Microsoft

Anna Klimczuk Head of Communication, Microsoft w Polsce

Zaufanie do marki budujemy każdego dnia, wspierając funkcjonowanie firm, chroniąc ich zasoby informacyjne, poprawiając komfort działania milionów pracowników i pomagając w jak najlepszym odpowiedzeniu na potrzeby ich klientów.

Dzisiaj, gdy dosłownie „jednym kliknięciem” włączamy możliwości zaawansowanych technologii – sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego czy Internetu Rzeczy – bardzo ważne jest, aby były to rozwiązania godne zaufania. Ogromnie nas cieszy duże zaufanie do marki Microsoft. Utwierdza nas w przekonaniu, że dostarczamy klientom bezpiecznych i niezawodnych narzędzi, które wpisują się w ich potrzeby i efektywnie wspierają realizację codziennych zadań oraz osiąganie śmiałych celów. W związku z rosnącymi potrzebami każdego z nas w zakresie cyfryzacji, czujemy się odpowiedzialni za naszych obecnych i przyszłych użytkowników, by wchodzili w ten świat bezpiecznie, z poszanowaniem prawa i przy zachowaniu najwyższego komfortu.

Dzięki chmurze oprogramowanie  nie jest zarezerwowane tylko dla największych organizacji, ale może z nich korzystać każdy i w dowolnym miejscu. To człowiek i jego potrzeby zawsze będą w centrum naszej uwagi i z myślą o ludziach tworzymy nasze produkty, usługi oraz innowacje technologiczne.

-----------------------------------------------------------

Firma ubezpieczeniowa

PZU

Anna Plakwicz, dyrektor zarządzająca ds. marketingu, sponsoringu i prewencji, PZU

Zaufanie jest kluczem sukcesu PZU. Zaufanie naszych klientów jest dla nas motywacją i źródłem inspiracji do dalszych działań. Dlatego przyznanie PZU po raz szósty z rzędu tytułu Marka Godna Zaufania jest dla wszystkich pracowników powodem do dumy oraz docenieniem codziennej pracy.

PZU jest nowoczesną , ciągle rozwijająca się i stabilną firmą, której ufa już ponad 22 miliony klientów. Poszukując nowych i ulepszając już istniejące rozwiązania, myślimy o naszych klientach, chcemy jeszcze szybciej reagować na ich zmieniające się potrzeby. Dlatego – tak jak obiecywaliśmy w ogłoszonej niedawno strategii Grupy PZU – jakość obsługi i relacje z klientami będą kluczowym aspektem w naszym dalszym rozwoju. Uważam, że takie podejście jest szczególnie ważne w pandemicznych czasach i ma bezpośredni wpływ na zadowolenie klientów ze świadczonych przez nas usług. 

W marcu tego roku zaufała nam również Iga Świątek– pierwsza Polka w historii, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open – pokazując tym samym przyszłym i obecnym klientom, że warto zaufać PZU. Świetna sportsmenka, którą kocha i której wyczyny na korcie z zapartym tchem obserwuje cała Polska mówi: „Ufam najlepszym, gram z PZU”.

-----------------------------------------------------------

Samochód dostawczy dla firm

Volkswagen Samochody Dostawcze

Piotr Łakomy, dyrektor Marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Przyznanie tytułu Marka Godna Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie, bo zaufanie klienta to czynnik, na który marki pracują całymi latami. By je zdobyć, skupiać się trzeba nie tylko na produktach, ale również, a może przede wszystkim, na uważnym wsłuchiwaniu się w potrzeby klienta. Prowadząc ciągłe konsultacje z klientami, opracowujemy koncepcje pojazdów oraz rozwiązania techniczne pozwalające budować pozycję wśród konkurencji. Ten ciągły dialog w efekcie buduje kolejny z najważniejszych czynników zaufania do naszej marki  –  jakość produkowanych przez nas samochodów. Przypomnę, że to właśnie z dialogu z klientem 70 lat temu zrodził się pierwszy i najbardziej kultowy z naszych modeli – Volkswagen Transporter T1. Dziękując wszystkim klientom za rozmowy, za zaufanie i za wskazanie naszej marki jako zwycięzcy w kategorii, pragnę podzielić się z Państwem hasłem, które odzwierciedla to, co dla nas jest najważniejsze. Hasło to brzmi: „Transportujemy sukces naszych klientów”.

Stawiamy na dialog, stawiamy na jakość, ale w obecnych czasach klienci poszukują jeszcze czegoś – innowacyjności. Ta oferowana przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze – rozumiana na wielu płaszczyznach  –  jest również czynnikiem budującym zaufanie klienta. Myślę tu o innowacyjności zarówno pod względem funkcjonalnym pojazdu jak tworzenie przestrzeni transportowej czy wygody dla kierowcy, ale również pod względem najnowszych technologii. Marka dynamicznie opracowuje nowoczesne rozwiązania w szeroko rozumianej mobilności, w ramach Grupy Volkswagen przejęła też rolę lidera w rozwoju rozwiązań jazdy autonomicznej i cały czas kontynuuje prace nad elektryfikacją floty. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutuje nowy Volkswagen Multivan w wersji hybrydy typu plug-in, a na rok przyszły planujemy premierę innowacyjnego, w pełni elektrycznego modelu ID.BUZZ. Naszym zdaniem, w obecnych czasach dużej konkurencji na rynku, zaufanie do marki buduje się poprzez dialog z klientem, jakość produktów i ich innowacyjność. Tymi trzema wartościami kieruje się marka Volkswagen Samochody Dostawcze.

-----------------------------------------------------------

Solidarna firma

Żabka

Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu Żabka Polska ds. Strategii Konsumenckich/EVP 

Żabka chce być firmą godną zaufania nie tylko w oczach swoich klientów, ale także całego otoczenia firmy. Naszą wiarygodność opieramy na odpowiedzialności za swoje decyzje, działania wobec współpracowników, franczyzobiorców, klientów, partnerów biznesowych oraz środowisko naturalne. Zaufanie to w naszym przekonaniu także jakość – marek własnych i produktów oferowanych w naszych sklepach. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i reagujemy na nie. Badania konsumenckie potwierdzają, że jesteśmy w tych działaniach skuteczni.

Zaufanie do Żabki budzi także obecność marki w całej Polsce. Mamy już ponad 7 tys. nowoczesnych, spójnie wyglądających i przyjaznych klientom sklepów z asortymentem dopasowanym do ich oczekiwań. Na zaufanie bezsprzecznie wpływa też bezpretensjonalna, bezpośrednia, pełna humoru komunikacja z naszymi klientami. W niekonwencjonalny sposób opowiadamy o konwencjonalnej codzienności, czym skradliśmy serca Polaków. Jesteśmy wiarygodni, bliscy. Opierając się na prawdziwych sytuacjach, wywołujemy lekki uśmiech, którego wszyscy potrzebujemy, zwłaszcza teraz, kiedy ten uśmiech jest zakryty maseczką.

Niezwykle cennymi pośrednikami w budowaniu zaufania pomiędzy marką Żabka a klientami są nasi franczyzobiorcy. To lokalni przedsiębiorcy, którzy dobrze znają swoich sąsiadów, klientów, co pozwala na budowanie trwałych relacji. To między innymi dzięki nim jesteśmy sklepem sąsiedzkim, do którego wpada się po szybkie i bezpieczne zakupy. Każdego dnia odwiedza nas ok. 2,5 mln klientów. Dbamy o naszych franczyzobiorców i wspieramy, co stało się szczególnie ważne w trudnym okresie pandemii. Błyskawicznie dostarczyliśmy im środki ochrony osobistej czy zapewniliśmy wsparcie finansowe w lokalizacjach, które z powodu obostrzeń traciły klientów. 

-----------------------------------------------------------

Usługi logistyczne

Raben

Klaudyna Polanowska-Skrzypek, Group PR Manager, rzecznik prasowy, Grupa Raben

W 2021 roku Grupa Raben świętuję swoją 90. rocznicę. To 90 lat doświadczeń, innowacji i budowania zaufania do marki. Przez te wszystkie lata dzięki partnerstwu i transparentnej współpracy z klientami wiele wspólnie osiągnęliśmy, napawa nas to dumą i jednocześnie chęcią stawiania czoła kolejnym wyzwaniom. Mamy wielu długoterminowych klientów. Ich biznes zmienia się na przestrzeni lat, a my dostosowujemy się do tych zmian. Jesteśmy partnerami i razem odpowiadamy na pojawiające się wyzwania i wspólnie się rozwijamy. Ten nieustanny rozwój jest wpisany w geny naszej firmy. Raben jest firmą rodzinną, a zatem klientów i pracowników traktuje jak członków rodziny. W biznesie kierujemy się m.in. podejściem fair play, ponieważ wierzymy, że relacje oparte na wzajemnej szczerości budują lepsze jutro. Grupa Raben to People with drive. To drużyna, która zawsze gra do jednej bramki, a każdy zawodnik ma w sobie swój indywidualny drive, który napędza zespół. Wyróżnia nas przedsiębiorczość, energia i niekończący się apetyt na więcej… A ponieważ samochody z logo Raben spotkamy na wielu transportowych szlakach, nie ulega żadnej wątpliwości, że Grupa każdego dnia dąży do tego, aby być o „jedną oś” do przodu względem konkurencji.

Jak podkreśla Ewald Raben, CEO Grupy, my nie dostarczamy tylko usługi, ale składamy też obietnicę, która musi zostać spełniona. Zawsze na czas, z dbałością o szczegóły i na najwyższym poziomie jakości. Dlatego od wielu lat poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, zawsze stawiając naszych klientów na pierwszym miejscu. Inwestujemy w przyszłość i projekty, które przynoszą długoterminowe korzyści. Chcemy też wyznaczać trendy na rynku w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pragniemy bowiem, aby następne pokolenia miały dostęp do tych samych zasobów, z których korzystamy teraz. W trosce o środowisko naturalne sukcesywnie eliminujemy papier z naszych procesów, co roku inwestujemy w bardziej efektywne i proekologiczne rozwiązania w transporcie i magazynach oraz sadzimy tysiące drzew, które neutralizują tony dwutlenku węgla. Podpisaliśmy także pierwsze kontrakty na dostawę zielonej energii w 2021 i 2022 roku. Wierzymy, że odpowiedzialny transport jest potrzebny. 

-----------------------------------------------------------

Systemy płatnicze służące do realizowania płatności elektronicznych

Visa

 Katarzyna Jezierska, dyrektorka działu marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Zaufanie, którym szósty rok z rzędu obdarzają nas przedsiębiorcy w badaniu Marka Godna Zaufania, w tym roku znaczy dla nas szczególnie wiele. Pandemia nie szczędziła nikomu nowych wyzwań, a zamrożenie gospodarcze wyjątkowo mocno odbiło się na małych i średnich firmach. Przystosowanie do nowych warunków stało się priorytetem dla przedsiębiorców, a cyfryzacja biznesu dla wielu z nich była jedynym rozwiązaniem, by zachować płynność biznesową. 

Małe i średnie przedsiębiorstwa są filarem gospodarek, odpowiadając w samej Europie za ponad połowę generowanego PKB i dwie trzecie zatrudnienia. W Visa mamy świadomość, jak ważne jest ich wsparcie, dlatego podejmujemy szereg inicjatyw na rzecz przedsiębiorców. Na całym świecie pomoc Visa trafiła już do 50 milionów małych firm i mikroprzedsiębiorstw. W Polsce, w ramach działań Fundacji Polska Bezgotówkowa, pomagamy firmom w cyfryzacji ich biznesu. Przedsiębiorcy, którzy dołączą do programu mogą przez 12 miesięcy bezpłatnie korzystać z terminali obsługujących płatności zbliżeniowe. Jest to szczególnie ważne w czasie rosnącego zapotrzebowania na ten rodzaj płatności. Od chwili podniesienia limitu w 29 krajach w Europie, w tym w Polsce, z 50 do 100 zł przetworzyliśmy dodatkowy miliard transakcji bezdotykowych, które wcześniej wymagałyby potwierdzenia kodem PIN.  

Wiele drobnych przedsiębiorstw, które dziś napędzają rozwój gospodarczy, jest prowadzonych przez kobiety. W związku ze skutkami gospodarczymi pandemii wsparcie dla nich musi być większe niż kiedykolwiek wcześniej. Chcemy wzmacniać ich pozycję także poprzez takie projekty jak She’s Next czy współpracę z organizacjami Women’s World Banking, IFundWomen, a w Polsce z Fundacją Kobiet e-biznesu. Robimy to, ponieważ uważamy, że wspieranie kobiet to droga do rozwoju całej gospodarki.

Dziękujemy polskim firmom za to wyróżnienie i zaufanie, jakim obdarzyły nas w tak trudnych chwilach. Robimy wszystko, by wspierać działalność przedsiębiorców i pomagać im lepiej odpowiadać na zapotrzebowanie konsumentów na szybkie, bezpieczne i wygodne płatności cyfrowe.

-----------------------------------------------------------

Stacja benzynowa

Orlen

Magdalena Cybula, dyrektor Biura  Marketingu PKN ORLEN

Doskonale wiemy, że zaufanie to podstawa sukcesu w biznesie, dlatego od lat konsekwentnie budujemy je poprzez wysoką jakość oferowanych produktów i usług oraz najwyższe standardy obsługi klientów i partnerów biznesowych. To procentuje. Polacy doceniają nasze wysiłki, co roku w badaniach wskazując PKN ORLEN jako markę stacji paliw najbardziej rozpoznawalną, ale też taką, którą darzą największą sympatią i właśnie zaufaniem. To nasi klienci i partnerzy już po raz szósty z rzędu wyróżnili nas zaszczytnym tytułem Marka Godna Zaufania. Nie zamierzamy ich zawieść, dlatego nieustannie rozwijamy się, by w pełni odpowiadać na ich oczekiwania. Wprowadzamy na rynek nowe produkty i usługi, a także udoskonalamy te, które już funkcjonują, na przykład aplikację ORLEN Pay. Pozwala ona płacić za paliwo przy dystrybutorze za pomocą urządzeń mobilnych. To ważne szczególnie w tym nadzwyczajnym czasie. PKN ORLEN realizując swoje cele biznesowe, nie zapomina też o zadaniach wynikających ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Potwierdziliśmy to wielokrotnie, m.in. aktywnie włączając się do walki z pandemią. W ubiegłym roku łącznie przeznaczyliśmy na ten cel ponad 120 mln zł. 

Dostrzegli to Polacy, uznając PKN ORLEN za firmę najbardziej zaangażowaną w walkę z COVID-19. Naszą pomoc skierowaliśmy przede wszystkim do służb medycznych i mundurowych, odpowiedzialnych za ratowanie życia i zdrowia zakażonych osób. Kupiliśmy karetki, niezbędny sprzęt i środki ochrony indywidualnej, które trafiły do placówek medycznych w całym kraju. Przede wszystkim jednak przygotowaliśmy dwa szpitale tymczasowe – w Płocku i Ostrołęce ‒ angażując się również w rekrutację personelu medycznego i pomocniczego. Udowodniliśmy w ten sposób, że PKN ORLEN jest zawsze z Polakami, a ich zaufanie stanowi fundament naszej codziennej pracy. 

-----------------------------------------------------------

Dostawca energii dla firm

PGNiG

Paweł Majewski, prezes zarządu PGNiG SA

Prowadząc firmę, kluczowe jest poczucie, że twój partner biznesowy nie zawiedzie i dotrzyma zobowiązań, co da ci komfort w bieżącym działaniu oraz możliwość stabilnego planowania na przyszłość.  Szczególne znaczenie ma to w relacjach dotyczących dostarczania energii.  W tej branży nie sprawdza się bowiem powiedzenie „umiesz liczyć, licz na siebie”. Trzeba zdać się na rzetelność, profesjonalizm i solidność wyspecjalizowanych podmiotów. Idealnie jest, kiedy współpraca oparta jest właśnie na wzajemnym zaufaniu, często budowanym latami. Dlatego dumą napawa nas fakt, że przedstawiciele firm korzystający z usług wielu dostawców energii, w badaniu marek godnych zaufania najczęściej wskazali właśnie na PGNiG. To dla nas powód do zadowolenia i satysfakcji.  Wszystkim naszym partnerom serdecznie za to dziękujemy. 

Jednocześnie traktujemy to wyróżnienie jako merytoryczną, pozytywną ocenę podejmowanych przez nas działań ukierunkowanych na budowanie bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju oraz dywersyfikację źródeł dostaw gazu. Ta pozytywna ocena rynku zobowiązuje PGNiG SA do dalszego przemyślanego umacniania niezależności energetycznej Polski. W przypadku błękitnego paliwa definitywnie kończymy z przywiązaniem do pozyskiwania go z jednego kierunku. Każda nowa koncesja i każde odkryte przez nas złoże na Norweskim Szelfie Kontynentalnym, produkcja i zakupy pozwalające zapełnić rurociąg Baltic Pipe, każdy gazowiec zawijający do terminalu w Świnoujściu czy każdy metr sześcienny gazu wydobyty 

w kraju zbliża nas do realizacji tych celów strategicznych i powoduje, że długookresowo warto nam zaufać.  Tym bardziej że chcemy umacniać to poczucie wśród naszych  partnerów,  inwestując w zielone źródła energii,  nowoczesne sposoby jej magazynowania i dystrybucji tak, by każdy nasz odbiorca mógł bezpiecznie korzystać z coraz bardziej ekologicznych paliw i razem z nami realnie wpływać na poprawę stanu środowiska naturalnego.

-----------------------------------------------------------

Samochód osobowy dla firm

Opel

Wojciech Osoś, dyrektor Public Relations, Stellantis i Opel Poland 

Dla marki Opel zadowolenie klientów jest kluczowe. Istotną jego częścią jest budowa relacji pomiędzy klientami a marką na bazie zaufania we wszystkich aspektach działalności firmy. Jako marka jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój, m.in. poprzez opracowywanie nowoczesnych technologii zarówno silników spalinowych, jak i mobilności opartej o napędy elektryczne. Ponadto wprowadzamy nowoczesne rozwiązania dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów oraz nieustannie dążymy do tego, aby udostępniać innowacje dla jak najszerszego grona odbiorców. Najlepszym przykładem takiego podejścia jest właśnie debiutujący na polskim rynku nowy Opel Mokka, który nie tylko pozwala się wyróżniać, dzięki niezwykłej stylistyce, ale oferuje również wolność wyboru w zakresie napędów – od benzynowego poprzez diesla aż po wariant w pełni elektryczny – oraz wyposażenie do tej pory spotykane w wyższych segmentach rynku. Zaufanie to także dotrzymywanie obietnic. Mokka idealnie wpisuje się w zapowiadaną przez markę Opel w 2017 roku ofensywę elektryfikacyjną, w ramach której Opel zobowiązał się, że do 2024 roku zelektryfikuje całą swoją gamę modelową zarówno samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów użytkowych. Już w tym roku będziemy mieli w ofercie aż 9 zelektryfikowanych modeli, w tym całą gamę samochodów użytkowych. Poza Mokką, są to hybryda typu plug-in – Grandland X, w pełni elektryczne Corsa-e, Zafira-e Life oraz użytkowe Vivaro-e. Jeszcze w tym roku zadebiutują w pełni elektryczne modele: osobowe Combo-e Life oraz użytkowe Combo-e, a także nowy Movano. Ponadto do gamy dołączy kolejna generacja popularnej Astry również dostępna w wersji zeletryfikowanej. Jest to najlepszy dowód, że Opel realizuje konsekwentnie swoje zapowiedzi. 

To dla nas duża satysfakcja, że te wszystkie działania świadczą o zaufaniu klientów, czego potwierdzeniem jest przyznanie marce Opel, już po raz drugi z rzędu, tytułu Marka Godna Zaufania.

-----------------------------------------------------------

Operator telekomunikacyjny

Orange

Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska

Właśnie upłynął rok, od kiedy świat funkcjonuje w cieniu pandemii COVID-19, której efekty odcisnęły piętno na wielu aspektach życia. Brak stabilizacji i obawy dotyczące przyszłości stały się codziennością polskich przedsiębiorców. W tym trudnym czasie zaufanie do marki operatora jeszcze mocniej zyskało na znaczeniu. Dlatego zdobycie przez Orange tytułu Marka Godna Zaufania daje tym większy powód do zadowolenia. 

Zaufanie buduje się we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji. W dobie przyspieszenia procesów cyfryzacji gospodarki oferujemy firmom nowoczesne rozwiązania usprawniające pracę w środowisku online, takie jak: usługi chmurowe, zdalne wsparcie IT czy Office 365. Jesteśmy przekonani, że równolegle do rozwoju produktów zdalnych, należy nieustannie podnosić bezpieczeństwo korzystania z sieci internetowej. 

Coraz poważniejszym problemem stają się bowiem rozmaite zagrożenia w cyberprzestrzeni. Tylko w 2020 roku liczba prób ataków związanych z wyłudzeniem danych wzrosła prawie czterokrotnie. Blisko 20 procent firm doświadczyło cyberataków, a narażona na nie jest praktycznie każda, a zdecydowana większość z nich korzysta z bankowości internetowej, stron www czy poczty elektronicznej. Przedsiębiorcy jednak coraz lepiej zdają sobie z tego zagrożenia sprawę. Prawie wszyscy chcą zwiększać poziom bezpieczeństwa IT, bo choć zagrożenia istnieją w świecie wirtualnym, to jednak mają bardzo realne konsekwencje. 

Realne jest też wsparcie, jakie w tym zakresie przedsiębiorcy otrzymują od Orange w postaci CyberTarczy (uznanej za najlepsze rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa sieci na Światowym Forum Szerokopasmowym Broadband Forum 2020) czy usługi Zarządzany UTM Mobile Device Management. Kierując się odpowiedzialnością i długofalową wizją, pomagamy chronić to, co ważne dla przedsiębiorców – ich środki finansowe, know-how oraz dane klientów. 

Cyfryzacja to szansa i zależy nam na tym, by polskie firmy bez przeszkód ją wykorzystały.  Niezbędnym warunkiem jest tu odpowiedni poziom cyberbezpieczeństwa. Cieszymy się, że nasz wkład w jego podnoszenie wzmacnia jednocześnie zaufanie do marki Orange.  

-----------------------------------------------------------

Firma windykacyjna 

KRUK 

Piotr Krupa, prezes zarządu KRUK S.A.

W budowie wysokiego poziomu zaufania ważne jest wyznaczenie kierunku działania, odpowiedzialność i konsekwencja. Na pewno pomaga m.in. zdefiniowanie wartości, którymi dana marka powinna się kierować. Są one istotne we współpracy zarówno z partnerami zewnętrznymi, klientami, jak i pracownikami, bo przecież to oni bardzo często są ambasadorami marki. 

W KRUK-u kierujemy się szacunkiem okazywanym wszystkim bez względu na poglądy, wiek czy płeć, odpowiedzialnością, nastawieniem na współpracę, a także rozwój, bo w każdym przedsiębiorstwie ważne jest doskonalenie się, dopasowywanie do zmieniającego się otoczenia, ale także prostota i uniwersalność. W tak wymagającej branży, jak zarządzanie wierzytelnościami, ważne jest działanie w zgodzie z przepisami prawa przy zachowaniu zasad etycznych i norm społecznych. Dlatego też aktywnie włączamy się w działania różnych stowarzyszeń branżowych, biznesowych czy społecznych, których celem jest wspieranie etycznego i harmonijnego rozwoju gospodarczego. Warto też wspomnieć, że do budowy zaufania do naszej marki przyczynił się z pewnością debiut KRUK-a na GPW w Warszawie. Było to już 10 lat temu. Dzięki temu jesteśmy spółką transparentną i otwartą na dialog z inwestorami, dziennikarzami i innymi interesariuszami.

Zdajemy sobie sprawę, że o wypracowane zaufanie trzeba dbać i uważnie je pielęgnować. Dlatego nie poprzestajemy na tym, co już udało się nam wypracować. 

I tak na przykład w naszej codziennej pracy obserwujemy zmieniające się otoczenie. Dopasowujemy m.in. nasze rozwiązania technologiczne do wymogów stawianych nam nie tylko przez regulatorów, przepisy prawa, normy etyczne i społeczne, ale też do czynników, na które nie mamy wpływu – jak chociażby trwająca pandemia. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych partnerów biznesowych i klientów, czyli osób zadłużonych. Badamy poziom ich satysfakcji ze współpracy z nami, a przy tym dużą wagę przykładamy do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych. Są to dla nas ważne kwestie. 

Angażujemy się też w działania z zakresu realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, a tym samym społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Od lat prowadzimy działania edukacyjne, które mają na celu podnoszenie świadomości finansowej nie tylko osób zadłużonych, ale też całego społeczeństwa. Stąd też nasza inicjatywa – Dzień bez Długów, który co roku obchodzimy w Polsce 17 listopada. 

KRUK prowadzi też różne działania edukacyjne, które uczą, jak na nasze finanse i środowisko naturalne wpływa nadmierny konsumpcjonizm. Każda aktywność firmy przekłada się zatem na budowę jej marki i zaufania do niej.

-----------------------------------------------------------

Komputer osobisty

Lenovo

Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager w Lenovo Polska

Otrzymanie tytułu Marka Godna Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie. Cieszymy się z potwierdzenia wiarygodności i rozpoznawalności marki w oczach przedsiębiorców, tym bardziej że rozwój kompleksowej oferty rozwiązań technologicznych oraz urządzeń dla firm jest jednym z priorytetów naszej działalności. 

Dla Lenovo zaufanie jest kluczowe, ponieważ ta wartość determinuje decyzje zakupowe klientów. Dlatego potrzeby użytkowników i ich doświadczenia od lat stawiamy w centrum naszej uwagi. Nieustannie wsłuchujemy się w to, co mówią zarówno obecni, jak i potencjalni klienci po to, by oferować im jakość, niezawodność i to, że sygnowany naszą marką produkt zaspokoi ich konkretne oczekiwania. 

Zgodnie z misją Lenovo odpowiadamy na wymagania klientów również poprzez innowacje, które tworzymy i wdrażamy z myślą o nowych wyzwaniach cyfrowej transformacji biznesu i hybrydowej pracy. Wprowadziliśmy na rynek pierwszy na świecie składany komputer osobisty ThinkPad X1 Fold, nowatorski notebook z obracaną o 360 stopni matrycą ThinkPad Yoga, a nasze sprzęty cechują się ponadprzeciętną wytrzymałością potwierdzoną w specjalistycznych testach zgodnych z normami wojskowymi. Prowadzimy ponad 40 światowej klasy ośrodków badawczych i laboratoriów na całym świecie, w których grupa ponad 3000 inżynierów, badaczy oraz naukowców pracuje nad urządzeniami i rozwiązaniami przyszłości. Wszystko po to, aby nasi klienci otrzymali od nas produkty przyjazne i intuicyjne w obsłudze, a przy tym innowatorskie i niezawodne. 

-----------------------------------------------------------

Usługi prawne

EY Law 

Agnieszka Tałasiewicz, partner zarządzająca Kancelarią EY Law 

Otrzymany tytuł Marka Godna Zaufania w kategorii Usługi prawne to dla nas ogromny zaszczyt i wyróżnienie, za które w imieniu swoim i całego zespołu Kancelarii EY Law dziękuję. Wyróżnienie to cieszy nas szczególnie, ponieważ kwestie prawne dotyczą wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od wielkości firmy, branży czy skali działalności. 

Próbując uogólnić, można pewnie powiedzieć, że w naszej działalności zaufanie klientów i rynku do naszych usług to pochodna eksperckiej wiedzy prawniczej oraz sukcesów poszczególnych projektów czy transakcji. W rzeczywistości zaufanie w naszej branży to zdecydowanie więcej i budowane jest na kilku płaszczyznach. Z jednej strony, klienci-przedsiębiorcy oceniają nas z perspektywy własnych doświadczeń. Doceniają zrozumienie ich biznesu, jego specyfiki i faktu, że kwestie prawne są nieodłączną częścią ich biznesowej działalności. Cenią, że traktujemy je jak działania, które należy podjąć na drodze prowadzącej do osiągnięcia celu biznesowego.

Z drugiej zaś strony, mamy do czynienia z oceną naszych usług jako całości i w określonym kontekście rynkowym, przez pryzmat naszych działań w pewnym sektorze czy na rzecz klientów z poszczególnych branż. Co więcej, często oceniani jesteśmy pod kątem fundamentalnych wartości, na których zbudowana jest organizacja i którymi kieruje się we wszystkich swoich działaniach i relacjach – nie tylko z klientami, ale także pracownikami czy społeczeństwem. Tym bardziej jestem dumna z tego wyróżnienia, biorąc pod uwagę, jak bardzo kompleksowa jest to ocena.

-----------------------------------------------------------

Bank oferujący konto firmowe

ING Bank Śląski

Ewa Łuniewska, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego

Rolą banków jest wspieranie klientów w kryzysowych czasach. Kluczowa jest też zdolność reagowania banków na zmiany, jakie wokół nas następują, a rolą polskiego systemu bankowego jest wspieranie gospodarki w zapewnieniu tej elastyczności.

Myślę więc, że siła zaufania ING tkwi w stałym byciu razem z przedsiębiorcami i wychodzeniu naprzeciw ich potrzebom. Jako bank konsekwentnie zmieniamy się tak, aby klienci biznesowi mogli się skupić na swoim biznesie, a my, jako partner, wspieramy ich w prowadzeniu interesów. Inwestujemy w rozwój obsługi firm w trybie online, dostarczamy przedsiębiorcom takie produkty, które nie są czysto bankowe, ale też pomagają w biznesie, w zarządzaniu finansami. Innowacje i technologia biznesu w czasie kryzysu wspiera zarządzanie całym procesem operacyjnym firm. Wykorzystanie rozwiązań automatyki, robotyki czy bankowości zdalnej pozwala usprawnić, skrócić procesy operacyjne, a także, co ważne, obniżyć ich koszty. Systematycznie organizujemy otwarte i bezpłatne webinary dla przedsiębiorców, aby edukować ich w zakresie rozwiązań i zmian rynkowych. Z drugiej strony, dbamy o instrumenty pomocowe takie jak dostępność kredytów bankowych, zastrzyk płynnościowy poprzez programy PFR i BGK i zaangażowane banków poprzez inwestowanie w obligacje wypuszczone przez te dwa podmioty w celu finansowania programów osłonowych. Doświadczenia 2020 roku to była więc próba zmian i wyzwań dla nas i dla przedsiębiorców. Wyróżnienie dla kont firmowych ma dla nas tym większe znaczenie, a przede wszystkim – potwierdzenie zaufania naszych partnerów.

-----------------------------------------------------------

Usługi kurierskie

DPD

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

W czasie pandemii COVID-19 firmy kurierskie, które pełnią rolę łącznika pomiędzy konsumentami a dostawcami dóbr, przeszły test podstawowej wartości – zaufania. Pierwszy sprawdzian nastąpił już w pierwszych dniach pandemii, kiedy konieczne stało się zapewnienie skutecznych doręczeń z zachowaniem maksymalnego komfortu dla wszystkich stron procesu doręczenia. Jeszcze w marcu ubiegłego roku DPD Polska wprowadziła uproszczone procedury bezpiecznych doręczeń i wyposażyła podwykonawców w środki ochronne. Mimo trudności z zaopatrzeniem w materiały zabezpieczenia sanitarnego współpracujące z nami sklepy internetowe i sieci stacjonarne mogły na nas liczyć i dzięki temu zachować ciągłość biznesową. 

Od kilku lat DPDgroup publikuje badania rynkowe Barometr E-shopper przedstawiające preferencje i zwyczaje zakupowe internautów. Stanowią one uzupełnienie informacji zwrotnych uzyskanych bezpośrednio od przedsiębiorców. Na tej podstawie kształtujemy swoją ofertę oraz udostępniamy narzędzia włączające odbiorcę w proces doręczenia, m.in. aplikację mojapaczka.dpd.com.pl czy zapewniamy dostęp do wygodnie rozlokowanych punktów nadań i odbiorów DPD Pickup. Nasza sieć liczy już ponad 3,5 tys. obiektów, w tym DPD Pickup Oddziały Miejskie oraz nowe automaty paczkowe, i umożliwia odbiory przesyłek o dowolnej porze. Tegoroczny raport Barometr E-shopper już po raz kolejny potwierdził rosnącą wrażliwość konsumentów na kwestie odpowiedzialności wobec środowiska, co tylko przyspieszyło nasze działania mające ograniczyć emisje zanieczyszczeń. Dziś w naszej flocie jeżdżą elektryczne vany i zeroemisyjne rowery cargo. Dzięki nowej organizacji sieci logistycznej skracamy trasy pojazdów LNH i stawiamy kolejne depoty, które wyposażamy w szereg rozwiązań przyjaznych dla środowiska, w tym oświetlenie LED i systemy fotowoltaiczne. Dzięki tym działaniom, a przede wszystkim codziennym staraniom całej społeczności DPD Polska, mimo obiektywnie trudnej sytuacji kolejny raz otrzymaliśmy zaszczytny tytuł Marka Godna Zaufania. Bardzo dziękujemy naszym partnerom za ten wybór!

-----------------------------------------------------------

Audyt finansowy

EY Polska

Artur Żwak, partner zarządzający Działem Audytu EY Polska

Dla audytora zaufanie ma znaczenie kapitalne. Nie tylko dlatego, że to zawód zaufania publicznego, ale również dlatego, że odbiorcą naszych prac jest szeroki krąg tzw. interesariuszy: obok samych klientów są to udziałowcy, akcjonariusze, inwestorzy, instytucje finansowe czy regulatorzy. Wszyscy oni opierają swoje decyzje czy działania na efektach naszej pracy.  

Naturą audytora jest zadawanie pytań. Dobry audytor zadaje pytania właściwe i niekoniecznie łatwe. Jednocześnie uważnie przygląda się procesom biznesowym, z koniecznym sceptycyzmem stara się zrozumieć ich konsekwencje finansowe, zgłasza uwagi, wskazuje na wątpliwości i luki systemowe. Spojrzenie „z zewnątrz”, bez zniekształcenia oglądu przez zaangażowanie w procesy biznesowe klienta, stanowi istotny element wartości dodanej w pracy dobrego audytora. Odpowiednio wykorzystany wspomaga poprawę jakości i efektywności organizacji, przez co zwiększa wiarygodność i transparentność nie tylko informacji finansowych. Kluczowa tu jest profesjonalna relacja z klientem, który udostępnia nam informacje o swojej firmie i daje dostęp do najbardziej poufnych i wrażliwych danych. Istotnym czynnikiem wpływającym na jakość audytu pozostaje otwartość i zrozumienie przez klientów roli jaką mamy do wypełnienia. W oparciu o nasze prace nabieramy zaufania, że obraz, który widzimy, nie został zniekształcony celowo lub w wyniku błędu. Jeśli z jakiegoś powodu to zaufanie zostanie nadwyrężone czy pojawią się poważne wątpliwości dotyczące intencji, nasza praca nie będzie możliwa i nie przyniesie oczekiwanych wyników. Zaufania – jak w każdej dziedzinie – nie buduje się w chwilę. To proces długotrwały i w naszym przypadku wielostronna relacja – z klientem, interesariuszami, rynkiem – która wypracowywana jest niejednokrotnie latami. Dlatego bardzo dziękujemy za docenienie nas tytułem Marka Godna Zaufania, to dla nas wyróżnienie w najcenniejszej kategorii.

-----------------------------------------------------------

Edukacja biznesu

Akademia Leona Koźmińskiego 

Prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Kluczową rolę w budowaniu zaufania do marki, jaką jest Akademia Leona Koźmińskiego, odgrywają fakty i emocje odbierane dwukierunkowo. To znaczy zarówno to, co my komunikujemy naszym interesariuszom, jak i wsłuchiwanie się w to, co oni mają nam do powiedzenia. Dobry, potwierdzony akredytacjami krajowymi i międzynarodowymi program kształcenia, wybitni profesorowie, bezpieczne, wygodne miejsce do studiowania to fakty, ale przecież nie budujemy programów w oparciu o naszą nieomylność, a właśnie wsłuchując się w oczekiwania pracodawców, śledząc najnowsze trendy w technologii, zapraszając do współpracy innowacyjne instytucje opierające swój rozwój na wiedzy. Obietnica marki gwarantuje pewną stałość oferty. W naszym przypadku jest to gwarancja solidnej bazy narzędziowej, wiedzy, ale też elastyczności, podążania za zmieniającym się światem. W obszarze emocji tworzymy żywą społeczność studentów, pracowników, absolwentów, partnerów biznesowych i społecznych ‒osób i instytucji wyznających wspólne wartości: etyczną przedsiębiorczość, zaangażowanie, tolerancyjność, troskę o ekologię. To chyba największa satysfakcja, że udało nam się zbudować tak dużą i, nie da się ukryć, wpływową rodzinę Koźmińskiego.

Nasi absolwenci idą w świat i nawiązują relacje w miejscu pracy. Tak jak oni są odbierani, tak pracodawcy odbierają naszą uczelnię. Prezydent ALK, prof. Witold Bielecki, kiedy jeszcze był rektorem, powtarzał studentom, że noblesse oblige. Tłumaczył, że wszędzie, gdzie się znajdują, w podróży, w pracy i na boisku, będą odczytywani jako studenci Koźmińskiego. I mają się zachowywać zgodnie z naszymi zasadami. To działa także wiele lat po skończeniu studiów, buduje zaufanie do naszych absolwentów, a przez ich postawę także do uczelni. To samo dotyczy  pracowników. Nawet byli pracownicy i współpracownicy najczęściej wypowiadają się z sympatią o uczelni i polecają ją członkom rodziny, swoim znajomym. A rekomendacje zbudowane na zaufaniu są najcenniejsze.

------------------------------------------------------------

Firma faktoringowa

Bibby Financial Services

Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektor zarządzający, członek zarządu Bibby Financial Services

Bibby Financial Services działa w branży finansowej, gdzie zaufanie do marki jest szczególnie ważne. Naszymi klientami są głównie małe i średnie przedsiębiorstwa. Budujemy z nimi partnerskie relacje, co naszym zdaniem powinno być normą w biznesie. Niestety na rynku wciąż zamiast dogłębnego zrozumienia potrzeb częściej spotyka się szablonowe podejście i algorytmy. My przygotowując ofertę finansowania, nie pytamy „czy da się to zrobić?”, tylko „jak?”. Zawsze staramy się, w taki sposób ustrukturyzować transakcję, by przedsiębiorca otrzymał wsparcie dla swojego biznesu. 

Zależy nam na tym, aby marka Bibby Financial Services kojarzyła się z poczuciem bezpieczeństwa. Każda firma, aby się rozwijać, potrzebuje solidnego zaplecza finansowego. Faktoring to forma finansowania oparta o faktury, a więc o to, czym firma dysponuje. Często mówimy, że uwalniamy środki zamrożone w fakturach. Dzięki temu biznes kręci się szybciej, bez wyczekiwania na płatności od kontrahentów, a przedsiębiorca ma swobodę planowania rozwoju. Faktoring to także bezpieczeństwo nawiązywania nowych relacji handlowych. Zwłaszcza w obecnych czasach, gdy przedsiębiorcy poszukują odbiorców prawie wyłącznie przez internet. Współpraca z międzynarodową firmą faktoringową umożliwia weryfikację wypłacalności kontrahentów, a także chroni przed oszustami. 

Jesteśmy firmą rodzinną z ponad 200-letnią tradycją, dlatego dobrze wiemy, jak ważna jest współpraca z zaufanym i stabilnym partnerem. Te wartości, które od wielu lat napędzają Bibby, przyświecają nam również w codziennej obsłudze klientów. To daje naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i doskonały klimat do realizacji ich celów biznesowych. Podczas gdy Bibby Financial Services dba o płynność finansową firmy oraz monitoring jej kontrahentów, przedsiębiorca może skupić się na tym, co daje mu największą satysfakcję – na prowadzeniu biznesu.

 

My Company Polska wydanie 5/2021 (68)

Więcej możesz przeczytać w 5/2021 (68) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ