Polski startup technologiczny pozyskał 22 mln euro od inwestorów. Firma szykuje globalną ekspansję

startup tylko
Tylko, fot. materiały prasowe
Startup Tylko zakończył nową rundę finansowania. Firma pozyskała łącznie 22 mln euro. Cel? Globalna ekspansja w segmencie mebli.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Większość środków w ramach nowej rundy inwestycyjnej (C) przekazały fundusze Pitango Growth (Izrael) oraz Evli Growth Partners (Finlandia). Oprócz nich w gronie inwestorów znaleśli się "prominentni inwestorzy prywatni". To m.in. Brian Walker, były CEO grupy meblarskiej Herman Miller, czy Mark Williamson, zarządzający amerykańskim MasterClass.

Tylko działa na rynku mebli od 2015 roku. Jak chwali się firma, ma już 60 tys. klientów z kilkudziesięciu krajów. Obecnie firma zatrudnia 140 osób. Od początku istnienia pozyskała łącznie 33 mln euro od inwestorów.

Przeczytaj więcej o najlepszych polskich startupach

Tylko: Zyski mimo pandemii

W 2020 roku mimo pandemii firma miała 36 mln euro. Sprzedaż Tylko wzrosła o 132 proc. w skali roku. Jak zadeklarowali przedstawiciele Tylko, w IV kwartale 2020 r. po raz pierwszy w historii firma wygenerowała zysk.

- Jesteśmy pod wrażeniem niespotykanych możliwości skalowania spółki, lidera oferującego produkty na miarę na rynku meblarskim. Do tego Tylko napędza model biznesowy wspierający transformację branży w kierunku bardziej zrów-noważonych rozwiązań i tu Tylko jest na przedzie zmian – mówi Mikko Kuitunen, growth partner w Evli Growth Partners i zarazem założyciel i prezes Vincit.

- Tylko ma wizję tektonicznej zmiany branży meblarskiej, która niejako „zamroziła się w czasie”. Tylko wnosi wyjątkową technologię i chęć zrównoważonej produkcji i rozwoju. Tylko jest wielkie nie tylko w excelach, ale również w wizji oraz egzekucji na poziomie społecznej odpowiedzialności biznesu – dodaje Rami Kalish, główny partner zarządzający i współzałożyciel Pitango Venture Capital.

Szukasz pomysłu na biznes?

Tylko: Będziemy rozwijali działalność

- Nie boimy się powiedzieć, że ustanawiamy nowe standardy w branży wartej miliardy dolarów. Zawsze wiedzieliśmy, że chwycimy klientów za serce podejściem, w którym ich cyfrowe doświadczenie z Tylko będzie najlepsze z możliwych. To świetna trampolina do dalszego rozwoju – mówi Jacek Majewski, współzałożyciel i jeden z szefów Tylko, zapowiadając kolejne nowe produkty, powstałe na bazie aktualizacji i rozwoju software’u spółki.

- Teraz musimy zainwestować w przyciągnięcie do Tylko kolejnych talentów z rynku. Pracując z nimi będziemy mogli wspólnie osiągać ambitne cele czyli budować wartość dla klientów a jednocześnie przemeblowywać branżę od środka, wytyczając szlak dla innych firm – dodaje Mikołaj Molenda, współzałożyciel firmy.

Branża meblarska to obecnie jedna z największych globalnie kategorii konsumenckich. Jeszcze przed pandemią udział kanałów online w sprzedaży rósł rokrocznie o 14 proc. by – zdaniem ekspertów – znacznie przyspieszyć w 2020 r. Całkowita wartość rynku meblarskiego w Europie i Stanach Zjednoczonych w 2020 r. wyniosła 341,1 mld USD. W tym samym czasie Tylko sprzedało produkty za 36 mln EUR, notując w Q4 pierwszy, historyczny kwartał zakończony zyskiem. Od początku swojego istnienia czyli od 2015 r. Tylko sprzedało ponad 70 tys. produktów, jednak jej założyciele zapowiadają kolejne nowości w ofercie, technologii i rekordy sprzedaży w 2021 r.

 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ