Jak przygotować się do gorącego okresu sprzedażowego 2020?

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Wielkimi krokami zbliża się gorący okres sprzedażowy. Już niedługo Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Święta czy Sylwester. Według badań przeprowadzonych przez Deloitte aż 3 na 4 Polaków deklaruje chęć zrobienia zakupów w sam Black Friday (w tym roku wypada 27 listopada). Jest to jeden z najwyższych wyników w Europie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W poprzednich latach zniżki oraz promocje przede wszystkim kusiły nas zza sklepowych witryn. Tegoroczna sytuacja związaną z pandemią Covid-19 sprawiła, że większość sklepów stacjonarnych została zmuszona przenieść swoją działalność do świata e-commerce. Czy to dobre? Dla konsumentów na pewno, ponieważ mogą nadal kupować produkty w swoich ulubionych sklepach, nie wychodząc przy tym z domu. A co to oznacza dla przedsiębiorców oraz marketerów? Większą konkurencję!

Jak w takim razie dobrze przygotować się do nadchodzącego szaleństwa zakupowego w branży e-commerce i wyprzedzić swoich rywali? Jakich kanałów użyć, aby dotrzeć do jak największego grona potencjalnych klientów? Odpowiedzi na te pytanie znajdziecie w tym artykule.

1. Zadbaj o swoje serwery

Co sprawia największy problem w momencie wzmożonego ruchu na stronie internetowej? Ryzyko odmówienia współpracy Twoich serwerów. Nic nie denerwuje klienta tak, jak fakt, że musi stać w kolejce. Po to właśnie zamawia przez internet, aby jak najszybciej przejść cały proces transakcji. Dlatego warto przygotować się i zwiększyć swój pakiet hostingowy. Więcej na temat ochrony przed niemiłymi niespodziankami na stronie podczas Black Friday’owego szaleństwa znajdziesz w tym artykule.

2. Poznaj swojego odbiorcę

Każdy marketer na pewno zna swoją grupę docelową, do której wysyła codziennie komunikaty. Czasem jednak bazujemy przez dłuższy czas na tej samej grupie odbiorców. Niech czas przed Black Friday i innymi okazjami będzie momentem refleksji i analizy - kim są dokładnie moi odbiorcy. Czy promocja, którą chcę im dać, na pewno ma trafić do nich wszystkich, czy tylko do wybranej grupy? W jaki sposób z tą grupą chcę się komunikować? Odpowiedzi na te pytania, chodź wydają się banalne, skłonią do refleksji nad sensem działań marketingowych oraz wyboru odpowiednich kanałów.

3. Łącz mądrze kanały komunikacji!

Specjalnie przygotowany landing page, social media, e-mail marketing, Google Ads, SMSy - to tylko kilka z możliwości promocji podczas Black Friday. Które będą najlepsze? Wszystko zależy od produktu bądź usługi, którą chcesz sprzedać oraz od grupy docelowej. Poniżej przedstawię Ci kilka przykładów synergii różnych kanałów, które możesz wykorzystać w swojej strategii:

● E-mail marketing + wideo na YouTube + kampania SMS

Jednym z pomysłów na zainteresowanie odbiorcy Twoją promocją jest wysłanie ciekawego mailingu, w którym przekierowujesz do wideo przedstawiającego promocję. Możesz go spersonalizować i zwrócić się do każdego klienta po imieniu. W przypadku, w którym odbiorca nie otworzy maila, możesz zawsze wysłać mu SMSa, że na skrzynce pocztowej czeka na niego niespodzianka.

● E-mail marketing + Facebook Ads

Po wysłaniu kampanii mailingowej z promocją do swoich odbiorców, nie daj o sobie zapomnieć. Podczas tworzenia reklamy na Facebooku spersonalizuj specjalny komunikat właśnie do swoich subskrybentów i przypomnij im o zniżce, która na nich czeka.

● Webinary + e-mail marketing

Stwórz interesujący webinar, w którym nie tylko zbudujesz zaufanie wśród swoich klientów, ale także zachęcisz ich do skorzystania ze specjalnej oferty Black Friday’owej. Poinformujesz uczestników webinaru, że na ich skrzynkach odbiorczych czeka na nich kod rabatowy, który będą mogli użyć w Twoim sklepie lub biznesie online.

Rozwiązań i kombinacji łączenia ze sobą różnych kanałów komunikacji jest wiele. Jak je wykorzystać? Wszystko zależy od Twojej strategii, jednak mogę Ci trochę pomóc i podpowiedzieć, że te wszystkie rozwiązania, o których pisałam, znajdziesz we FreshMailu. Nie musisz znać się na wszystkim, dlatego dostarczymy Ci proste i intuicyjne narzędzia, które pomogą Ci w tym gorącym okresie sprzedażowym.

4. Profesjonalna obsługa klienta

Żadna kampania promocyjna, sprzedażowa czy wizerunkowa nie wypali, jeśli klient nie będzie obsłużony jak król. Każdy lubi być dopieszczony, dlatego jeśli rozdajesz rabaty promocyjne, zadbaj również o wysokiej jakości obsługę klienta. W czasie największych wyprzedaży przygotuj swój dział obsługi klienta na dużą liczbę telefonów i wiadomości mailowych. Jeśli jednak chcesz odciążyć swoich pracowników, zadbaj o najwyższą jakość swoich maili transakcyjnych. Zapytasz pewnie, jak jakieś maile pomogą w obsłudze klienta? A no tak, że emaile wysyłane przez API lub SMTP (inaczej maile transakcyjne) to wszystkie wiadomości dotyczące podejmowanych transakcji przez Twoich klientów. Jak prawidłowo obsługiwać klientów za pomocą tych automatycznych powiadomień? Jest to temat na osobny artykuł, dlatego... zachęcam do przeczytania go.

Mam nadzieję, że moje wskazówki chociaż trochę pomogą Ci w planowaniu działań na Black Friday albo przypomniały Ci o możliwościach, które możesz wykorzystać.

ZOBACZ RÓWNIEŻ