Gry made in Poland

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Polskie studia są w światowej czołówce na rynku gier. Mamy pomysły, ludzi, a za tym pojawia się kapitał. To gry są dziś wizytówką Polski na świecie. Jednak odniesienie sukcesu w tej branży nie jest tak proste, jak się wydaje.

Który młody twórca gier komputerowych nie chciałby stworzyć gry, która odniesie sukces porównywalny do Wiedźmina 3? Dziesiątki milionów sprzedanych egzemplarzy, globalny rozgłos i pieniądze. Koszt produkcji i marketingu podstawowej wersji Wiedźmina wyniósł 306 mln zł. Przychody ze sprzedaży były kilkakrotnie większe. Mimo że od premiery gry minęły już niemal 4 lata, to wciąż sprzedaje się w tysiącach egzemplarzy (z dodatkami).

Wiedźmin 3 jest największym success story polskiej branży gamingowej. Nie jest jednak jedynym. Firma Techland w 2015 r. wypuściła na rynek inną grę – Dying Light. Odniosła globalny sukces i sprzedała się w kilkunastu milionach egzemplarzy. Teraz Techland pracuje nad drugą jej częścią. CI Games chwaliło się w 2018 r., że w jej grę Lords of The Fallen zagrało 9 mln graczy. 

Piotr Bogusz, analityk mBanku, tłumaczy, z czego wynika aktualny sukces polskich firm. – Pierwszy czynnik to niezwykle utalentowani programiści. Mamy bardzo wysoki poziom edukacji, a młodzi twórcy mają bardzo interesujące pomysły, które dodatkowo potrafią przełożyć na dobre gry komputerowe. Drugi czynnik to wciąż niskie koszty pracy. Tworzenie gier w Polsce jest po prostu tańsze niż na Zachodzie. Zmniejsza się bariera wejścia na rynek. Popyt na gry z Polski jest widoczny na całym świecie – i nie dotyczy to...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2019 (48)

Więcej możesz przeczytać w 9/2019 (48) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY