Żabka świętuje otwarcie 12 000. sklepu w Polsce
Otwarcie placówki nr 12 000 jest dla firmy przede wszystkim potwierdzeniem skuteczności strategii rozwoju. Sieć, która rozwija format convenience w Polsce od 27 lat, współpracuje obecnie z ponad 10 000 franczyzobiorców
1300 sklepów rocznie pod skrzydłami Żabki
Jak przyznaje Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska, firma zamierza utrzymać wysokie tempo wzrostu.
– Otwarcie 12 000. sklepu ma dla nas ważne znaczenie symboliczne, które dowodzi, że nasz model convenience odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów i naszych franczyzobiorców. To dowód konsekwentnej realizacji strategii, dzięki której dziś znajdujemy się u progu jeszcze większego przyspieszenia naszego rozwoju. Na początku października zadeklarowaliśmy, że do 2028 roku będziemy rocznie otwierać 1300 sklepów - mówi Adam Manikowski .
– Żabka to dziś znacznie więcej niż sklep. To miejsce spotkań, a nowa krakowska placówka jest przykładem innowacji, które wdrażamy w odpowiedzi na konkretne potrzeby naszych konsumentów – dodaje.
Krakowska innowacja. Pizza z pieca na kamieniu
Nowy sklep w Krakowie łączy standardowe dla tej sieci funkcje – ofertę produktów spożywczych oraz dostęp do usług, takich jak odbiór paczek, opłaty rachunków czy zakup biletów komunikacji miejskiej.
Placówka nr 12 000 została jednak wyposażona w nowe rozwiązanie gastronomiczne. Klienci mogą spróbować pizzy wypiekanej w specjalistycznym piecu, który jako jedyny w sieci posiada kamienie szamotowe, mające zapewniać chrupkość ciasta. Urządzenie wyposażono w dwie podwójne komory, co umożliwia przygotowanie do czterech porcji jednocześnie i ma skrócić czas oczekiwania.
Rozwój sieci w modelu franczyzowym
Franczyzobiorcą nowej placówki został Dmytro Mykhalchuk.
– To dla mnie nowe doświadczenie i ogromna satysfakcja, że mogę być częścią tak wyjątkowego projektu. Cieszę się, że dzieje się to właśnie w Krakowie – mieście pełnym historii, energii i ludzi, którzy potrafią docenić dobre jedzenie. Mam nadzieję, że każdy, kto zajrzy do sklepu, chętnie będzie tu wracał – komentuje franczyzobiorca .
Rozwój sieci opiera się na modelu franczyzowym. Firma deklaruje, że wspiera w ten sposób lokalną przedsiębiorczość, oferując partnerom gotowy, wyposażony sklep, pakiet szkoleń oraz narzędzia cyfrowe wspierające codzienną działalność. Jednak przed decyzją o założeniu takiego sklepu warto przejść przez wszystkie etapy szkoleń i upewnić się, czy taki model biznesu jest odpowiedni dla franczyzobiorcy. Duży wpływ na ostateczny kształt dochodów ma m.in. miejsce zaplanowanej działalności. Rozważenie wszystkich czynników wpływających na powodzenie biznesu na pewno pomoże podjąć właściwą decyzję.
Sieć Żabka jest częścią Grupy Żabka, która od października 2024 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W skład grupy wchodzą także m.in. bezobsługowe sklepy Żabka Nano, catering dietetyczny Maczfit oraz rumuńska sieć sklepów Froo.