Activy, czyli wyzwania wellbeingowe dla pracowników. Na czym polega innowacyjność startupu? [WYWIAD]

Activy
Activy / Fot. materiały prasowe
Najbliższe miesiące będą dla nas czasem pierwszych testów na hiszpańskich klientach, walidacji naszych założeń, wielu prób i uczenia się - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Dorota Matula, co-founderka i CMO Activy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Activy - jak czytamy na stronie internetowej startupu - to wyzwania wellbeingowe z dostosowaną do firmy aplikacją mobilną, obsługą i materiałami do włączenia. O działaniach spółki, branży HRtech oraz dalszych planach rozmawiamy z Dorotą Matulą, co-founderką i CMO Activy.

Na czym polega największa innowacyjność Activy?

Sama idea wyzwań sportowych dla pracowników nie jest nowością - często trafiają do nas klienci, którzy próbowali zorganizować taką akcję za pomocą excela, darmowych aplikacji sportowych czy prostej tablicy w biurze. Niestety, podobne próby zazwyczaj kończą się bardzo nieefektywną pracą, żmudnym uzupełnianiem wyników i ostatecznie frustracją oraz poczuciem niesprawiedliwości wśród pracowników, gdyż takie wyniki trudno jest zweryfikować. W efekcie akcja angażuje wyłącznie kilka procent pracowników i nie realizuje możliwych do osiągnięcia celów. Naszą innowacją jest aplikacja, która wszystkie te elementy łączy w gotowe rozwiązanie do wdrożenia w firmie bez potrzeby długich procesów implementacji, dzięki czemu firma może skupić się wyłącznie na promocji i zachęceniu pracowników do dołączenia. Innowacyjny jest również opracowany system grywalizacyjny, motywujący nawet najmniej aktywne sportowo osoby w organizacji. 

Jak ważnym obszarem w postpandemicznej, przesiąkniętej nowymi technologiami rzeczywistości stał się HR?

Activy powstało jeszcze przed pandemią, co daje nam dobry punkt odniesienia. Pandemia, choć na prawie pół roku zatrzymała nasz biznes, zainicjowała również nowe pomysły i skłoniła do zbudowania drugiej aplikacji – Mindy - skoncentrowanej na zdrowiu psychicznym oraz mindfulness. Jako Activy zaczęliśmy wspierać wydarzenia offline, np. imprezy biegowe, umożliwiając pracownikom rywalizację online, w dowolnym miejscu na świecie. Dołożyliśmy także nową kategorię aktywności - ćwiczenia, które można wykonywać w zamkniętych pomieszczeniach, w tym w domach. 

Po najbardziej niepewnych i burzliwych miesiącach przed działami HR pojawiły się nowe wyzwania: integracja osób pracujących zdalnie/hybrydowo lub zachęcenie do powrotu do biur, ponowne zachęcanie pracowników do spędzania czasu razem, a po roku izolacji w domach, wiele osób zmieniło swoje upodobania. Drugim ważnym aspektem, który wcześniej nie był tak podkreślany, jest zdrowie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Praca z domu, często w mało ergonomicznych warunkach, spowodowała, że coraz więcej pracowników zmaga się z problemami kręgosłupa, wzrokiem i niestety otyłością. Dlatego właśnie jako Activy staramy się łączyć oba te cele, proponując firmom angażujące i integrujące programy wellbeingowe.

Czy takie zintegrowanie pracowników, by tworzyli fajny, wspierający się zespół jest dużym wyzwaniem?

Proces rekrutacji jest jednym z najważniejszych elementów firmy, szczególnie w biznesie, gdzie liczy się nie tylko produkt, ale i jakość obsługi klienta. Nawet z najlepszym produktem nie zbudowalibyśmy takiego zadowolenia wśród klientów, jakie mamy. Jeden z głównych kanałów sprzedaży to polecenia, ponieważ ludzie pracujący w HR ufają nam, są zadowoleni z pracy z nami i widzą realne efekty prowadzonych akcji, dlatego, budując zespół Activy, bardzo zwracamy uwagę na to, aby wartości były zgodne z naszymi. To nie tylko otwartość, transparentność czy zaufanie, ale także bycie przykładem dla naszych klientów i użytkowników, czyli zainteresowanie sportem, zdrowym stylem życia. Wspólne wyzwania łączą nasz zespół.

Które rynki są obecnie dla was szczególnie atrakcyjne?

 Odpowiadam, siedząc w samolocie do Barcelony, aby spotkać się z pierwszym pracownikiem, który będzie zarządzał hiszpańskim oddziałem. W zeszłym roku analizowaliśmy różne rynki europejskie pod kątem potencjalnych możliwości. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na słoneczną Hiszpanię, ale jesteśmy też blisko Francji oraz Niemiec – to duże europejskie gospodarki, z rodzimymi firmami i globalnymi oddziałami. Do Hiszpanii dodatkowo przekonała nas otwartość i łatwość w nawiązywaniu kontaktów, a z dnia na dzień widzimy coraz więcej podobieństw między Polakami a Hiszpanami, co daje nam pewność, że nasza współpraca będzie owocna. Dużym czynnikiem była również łatwość znalezienia pierwszych osób z odpowiednim doświadczeniem i wartościami. Hiszpanie, żyjący sportem i będący bardzo kolektywnym narodem, idealnie wpisują się w filozofię Activy. Prężnie rozwijający się rynek HRTech, mimo braku bezpośredniej konkurencji, stanowi dla nas ogromną szansę.

Na czym więc będziecie skupiać się w najbliższych miesiącach?

Najbliższe miesiące będą dla nas czasem pierwszych testów na hiszpańskich klientach, walidacji naszych założeń, wielu prób i uczenia się. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, planujemy odwzorować te działania we Francji. W Polsce natomiast, wiosna i lato to czas intensywnej pracy z klientami. Wprowadziliśmy również nowy model biznesowy, oferujący dostęp do aplikacji przez cały rok, co pozwala na nieprzerwaną regularność. Pracujemy także nad efektywnością zespołu, utrzymując 4-dniowy tydzień pracy, co pozwala nam na zachowanie wysokiej produktywności.

Najlepsze polskie HRtechy

Acitvy znalazło się w naszym zestawieniu najlepszych polskich HRtechów. Materiał jest dostępny w marcowym wydaniu "My Company Polska" oraz TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ