sport
zobacz inne tematyInPost przedłuża współpracę z Newcastle United
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, przedłużyła umowę z Newcastle United. Kontynuacja partnerstwa pozwoli InPost na dalsze wzmacnianie marki w Wielkiej Brytanii, która jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem w ramach Grupy.
Najważniejsze informacje ze świata biznesu. Listopad 2024
Laureaci tegorocznej Nagrody Nobla zbadali, dlaczego dawne kolonie brytyjskie są dziś bogate, a hiszpańskie – klepią biedę. Okazuje się, że wpływ na to miał ustrój obu krajów sprzed kilkuset lat. Refleksje noblistów można też przenieść na Polskę, gdzie dawny zabór pruski jest bogatszy niż rosyjski
Stor9 i 9Production z nową kampanią „Z Orlika na Stadion” dla Fundacji Orły Sportu
Rusza ogólnopolski turniej „Z Orlika na Stadion” organizowany przez Fundację Orły Sportu w ramach Programu Aktywna Szkoła, we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Polskim Związkiem Piłki Nożnej. 7 września wystartowała promująca go kampania, stworzona przez agencję Stor9 i studio produkcyjne 9Production. Inicjatywa skierowana do młodych piłkarzy z całej Polski, otwiera przed nimi możliwość rozwijania sportowych umiejętności i spełnienia marzeń na największej piłkarskiej arenie w kraju.
Strzał w dziesiątkę
Strzelnica Warszawianka i Klub Strzelecki Cover gości pracowników firm, licznych przedstawicieli świata biznesu oraz reprezentantów niemal każdej profesji. Okazuje się, że strzelectwo, oprócz możliwości wyładowania stresu i zawodowych napięć, potrafi wyciszyć i zrelaksować.
LogixxCup – Wygrywamy równe szanse!
5 września zapraszamy na spotkanie logistyków - wyjątkowy, pełen emocji i radości I Charytatywny Turniej Piłki Plażowej Logixx Cup.
Total Active. Jak zobaczyć dźwięk
Superwhistle, czyli innowacyjny gwizdek dla niesłyszących zawodników różnych dyscyplin, znacząco poprawia szanse w sporcie i umożliwia jego uprawianie większej grupie osób z niepełnosprawnością. Ale jego zastosowanie, także w gospodarce, może być o wiele szersze.
Sport Alliance przejął PerfectGym – dostawcę oprogramowania dla firm zajmujących się fitnessem i rekreacją
Sport Alliance, dostawca innowacyjnych rozwiązań programowych, usług dla siłowni i apartamentów fitness z siedzibą w Hamburgu, ogłosił przejęcie PerfectGym – od 2016 r. spółki portfelowej Innnovation Nest.
Rewolucja czeka nie tylko piłkę nożną
Współpracujemy z takimi platformami jak Wyscout czy StatsBomb, korzystamy też z danych dotyczących podań przełamujących linię, odbiorów w przestrzeni, stałych fragmentów. To pomaga w kreowaniu strategii i poprawie gry, ponadto takie narzędzia wspierają również skauting – mówi Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii Warszawa.
Zdobywamy kolejne bastiony
Esencją było, jest i będzie wygrywanie. Jeśli celem przestanie być triumf nad przeciwnikiem, to nie będzie to już sport. W przyszłości utrzymanie romantyzmu tej dziedziny będzie zależeć od technologii – mówi Paweł Osterreicher, CEO i cofounder ReSpo.Vision.
Haka, emocje i zwyciężanie
Nowozelandzka All Blacks to najbardziej utytułowana reprezentacja rugby na świecie, coś jak piłkarska reprezentacja Argentyny. Znana jest nie tylko ze swych tytułów (zdobyła trzykrotnie Puchar Świata), jej sława wynika też z tego, że za każdym razem, kiedy gra, wykonuje taniec haka.
Czy to koniec sportu jaki znamy? "W wyścigu pędzi kilka ciekawych polskich startupów"
Przez sport przetacza się technologiczna rewolucja. I to na każdym polu. Stary system kruszeje, a prywatne inwestycje profesjonalizują i zmieniają oblicze rozgrywek. W wyścigu tym pędzi kilka ciekawych polskich startupów.
ForActive pozyskał 6,5 mln zł na rozwój aplikacji pomagającej instruktorom sportowym w prowadzeniu biznesu
Polski startup ForActive pozyskał 6,5 mln zł (1,6 mln dol.) na rozwój aplikacji dla instruktorów z branży health & fitness. Rundzie przewodziły fundusze ff Venture Capital i Movens Capital, przy udziale Konrada Howarda, współzałożyciela Booksy i Vitala Laptenoka, General Partnera w Flyer One Ventures. Pozyskane środki pomogą w stworzeniu produktu i zbudowaniu sprzedaży na rynku amerykańskim.
Hubert Hurkacz został inwestorem i ambasadorem proekologicznego producenta napojów
Waterdrop, producent napojów, rozpoczął współpracę z polskim tenisistą Hubertem Hurkaczem. Polak, zajmujący obecnie dziesiąte miejsce w światowym rankingu ATP, dołączył do grona ambasadorów oraz inwestorów firmy. Austriacka marka, promująca prawidłowe nawyki dotyczące nawadniania się, znana jest z ekologicznych produktów takich jak butelki wielokrotnego użytku oraz rozpuszczalne kapsułki bez dodatku cukru i konserwantów.
Activy, czyli wyzwania wellbeingowe dla pracowników. Na czym polega innowacyjność startupu? [WYWIAD]
Najbliższe miesiące będą dla nas czasem pierwszych testów na hiszpańskich klientach, walidacji naszych założeń, wielu prób i uczenia się - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Dorota Matula, co-founderka i CMO Activy.
Biznesowy atut. Dlaczego brydż jest tak popularną grą wśród przedsiębiorców?
Brydż uczy wytrwałości i zachęca do zuchwałości. Z jednej strony wymaga strategicznego myślenia, z drugiej zaufania swojej intuicji. Zupełnie jak w biznesie! Do tego wzmacnia relacje i pozwala nawiązywać nowe znajomości. Nic dziwnego, że to rozrywka, którą upodobali sobie przedsiębiorcy.
Legia Kosz to więcej niż sportowy startup. "Coraz łatwiej przekonać biznes do koszykówki" [WYWIAD]
O sposobie zarządzania polskimi klubami sportowymi mówi się najczęściej w złych słowach – bez problemu wymienimy afery z działaczami, które zmieniły nasz sport. Są jednak organizacje pokazujące, że można inaczej. Z Jarosławem Jankowskim, współwłaścicielem i szefem rady nadzorczej koszykarskiej Legii, rozmawiamy m.in. o tym, co sport ma wspólnego z biznesem.
Adrenalina po godzinach. Czy warto zainteresować się sportem samochodowym
Lubisz szybką jazdę? Prędzej czy później będziesz ograniczony przepisami i zdrowym rozsądkiem. Dlatego, by poczuć prawdziwe motoryzacyjne emocje, warto zainteresować się sportem samochodowym. Choćby amatorskim.
Sportowe Talenty - czy nowy rządowy program może zagrozić danym uczniów?
Zdaniem rządu, program Sportowe Talenty ma pomóc w identyfikacji predyspozycji uczniów do uprawiania sportu zawodowego. "Dziennik Gazeta Prawna" przestrzega jednak, iż inicjatywa może zagrozić danym uczniów.
Sport równych szans
Wielkie i małe firmy widzą od lat, jaki potencjał ma sport, i inwestują ogromne pieniądze, by budować swoją markę. Nic też dziwnego, że reklamodawcy prześcigają się, by wykupować spoty reklamowe podczas transmisji z wielkich imprez sportowych. Ale żeby zdobyć serca (i portfele) kibiców, trzeba mądrze wybrać klub, dyscyplinę czy zawodnika, w którego warto zainwestować.
Czy polscy piłkarze powinni grać w kadrze za darmo? Zdania są podzielone
Agencja Pentagon Research zapytała Polaków o to, czy nasi piłkarze powinni grać w kadrze za darmo. Co piąta osoba zdecydowanie nie chce, aby zawodnicy za grę w reprezentacji otrzymywali wynagrodzenie, przeciwnie uważa co dziesiąty ankietowany.
Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem
Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Szklarska Poręba – polski Eden dla sportowców
Szklarska Poręba określana jest coraz częściej jako raj dla miłośników sportu i rekreacji. To idealne miejsce dla biegaczy oraz narciarzy biegowych. Swoją wyjątkowość zawdzięcza panującemu tam mikroklimatowi zbliżonemu do warunków alpejskich. Co sprawia, że sportowcy tak chętnie odwiedzają te rejony?
Ludzie z charakterem. Jak triathlon kształtuje ducha przedsiębiorczości
Przedsiębiorcy są przyzwyczajeni do pracy na wysokich obrotach, nie powinno więc dziwić, że coraz więcej ludzi sukcesu bierze się za Iron Mana. Triathlon nie nauczy cię prowadzenia biznesu, ale pomoże w osiąganiu sukcesów.
Trampolina do kariery. Dlaczego pracodawcom powinno zależeć, by pracownicy uprawiali sport?
Dlaczego pracodawcom powinno zależeć, by pracownicy uprawiali sport, nawet w godzinach pracy? Choćby z powodu rzadszych absencji. Tylko jak namówić zespół, by odszedł od biurek?
Mundial w Katarze. Oficjalne aplikacje turnieju będą szpiegować kibiców?
Mundial w Katarze od dawna budzi liczne kontrowersje. Najnowsze są związane z aplikacjami, jakie będą do pobrania przy okazji turnieju. Eksperci podkreślają, że zwłaszcza Ehteraz - obowiązkowa aplikacja dla wszystkich kibiców przybywających do Kataru - daje ogromne pole do nadużyć związanych z prywatnością użytkowników.
Patrycja Bereznowska specjalizuje się w biegach 24 i 48-godzinnych. Jaka jest jej recepta na sukces?
Patrycja Bereznowska – lekkoatletka specjalizująca się w 24- i 48-godzinnych biegach – mówi, że sport jest jak biznes, bez dobrego planu nie ma efektów. – Im dłuższy dystans, tym głowa ma większe znaczenie – podkreśla. Niedawno pobiła wieloletni rekord świata, przebiegając w 48 godz. ponad 403 km.
Football Thrift Shop to polski sklep z retro koszulkami piłkarskimi. Czy na tej pasji można zarobić?
Motto naszego sklepu brzmi: „Koszuleczki, piłeczka, lifestyle”. To nie jest przypadkowy slogan, bo chcemy rozwijać w Polsce kulturę chodzenia na co dzień w wyjątkowych i rzadkich koszulkach piłkarskich. Na Zachodzie to standard – mówią Filip Nosel i Adam Niewiński, założyciele sklepu Footbal Thrift Shop, który sprzedaje piłkarskie koszulki retro.
Mikołaj Marczyk: Wywalczenie pierwszego miejsca nigdy nie jest łatwe [WYWIAD]
Nie ma wiarygodniejszej formy komunikacji niż ta poprzez emocje sportowe – kto jest prawdziwszy niż rywalizujący sportowiec? – mówi Mikołaj Marczyk, kierowca rajdowy zespołu ORLEN Team. Wykreowanie wizerunku zawodnika to jednak mnóstwo ciężkiej pracy u podstaw.
Żużel na celowniku UOKiK. Prezes urzędu stawia zarzuty ograniczenia konkurencji
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Polskiemu Związkowi Motorowemu i Ekstralidze Żużlowej. "Działanie tych podmiotów może ograniczać klubom możliwość rywalizacji o jak najlepszych zawodników" - czytamy w komunikacie UOKiK.
Polska aplikacja demokratyzuje piłkę nożną. "Piłka nożna nie może być sportem elitarnym" [WYWIAD]
Głęboko wierzę w pozytywną moc sportu, w szczególności futbolu - i na poziomie jednostek, i społeczności. W określeniu “jogo bonito”, czyli piękna gra, nie chodzi tylko o widowiskowość, ale też aspekt społeczny - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Rafał Warchoł, CEO FCapp.
Legia Warszawa będzie sprzedawać "ważne momenty w historii klubu"
Legia Warszawa nawiązała współpracę z Capital Block - agencją Sports and Entertainment NFT skupiająca się na klubach sportowych i drużynach. Firma ma za zadanie opracowywać dropy, które umożliwią kibicom posiadanie, kolekcjonowanie i sprzedawanie ważnych momentów w historii klubu.
BallSquad ułatwia zarządzanie obiektami sportowymi. "Planujemy wejść na nowe rynki" [WYWIAD]
Ten rok jest szczególny, ponieważ planujemy duże uaktualnienie naszej technologii, którego benefity odczują wszystkie obsługiwane przez nas podmioty: administracja, obiekty sportowe i mieszkańcy - zapowiada Walid Barsali, CEO BallSquad.
Robert Lewandowski współtworzy grę piłkarską. Znamy kolejne szczegóły [TYLKO U NAS]
Robert jest nie tylko ambasadorem, ale również udziałowcem projektu i współtwórcą. Konsultowaliśmy z nim różne rozwiązania i pomysły – najważniejsze były pierwsze rozmowy, kiedy nakreśliliśmy sobie kierunki rozwoju. Jestem przekonany, że nie ma drugiego projektu, przy którym osoba z gigantycznymi osiągnięciami sportowymi jest tak blisko - mówi Rafał Cymerman, prezes spółki RL9Sport Games.
DoMManU: "Chciałem zbudować aktywną społeczność wokół FIFY. Nie narzekam na brak ofert współpracy"
Niechętnie współpracuję z kimś zupełnie niepowiązanym ze sceną FIFY. Nie chcę wyjeżdżać z produktami w żaden sposób niekojarzącymi się z futbolem. Bardzo często jest tak, że marki nie zwracają się do mnie z konkretnym briefem, ale pytają jak ugryźć temat, żeby zainteresować społeczność FIFY - mówi DoMManU, twórca kanału YouTube Kartomania.
Twórcy nowej aplikacji piłkarskiej ruszą z emisją crowdfundingową. Wśród użytkowników - Lech Poznań
Twórcy Football Challenge App - aplikacji, która, jak tłumaczą twórcy, rewolucjonizuje i demokratyzuje piłkę nożną - ruszają po rynki zagraniczne i startują z zapisami na crowdfundingową emisję akcji.