Reklama

Wywiady

Twitter nie ma asa. Jak styl zarządzania Elona Muska wpłynie na media społecznościowe

Twitter nie ma asa. Jak styl zarządzania Elona Muska wpłynie na media społecznościowe

Elon Musk nie jest menedżerem, jest przedsiębiorcą, a to znacząca różnica. Przedsiębiorca to przede wszystkim architekt. Menedżer to kierownik budowy, który robi „czarną robotę”. W Twitterze Musk takiej osoby nie ma – mówi dr Piotr Kaczmarek-Kurczak z Katedry Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Akademii Leona Koźmińskiego.

Cezary Szczepański 09.02.2023
Reklama
K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.

Reklama
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Stawiamy na smart

Stawiamy na smart

ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. – Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.

Reklama
Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.

Z cyberatakiem jest jak z zawałem serca [WYWIAD]

Z cyberatakiem jest jak z zawałem serca [WYWIAD]

I dlatego – trzymając się medycznych porównań – lepiej zapobiegać, niż leczyć. Jak ochronić się przed cyberprzestępcami?

Kuba Dobroszek, materiał powstał we współpracy z partnerem 17.01.2023
Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.12.2022
Moc kobiecej energii

Moc kobiecej energii

Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Nowa i modna technika udzielania informacji zwrotnej koncentruje się na przyszłości i pozytywach. Czy rzeczywiście warto ją stosować? O feedforwardzie rozmawiamy z Pawłem Korzyńskim, profesorem Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.

Piękno ukryte w różnorodności

Piękno ukryte w różnorodności

Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.

Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Bootstrapping jest solą przedsiębiorczości. Budujesz firmę od zera bez zewnętrznego finansowania. Skupiasz się na zarabianiu i rentowności, a nie szukaniu kolejnej rundy. Tworzysz firmę, która ma wartość, a nie taką, którą fundusz VC pcha do exitu – mówi Piotr Nowosielski, CEO i założyciel Just Join IT, która została zbudowana bez żadnych zewnętrznych pieniędzy.

Reklama