vr
zobacz inne tematyByć jak Louis Vuitton
Raczej adaptujemy się do sytuacji, obecnie mamy ten komfort, że nie musimy łapać się każdego zlecenia. Kiedy mówimy, że będziemy mieli czas, by zająć się projektem, za kilka miesięcy, to klienci zwykle nie mają tego czasu, więc po prostu czekamy na kolejnych. Obecnie jesteśmy rentowni i mamy trochę za dużo pracy – deklaruje Kuba Matyka, współzałożyciel Melt Immersive.
Planetary Metaverse jeszcze bardziej wykorzysta AI. W planach kolejna runda [TYLKO U NAS]
Niezmiennie mamy dwa główne obszary zainteresowań: gaming i warstwa społecznościowa. Obecnie skupiamy się na wykorzystaniu grantu od Unii Europejskiej, który pomaga nam wykorzystać AI do tworzenia użytecznych przestrzeni w metaverse - mówi Robert Bukowski, CEO Planetary Metaverse.
Eksperci branży gamingowej: Apple Vision Pro odmieni rynek VR
- Meta Quest 3 i Apple Vision Pro zapowiadają nową erę w świecie VR i AR. Szczególnie nadchodząca premiera tego drugiego produktu jest ogromną szansą, na którą czekamy z niecierpliwością - mówi Bartosz Rosłoński, prezes Immersion Games.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Terapia za pomocą VR. Polski startup rusza ze sprzedażą własnych mobilnych gogli relaksacyjnych
VR TierOne to medyczny startup z okolic Wrocławia, który od lat łączy medycynę z nowymi technologiami. Nowym rozwiązaniem spółki są mobilne gogle VR, kierowane również do nabywcy detalicznego. Dzięki kompaktowemu rozwiązaniu i wysokiej jakości treści, użytkownik może we własnym zaciszu domowym oddać się głębokiej terapeutycznej relaksacji.
PlayStation VR 2 rozczarowały niską sprzedażą
Nowy zestaw wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR 2 zanotował rozczarowujący start, z prognozowaną sprzedażą zaledwie 270 000 egzemplarzy do końca marca.
Samsung powalczy w sektorze metawersum. Pracuje nad goglami
Samsung opracowuje roadmapę dla produktów typu mixed reality. Firma planuje wejść na rynek urządzeń, które wielu producentów elektroniki uważa za kluczowe dla przyszłego wzrostu.
TikTok powalczy z Meta na rynku VR
ByteDance, właściciel TikToka, chce rywalizować z Meta i goglami Quest 2. Czy Mark Zuckerberg powinien zacząć obawiać się strategii rywala?
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
PlayStation VR2 póki co rozczarowaniem dla Sony
Najnowszy zestaw do wirtualnej rzeczywistości rozczarował producenta w kontekście liczby zamówień w przedsprzedaży. Ludzi zwyczajnie nie stać obecnie na tak drogi gadżet.
Nowe technologie w HR. Raport
Nowe technologie coraz częściej pomagają w rekrutacji pracowników oraz zarządzaniu kadrami w firmach na całym świecie. To efekt m.in. PANdemii koronawirusa, która spowodowała, że większość rozmów rekrutacyjnych w ostatnich latach była prowadzona online, a liczba osób pracujących zdalnie rosła z miesiąca na miesiąc.
Pszczoły przeciwko minom, wellbeing w VR. Oto najlepsze antywojenne rozwiązania technologiczne
22 zespoły z 5 krajów zaprezentowały antywojenne rozwiązania technologiczne, koncentrując się na zdrowiu psychicznym, dobrym samopoczuciu, rozminowywaniu terytoriów i innych kwestiach wojennych. W konkursie zorganizowanym przez Sigma Software Group, Tech Nation i House of Europe wzięło udział ponad 400 uczestników z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Portugalii, Polski i Ukrainy.
Nowy, naprawdę wspaniały świat. Najlepsze startupy VR
Według firmy badawczej IDC globalne wydatki na technologie VR i AR od 2020 do 2024 r. wzrosną aż sześciokrotnie – do 130 mld dol. Obie technologie cieszą się coraz większym zainteresowaniem w kolejnych branżach. Czy polskie startupy wykorzystają biznesowe szanse, jakie przynosi wirtualna rzeczywistość?
Inżynierka od dotyku. "Biblioteka wrażeń dotykowych" zrewolucjonizuje rynek aplikacji edukacyjnych?
Zbudowali bibliotekę wrażeń dotykowych i pierścień pozwalający je odczuwać w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Startup Brygidy Dzidek chce zrewolucjonizować nie tylko rosnący jak burza rynek gier, ale także aplikacji medycznych i edukacyjnych.
1,2 mln zł dla EpicVR - krakowska spółka ze wsparciem od SATUS Games
Działający od 2020 roku Fundusz SATUS Games, powołany przez Bloober Team i SATUS, zainwestował w firmę EpicVR - twórcę technologii i aplikacji VR/AR oraz producenta gier Virtual Reality. Dzięki kwocie 1,2 mln zł krakowska spółka wzmocni zespół pracujący m.in. nad portem do Builder Simulator na VR oraz swoją autorską grą Reptile Park.
Biura przeniosą się do metaverse? "Metaverse to nie tylko media społecznościowe i gry"
Hologramy, sztuczna inteligencja i wirtualne miejsca pracy – tak wyglądać będzie “normalny” dzień w pracy w 2030. Accenture zapowiada rewolucyjną dekadę, w której kluczową rolę odegra metaverse. Z raportu “Meet Me in Metaverse” wynika jasno, że firmy wiążą wielkie nadzieje z tą technologią.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
Technologie VR i AR. Polskie firmy znajdą się w światowej czołówce?
Według firmy badawczej IDC, globalne wydatki na technologie VR i AR od 2020 do 2024 r. wzrosną aż sześciokrotnie – do 130 mld dol. W Polsce nie brakuje przedsiębiorstw, mających doświadczenie w realizacji rozbudowanych projektów AR/VR.
Polacy chcą zmienić rynek escape room'ów. "Umożliwimy kreowanie zaawansowanych, hybrydowych światów"
W marcu ogłoszono, że spółka Bluekey pozyskała 5,65 mln zł na rozwój platformy VR dla escape roomów. Czym wyróżnia się rozwiązanie od Bluekey? Do świata wirtualnego przenoszone są prawdziwe, stacjonarnie działające pokoje zagadek z całego świata. Teraz partnerem projektu został serwis Lock.me – jeden z najprężniej działających międzynarodowych marketplace'ów na rynku escape roomów.
Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku. "Ten rok powinien być lepszy"
Big Cheese Studio opublikowało wyniki finansowe za zeszły rok. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42 proc r/r., a EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia - Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Giełdowy 3R Games zapowiada hitowy Thief Simulator w wersji VR dla urządzeń Meta/Oculus Quest 2
3R Games S.A. - polska spółka tworząca gry na wiodące urządzenia VR - finalizuje prace nad grą Thief Simulator w wersji VR dla Meta/Oculus Quest 2. Premiera produkcji planowana jest na 2022 r. Po premierze twórcy będą pracować nad rozszerzeniami, powiększającymi dostępny graczom świat.
Krakowski startup chce zrewolucjonizować rynek gier VR. Ma to umożliwić haptyczny pierścień
Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do 2 mln euro finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu - pierścienia haptycznego Hapling. Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR.
Iron VR złożyła Dokument Informacyjny do GPW Spółka prezentuje również nowe kierunki rozwoju
Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – złożyła Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Iron VR planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym roku. Rolę doradcy przy procesie wprowadzenia akcji spółki do obrotu pełni Grupa INC. Studio zaktualizowało też strategię rozwoju, której główne założenie to wydawanie co najmniej 2 tytułów rocznie.
Ponad 5 mln zł od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników "Metaverse"
EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) - podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. W ramach współpracy krakowska spółka otrzyma ponad 5 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.
Milion dla twórców Spotbrowser. Inwestycję przeprowadził fundusz Czysta3.VC
Fundusz Czysta3.VC przekazał milion złotych na rzecz startupu Spotbrowser. Firma specjalizuje się w tworzeniu wirtualnych spacerów po nieruchomościach.
Kamil Gaworecki dołączył do Rady Nadzorczej PunkPirates SA
Do Rady Nadzorczej PunkPirates, notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółki zajmującej się tworzeniem gier VR dołączył Kamil Gaworecki. Zastąpi tym samym Jana Ziemieckiego, który zrezygnował z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej.
Startup Nsflow z rekordowymi wzrostami. W planach dalsza ekspansja zagraniczna m.in. w krajach DACH
2021 rok okazał się przełomowy dla wrocławskiej platformy Nsflow. Osiągnęła rekordowy, ponad 300-krotny wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego oraz pozyskała trzech dużych klientów: Grupę Azoty, Warbud oraz Toyotę. Platforma przeszła także całkowity rebranding.
Cooking Simulator VR grą roku VR platformy Steam 2021. "Podążamy za trendami, będzie nowy projekt"
Produkcja Cooking Simulator VR z portfolio Big Cheese Studio – notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta gier wideo – zdobyła nagrodę gry roku VR platformy Steam 2021. Jest to pierwsze takie wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu. Wkrótce spółka planuje wydanie kolejnych wersji, w tym na największą platformę VR Oculus Quest.
Immersion VR/AR Festival. Zobacz, poczuj, doświadczaj
26-27 listopada 2021 r. w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbędzie się pierwsza edycja festiwalu, poświęconego w całości działaniom w obszarze wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Na uczestników wydarzenia czekać będzie 80 stanowisk VR, 8 paneli z udziałem ekspertów, prezentacje najnowszych trendów i wiele innych atrakcji. Imprezę będzie można oglądać także online.
Wirtualna rzeczywistość będzie kluczowa w 2022 r. Meta postawi na sklepy
Meta (Facebook) zamierza stworzyć i rozwijać wirtualny świat metawers, ale jeden z jej pierwszych kroków będzie fizyczny, a nie wirtualny. Firma planuje otwarcie sklepów detalicznych.
Premiera erotycznego horroru w wirtualnej rzeczywistości. Za technologię VR odpowiada polskie studio
26 października na platformie Steam VR zadebiutuje Lust for Darkness VR. To najnowsza odsłona cenionego przez graczy tytułu, inspirowanego dziełami H. P. Lovecraft’ a i Zdzisława Beksińskiego. a przeniesienie gry do świata wirtualnej rzeczywistości odpowiada Iron VR. Twórcą erotycznego horroru psychologicznego, w podstawowej wersji na PC, jest notowane na NewConnect studio Movie Games.
Polska spółka buduje "wirtualne ciało". Całkowita wartość projektu to ponad 6 mln zł
Incuvo, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), pozyskała 3,9 mln zł dofinansowania z programu NCBiR. Projekt dotyczy badań nad przeniesieniem ciała człowieka do wirtualnej rzeczywistości. Całkowita wartość konceptu to 6,5 mln zł.
Szkolenia z goglami VR to przyszłość. Czasy kursów mogą skrócić się kilkukrotnie
Technologia VR (wirtualna rzeczywistość) to już nie tylko gry i rozrywka, ale też ważny element edukacji. W przyszłości szkolenia z goglami w roli głównej mogą się stać wręcz obowiązkowe.
Rehabilitacja po udarze mózgu w wirtualnym mieszkaniu? BioMinds zdobył 1,5 mln złotych od inwestorów
Wymyślone przez Polaków z BioMinds wirtualne mieszkanie pomoże pacjentom po udarze mózgu w powrocie do zdrowia. Ich oparta o technologię VR i AR metoda przyspieszy rehabilitację i zwiększy jej skuteczność. Autorzy projektu BioMinds zdobyli właśnie kolejną rundę inwestycyjną w wysokości 1,5 miliona złotych od funduszu Aligo VC i aniołów biznesu.
Wirtualna rzeczywistość pomoże młodym pacjentom. "Chcemy zminimalizować ból i stres"
Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości jako wsparcia dla najmłodszych pacjentów to jedna z inicjatyw Fundacji K.I.D.S., której celem jest stworzenie nowoczesnych szpitali przyszłości. Wprowadzenie do placówek medycznych rozwiązań VR ma zminimalizować ból oraz stres u dzieci podczas zabiegów medycznych, np. wkłuć dożylnych.