vr
zobacz inne tematyRehabilitacja po udarze mózgu w wirtualnym mieszkaniu? BioMinds zdobył 1,5 mln złotych od inwestorów
Wymyślone przez Polaków z BioMinds wirtualne mieszkanie pomoże pacjentom po udarze mózgu w powrocie do zdrowia. Ich oparta o technologię VR i AR metoda przyspieszy rehabilitację i zwiększy jej skuteczność. Autorzy projektu BioMinds zdobyli właśnie kolejną rundę inwestycyjną w wysokości 1,5 miliona złotych od funduszu Aligo VC i aniołów biznesu.
Wirtualna rzeczywistość pomoże młodym pacjentom. "Chcemy zminimalizować ból i stres"
Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości jako wsparcia dla najmłodszych pacjentów to jedna z inicjatyw Fundacji K.I.D.S., której celem jest stworzenie nowoczesnych szpitali przyszłości. Wprowadzenie do placówek medycznych rozwiązań VR ma zminimalizować ból oraz stres u dzieci podczas zabiegów medycznych, np. wkłuć dożylnych.
Polski startup proponuje "wirtualną teleportację". "To narzędzie do załamania czasoprzestrzeni"
Dwie pasjonatki nowych technologii i telekomunikacji tworzą rozwiązanie, które będzie mogło przenieść nas w czasie rzeczywistym w dowolne miejsce na świecie – od stadionu piłkarskiego po salę operacyjną. Startup Omniview rozwija aplikację do transmisji wysokiej rozdzielczości obrazu 360 stopni na urządzenia mobilne i okulary VR.
WEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.
Noctiluca pozyskuje 4 mln zł. Technologią polskiej firmy interesują się największe koncerny z branży
Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, przygotowuje się do pierwszego komercyjnego wdrożenia autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie. Rozwój innowacyjnej technologii jest możliwy między innymi dzięki wsparciu ze środków publicznych – spółka pozyskała łącznie niemal 4 mln zł.
VR TierOne szuka inwestora i zapowiada ekspansję. "Działamy dwutorowo, w planach również USA"
Najpierw chcemy pojawić się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech - zapowiada Paweł Pasternak, dyrektor VR TierOne.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Film z Marsa w 4K. Zdjęcia wykonał łazik Perseverance
Łazik Perseverance wylądował na Marsie 18 lutego. Od tego czasu przesłał już wiele materiałów, nad którymi pracują nie tylko naukowcy, ale również artyści. Sean Doran połączył fotografie wykonane przez Perseverance w półgodzinny film.
Jak otworzyć salon wirtualnej rzeczywistości? I czy warto?
Salon wirtualnej rzeczywistości dostarcza świetnej rozrywki klientom. Ale czy w dobie Covid-19 otwieranie tego typu biznesu ma sens?
Polska aplikacja o lądowaniu na Marsie. Konsultantem NASA [TYLKO U NAS]
Immersion VR - polskie studio VR/AR - stworzyło innowacyjny projekt w rozszerzonej rzeczywistości umożliwiający eksploracją Marsa. Aplikacja jest częścią promocji filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, dotyczącego lądowania łazika Perseverance na Czerwonej Planecie, który zakończy swoją międzyplanetarną podróż 18 lutego.
Z NewConnect na rynek główny GPW. Znamy plany słynnego polskiego studia gamingowego
Carbon Studio – zajmujące się developmentem gier dedykowanych technologii VR – poinformowało o przekroczeniu 200 tys. sprzedanych kopii gier z popularnej serii The Wizards. Przedsiębiorstwo w tym roku planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Platige Image prezentuje wirtualne scenografie. "Zdjęcie na szczycie góry to żaden problem"
Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. Wirtualna scenografia, której zastosowania były prezentowane na zakończonych warsztatach organizowanych przez Platige Image, jest kolejnym krokiem w technologicznym i artystycznym rozwoju sektora rozrywkowego.