Giełdowy 3R Games zapowiada hitowy Thief Simulator w wersji VR dla urządzeń Meta/Oculus Quest 2

Piotr Surmacz i Michał Grząbka
Piotr Surmacz i Michał Grząbka, fot. materiały prasowe
3R Games S.A. - polska spółka tworząca gry na wiodące urządzenia VR - finalizuje prace nad grą Thief Simulator w wersji VR dla Meta/Oculus Quest 2. Premiera produkcji planowana jest na 2022 r. Po premierze twórcy będą pracować nad rozszerzeniami, powiększającymi dostępny graczom świat.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

3R Games S.A., notowane na GPW polskie studio tworzące gry na platformy wirtualnej rzeczywistości kończy prace nad autorską wersją VR jednego z największych polskich hitów sprzedażowych ostatnich lat – gry Thief Simulator. Ten nietypowy, wciągający symulator z portfolio grupy PlayWay sprzedał się w nakładzie przekraczającym już 2,1 mln kopii. Gra jest dostępna na komputery PC oraz konsole Nintendo Switch, Xbox i PlayStation.

Premiera gry p.t. “Thief Simulator VR: Greenview Street” na platformę Meta (d. Oculus) Quest 2, zaplanowana jest na 2022 r.

Piotr Surmacz, od 1 marca br. nowy CEO firmy mówi o projekcie tak: – Prace są na ukończeniu, obecnie trwa wielostronne testowanie gry. Chcemy debiutować produktem dopracowanym, oferującym wiele godzin znakomitej zabawy. Zadbaliśmy, by rzeczy upraszczane w stosunku do oryginału – np. ograniczona zasobami Questa grafika – zrekompensować rozszerzoną warstwą dźwiękową i poczuciem realizmu świata gry. W naszej wersji praktycznie każdą rzecz można podnieść, rzucić, zniszczyć lub wykorzystać jako zmyłkę tropiącej nas policji. Pełna VR-owa immersja.

Inspiracje: Jessica Biel

W najbliższym czasie gra zostanie przedłożona do certyfikacji niezbędnej przed umieszczeniem tytułu w sklepie Oculus Quest.

Obok prac nad grą ostatnie kilkanaście miesięcy to także intensywna praca nad transformacją zespołu powstałego z połączenia dwóch spółek – notowanej na GPW od 2012 roku Hubstyle S.A. oraz 3R Studio – firmy z 10-letnim doświadczeniem w obszarze VR/AR. Wyzwanie, przed którym stanęła spółka to zapewnienie ciągłości funkcjonowania na rynku papierów wartościowych – i z drugiej strony – reorganizacja i uzupełnienie kompetencji po stronie zespołu deweloperskiego, aby jak najlepiej spełnić wymagania stawiane przez Metę w procesie produkcji i certyfikacji gier VR-owych.

Spółka 3R Games powstała w 2010 r. Tworzą ją doświadczeni projektanci rozwiązań AR/VR/3D. Dotychczasowe aplikacje i gry tworzone przez studio zostały docenione przez podmioty takie jak Vuforia, Google, Qualcomm, zdobywając również międzynarodowe uznanie wśród graczy. Od stycznia 2021 r. spółka jest notowana na Głównym Rynku GPW, mając wsparcie udziałowca spółki – PlayWay S.A., jednej z największych polskich firm gamingowych, czego efektem jest powierzenie 3R Games prac nad Thief Simulator w wersji VR. Spółka pracuje jednak równolegle nad autorskimi projektami. Akcjonariuszem spółki jest też Dawid Urban, znany z inwestycji m.in. w notowany na GPW Groclin S.A (wkrótce Less S.A.).

Thief Simulator VR: Greenview Street” od 3R Games ukaże się na produkowany przez firmę Meta zestaw gogli Meta/Oculus Quest 2. Amerykański gigant ma bardzo szeroko zakrojone plany rozwoju tego urządzenia w najbliższej przyszłości. Już teraz zdaniem producenta Oculus sprzedaje się świetnie i stanowi ok. 85 proc. rynku urządzeń VR służących do rozrywki. Według analiz, w tym roku na świecie działać będzie łącznie nawet 20 mln gogli Oculus, a sama Meta poinformowała, że użytkownicy świata VR wydali już ponad 1 mld dol. na zakupy w jej sklepie.

Sprawdź też: Flipper

- Gogle Meta/Oculus Quest 2 są wielkim sukcesem sprzedażowym i jednym z najlepszych interfejsów VR na rynku. Z zapowiedzi Mety (d. Facebook, właściciel technologii Quest) wynika, że dominacja i dalsza ekspansja na rynku mainstreamowych urządzeń VR to priorytet, a dla nas potwierdzenie słuszności kierunku firmy: na razie w grach, a docelowo i przy budowie Metaverse, wirtualnego świata łączącego różne rozwiązania i technologie VR. Zarówno dla graczy, jak i inwestorów chcemy być VR-ową spółką pierwszego wyboru. Już wiem, że po przeniesieniu na mobilny VR tak dużej i złożonej gry jak Thief mamy ku temu świetne zaplecze kompetencyjne i technologiczne - podsumowuje Piotr Surmacz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ