media społecznościowe
zobacz inne tematyMagdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]
W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.
Deep fake, cyberbezpieczeństwo, AI. Jak odbudować zaufanie do cyfrowych informacji
Czy świat stracił zaufanie do cyfrowych informacji? Fałszywe wiadomości, technologie deep fake, wzmożona aktywność cyberprzestępców – odbiór danych generowanych przez AI bardzo się zmienił. O tym, że trzeba zadbać o cyfrowe zaufanie – wszyscy wiemy. Tylko jak to w zasadzie zrobić?
E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!
W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.
The End [FELIETON]
To nie był szczególnie długi związek. Do srebrnych godów nie dotrwaliśmy. Ale w dzisiejszych czasach 12 lat to jednak niezłe osiągnięcie. Przy czym ostatnie miesiące to już była równia pochyła. No i wreszcie to się stało. Wywaliłem Facebook z telefonu.
Media społecznościowe wywołują depresję? "W social mediach będziemy spędzać coraz więcej czasu"
Jak wskazują eksperci, niezbyt rozważne korzystanie z mediów społecznościowych zwiększa ryzyko zachorowania na depresję. Dotyczy to jednak nie tylko biernych obserwatorów, ale też twórców, którzy często muszą mierzyć się nie tylko z hejtem, ale też toczyć boje z bezdusznymi algorytmami napisanymi przez technologicznych gigantów.
TiktTok zakazany w USA? Koszmar nastolatków może się spełnić
Embargo na TikToka brzmi nieco niepoważnie, ale koszmar nastolatków ma szanse się spełnić. Władze USA nie dostrzegają rozwiązań, które mogłyby ukrócić praktyki pozyskiwania danych przez chińską aplikację społecznościową.
Jak oznaczać reklamy w social media? UOKiK radzi influencerom i markom
31 stron - tyle liczy nowy poradnik UOKiK dotyczący zasad funkcjonowania w mediach społecznościowych, jeśli chodzi o współpracę z markami. Zdaniem prezesa UOKiK zastosowanie tych zasad sprawia w oznaczaniu reklam sprawia, że nie będziemy mieli problemów z potencjalnymi karami.
Mikołaj Marczyk: Wywalczenie pierwszego miejsca nigdy nie jest łatwe [WYWIAD]
Nie ma wiarygodniejszej formy komunikacji niż ta poprzez emocje sportowe – kto jest prawdziwszy niż rywalizujący sportowiec? – mówi Mikołaj Marczyk, kierowca rajdowy zespołu ORLEN Team. Wykreowanie wizerunku zawodnika to jednak mnóstwo ciężkiej pracy u podstaw.
Pinterest otwiera nowe biuro w Warszawie. W tegorocznych planach podwojenie zatrudnienia
Pinterest, Inc. otwiera biuro w Warszawie. To pierwsze centrum inżynieryjne tej amerykańskiej firmy w Europie Środkowej. Dzięki nowemu oddziałowi Pinterest będzie mógł zwiększyć intensywność pracy globalnych zespołów inżynierów.
8 miejsc na skuteczną reklamę w internecie, o których nie mieliście pojęcia
Prawdopodobnie 9 na 10 marketerów zapytanych o to, jakimi metodami i kanałami najszybciej zwiększyć sprzedaż w twojej firmie, chórem odpowie: zainwestuj w reklamy na Facebooku i w Google!, co jest najbardziej oczywistą i w wielu przypadkach trafną radą. Jednak to nie wszystko.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
I ❤ marketing & technology odbędzie się w maju!
18-20 maja 2022 w Warszawie odbędzie się kolejna edycja kultowej konferencji marketingowej - I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy, ale można wziąć w nim udział również online.
Jak złowić klienta w sieci
Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.
Powraca temat ustawy o wolności słowa w internecie. Biznes chce zakończenia prac
Kilkanaście organizacji biznesowych i praw człowieka zaapelowało do premiera o zakończenie prac nad ustawą o wolności słowa w internecie. To pomysł ministra sprawiedliwości, Zbigniewa Ziobry, który chce m.in. dużych kar nakładanych na media społecznościowe.
Ile postów sponsorowanych trzeba opublikować, żeby zarobić średnią pensję w Polsce?
Serwis money.co.uk - na podstawie danych Eurostatu i za pomocą kalkulatora Lickd.co - wyliczył, ile postów sponsorowanych trzeba opublikować w mediach społecznościowych, żeby zarobić średnią roczną pensję w danym kraju. Jak sytuacja wygląda w Polsce?
Czy w mediach społecznościowych można pisać o pracodawcy? Praktyka prawna bywa różna
Masz prawo do zachowania milczenia we wszystkich mediach społecznościowych. Jeśli jednak z niego zrezygnujesz, to wszystko, co tam zamieścisz, może być użyte przeciwko tobie. Także w sądzie. To nie żart, tylko przestroga dla wszystkich tych, którzy chcieliby opisać na Facebooku czy Twitterze firmę, w której pracują.
Nikt nie jest doskonały. Czy kryzysów wizerunkowych można uniknąć?
„Cały świat jest sceną” – to słowa Williama Szekspira, które budując markę godną zaufania, warto mieć w pamięci. Kryzysy wizerunkowe to wyzwania, z jakimi firmy muszą mierzyć się każdego dnia.
Facebook wstrzymuje prace nad Instagramem dla dzieci
Po narastającej krytyce Facebook zdecydował, że na razie zawiesi prace nad aplikacją Instagram Kids. Miał to być projekt adresowany do dzieci w wieku poniżej 13 lat.
Aave wprowadzi konkurencję dla Twittera. Same zalety?
Aave chce uruchomić nową platformę mediów społecznościowych - i to jeszcze w tym roku. "Użytkownicy będą mogli zarabiać na treściach, które publikują i zarządzać zasadami całej sieci".
Facebook zbanuje Donalda Trumpa na 2 lata. Zmiany dla polityków
Facebook poinformował, że przestanie traktować polityków w szczególny sposób i zacznie oceniać ich zachowania i posty tak, jak robi to u zwykłych użytkowników.
Wkrótce wielka zmiana na Instagramie? "Rozwiążemy pewne problemy przy pomocy sztucznej inteligencji"
Z Instagrama będą mogły korzystać dzieci poniżej 13. roku życia - podał serwis BuzzFeed News, powołując się na wewnętrzną korespondencję firmy. Rzecznik Facebooka (do którego należy Instagram) powiedział w rozmowie z "The Guardian", że rzeczywiście trwają pracę nad wersją aplikacji przeznaczoną dla najmłodszych.
Jak wykorzystać możliwości social sellingu? "To temat, który dużo obiecuje" [WYWIAD]
Główne korzyści z social sellingu odnosi sprzedaż. Skuteczny i dynamiczny program social sellingowy buduje również markę oraz rozpoznawalność firmy i jej ekspertów - mówi Dariusz Borowski, partner w agencji Business Edge.
Boże Narodzenie testem dla sklepów. Ile z nich zostanie zamkniętych po świętach?
PayPal zlecił badania dotyczące najbliższych planów właścicieli małych i średnich firm. Wnioski nie są optymistyczne - tegorocznego Bożego Narodzenia może nie przetrwać nawet 20 proc. przedsiębiorstw.
Publikacje dotyczące przypadkowej wiadomości mBanku warte ponad milion złotych
Początkiem sierpnia mBank - za pośrednictwem aplikacji - wysłał użytkownikom kilka niezrozumiałych wiadomości. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, na temat pomyłki ukazało się ponad tysiąc publikacji o łącznym zasięgu 5,6 mln potencjalnych kontaktów oraz ekwiwalencie reklamowym wynoszącym 1,16 mln złotych.
Trzy pytania do polskich tiktokerów [TYLKO U NAS]
Zadaliśmy kilku polskim tiktokerom parę pytań. O ich twórczość, o samą aplikację. Jeśli jesteście ciekawi, co mają do powiedzenia - koniecznie zajrzyjcie poniżej!
Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia
Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.
Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!
Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.