Facebook wstrzymuje prace nad Instagramem dla dzieci

Instagram Kids nie powstanie. Przynajmniej na razi
Instagram Kids nie powstanie. Przynajmniej na razie / Fot. Claudio Schwarz, Unsplash.com
Po narastającej krytyce Facebook zdecydował, że na razie zawiesi prace nad aplikacją Instagram Kids. Miał to być projekt adresowany do dzieci w wieku poniżej 13 lat.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Facebook zdradził, że nadal chce zbudować wersję Instagrama dla dzieci, ale na razie odkłada te plany w obliczu narastającej krytyki.

Gigant mediów społecznościowych wyjaśnił, że aplikacja Instagram Kids i prace nad nią zostają zawieszone do odwołania. 

Zobacz: Jason Sudeikis

Dla wyjaśnienia, Instagram Kids miał być przeznaczony dla dzieci w wieku do 13 lat. Facebook chciał stworzyć taką wersję aplikacji, ponieważ coraz częściej napotyka pytania dotyczące wpływu mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne młodych internautów.

Decyzję o zawieszeniu prac nad Instagram Kids poprzedziło przesłuchanie w Kongresie na temat wewnętrznych badań przeprowadzonych przez Facebooka. The Wall Street Journal opublikował artykuł, że firma Zuckerberga wiedziała o szkodliwych skutkach dla zdrowia psychicznego, jakie Instagram wywiera szczególnie na nastoletnie dziewczyny. Te doniesienia doprowadziły do tego, że Kongres chce wprowadzenia kolejnych regulacji.

Adam Mosseri, szef Instagrama, napisał na blogu, że zawieszenie prac nad Instagram Kids da firmie czas na "pracę z rodzicami, ekspertami, decydentami i organami regulacyjnymi, aby wysłuchać ich obaw". Firma chce też przedstawić projekt młodym użytkownikom, by zebrać również ich opinie oraz ocenić wrażenia z użytkowania.

Inspiracje: Kate Upton

Facebook to gigant o wycenie niemal 1 biliona dolarów. Jednocześnie w ostatnich latach stał się prawdopodobnie najbardziej krytykowaną korporacją na świecie. W zasadzie codziennie zmaga się z oskarżeniami o prywatność, mowę nienawiści, dezinformacje czy zarzutami o antykonkurencyjne praktyki biznesowe. Regulatorzy, prawnicy, dziennikarze i organizacje społeczne z całego świata krytykują firmę za jej wpływ na społeczeństwo. 

Instagram Kids miała być przeznaczona dla osób w wieku od 10 do 13 lat i wymagać zgody rodziców na dołączenie. Wyświetlałaby treści bardziej dostosowane do wieku tej grupy docelowej, jak również nie byłoby w niej reklam. Rodzice mogliby też kontrolować, jakie konta śledzi ich dziecko.

ZOBACZ RÓWNIEŻ